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BGG랭킹
BGG전체 : 3356
WARGAMES : 150
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.56 / 5
-
디자이너
Tony Curtis, Mark Simonitch
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Sawshun Yamagushi, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
1943년 8월 3일, 쿠르스크 공세가 있은 지 2주도 안 된 소련은 하르코프 근처에서 대규모 공세를 개시하여 독일군의 방어선을 무너뜨렸다. 이어진 전투는 우크라이나를 가로질러 드네프르 강으로 향하는 여름 공세를 시작했다.
8월 동안 양측은 대등하게 맞섰고, 양측 모두 양보하지 않고 하르코프에서 아조프해까지 엄청난 소모전이 벌어졌다. 9월, 끝없는 소련군의 공격에 하얗게 피를 흘리며 독일군은 드네프르 강으로 서둘러 후퇴했다. 10월, 전투는 드네프르강과 크림 반도에 있는 독일 제17군으로 가는 유일한 육로인 페레코프 반도를 따라 격렬하게 전개되었다. 이 3개월 동안 독일군의 증원군이 모든 지역에서 쏟아졌지만, 결코 충분하지 않았다. 3개의 소련 전차군과 4개의 소련 전선이 19개의 기갑척탄병 및 기갑척탄병 사단을 통과했다. 독일과 소련의 손실은 충격적이었다. 우크라이나의 수도 키예프가 11월 6일 함락되었다.
[1판]
우크라이나 '43'은 이 중요한 캠페인을 적당히 복잡한 게임으로 모의하려고 한다. 디자인은 전통적인 이동-전투-익스플로이츠 게임 순서와 인기 있는 제어 본드 규칙을 사용한다. 소련군 전차군과 독일 기갑군단은 끊임없는 공격과 반격의 선봉에 섰다. 양쪽의 공격이 가능한 상황에서 경기는 기량과 신경전이 팽팽하게 전개된다.
게임 기능:
독일 기갑군단/러시아 전차군 능력
소련의 집단 포병
독일의 전술적 수완.
독일 티거 전차
소련 공병
공군력
주코프 원수와 만슈타인 장군을 위한 다른 능력들
제어 본드 구역
구성 요소(1판)
280 1/2& 풀 컬러 카운터
26.75 x 29” 지도를 구성하는 풀 컬러 지도 시트 하나와 풀 컬러 지도 시트 하나
32페이지 분량의 규칙집
풀 컬러 11x17 플레이어 보조 카드 2개
1 8.5x11 재생 카드 시퀀스(후면에 과거 설정 포함!)
6면 주사위 3개
[2판]제2판은 프랑스 '40과 노르망디 '44에서 사용된 시스템을 사용하여 훨씬 더 빠르게 재생되도록 재설계되었다. 이 게임에 익숙한 선수들은 새로운 우크라이나의 '43' 게임을 배우기 매우 쉽다는 것을 알게 될 것이다. 모든 구성 요소가 업그레이드될 것입니다. 카운터는 0.5인치에서 9/16 사이즈로 바뀌고, 지도는 16각형이 더 큰 카운터를 수용할 수 있도록 확대되며, 각 시나리오에는 게임을 쉽게 설정할 수 있는 설정 카드가 제공됩니다.
새로운 기능:
큰 단위
더 큰 육각
추가 스투름게슈ütz 여단과 타이거 탱크 대대가 전투 순서대로 배치되었다.
모든 기갑 및 기갑척탄병 사단, 소련 탱크 및 기계화 군단은 이제 3단계(잔존 부대)를 보유하고 있다.
단순하고 고전적인 이고 시스템.
지금까지 유지된 이전 기능:
러시아 전차군 및 충격군 능력
소련의 집단 포병
독일 티거 전차
공군력
주코프 원수와 만슈타인 장군을 위한 다른 능력들
제어 본드 구역
구성 요소(2판)
9/16&16; 풀 컬러 카운터(카운터 시트 1장 및 1/2장)
* 함께 36.5" x 34" 지도를 형성하는 두 개의 풀 컬러 지도
28페이지 분량의 규칙집
풀 컬러 플레이어 보조 카드 5개(전투 결과/터레인 효과 차트 2개, 시작/강화 카드 3개)
6면 주사위 2개
회전당 5일씩 시간 척도
지도 축척/육각당 10마일
단위 척도는 주로 분할입니다.
플레이어 수 한 명 또는 두 명의 디자이너: Mark Simonitch
개발자: 토니 커티스
MAP ART: 마크 시모니치
카운터 아트: 마크 시모니치
(출처: GMT 웹사이트 및 사용자 설명)
8월 동안 양측은 대등하게 맞섰고, 양측 모두 양보하지 않고 하르코프에서 아조프해까지 엄청난 소모전이 벌어졌다. 9월, 끝없는 소련군의 공격에 하얗게 피를 흘리며 독일군은 드네프르 강으로 서둘러 후퇴했다. 10월, 전투는 드네프르강과 크림 반도에 있는 독일 제17군으로 가는 유일한 육로인 페레코프 반도를 따라 격렬하게 전개되었다. 이 3개월 동안 독일군의 증원군이 모든 지역에서 쏟아졌지만, 결코 충분하지 않았다. 3개의 소련 전차군과 4개의 소련 전선이 19개의 기갑척탄병 및 기갑척탄병 사단을 통과했다. 독일과 소련의 손실은 충격적이었다. 우크라이나의 수도 키예프가 11월 6일 함락되었다.
[1판]
우크라이나 '43'은 이 중요한 캠페인을 적당히 복잡한 게임으로 모의하려고 한다. 디자인은 전통적인 이동-전투-익스플로이츠 게임 순서와 인기 있는 제어 본드 규칙을 사용한다. 소련군 전차군과 독일 기갑군단은 끊임없는 공격과 반격의 선봉에 섰다. 양쪽의 공격이 가능한 상황에서 경기는 기량과 신경전이 팽팽하게 전개된다.
게임 기능:
독일 기갑군단/러시아 전차군 능력
소련의 집단 포병
독일의 전술적 수완.
독일 티거 전차
소련 공병
공군력
주코프 원수와 만슈타인 장군을 위한 다른 능력들
제어 본드 구역
구성 요소(1판)
280 1/2& 풀 컬러 카운터
26.75 x 29” 지도를 구성하는 풀 컬러 지도 시트 하나와 풀 컬러 지도 시트 하나
32페이지 분량의 규칙집
풀 컬러 11x17 플레이어 보조 카드 2개
1 8.5x11 재생 카드 시퀀스(후면에 과거 설정 포함!)
6면 주사위 3개
[2판]제2판은 프랑스 '40과 노르망디 '44에서 사용된 시스템을 사용하여 훨씬 더 빠르게 재생되도록 재설계되었다. 이 게임에 익숙한 선수들은 새로운 우크라이나의 '43' 게임을 배우기 매우 쉽다는 것을 알게 될 것이다. 모든 구성 요소가 업그레이드될 것입니다. 카운터는 0.5인치에서 9/16 사이즈로 바뀌고, 지도는 16각형이 더 큰 카운터를 수용할 수 있도록 확대되며, 각 시나리오에는 게임을 쉽게 설정할 수 있는 설정 카드가 제공됩니다.
새로운 기능:
큰 단위
더 큰 육각
추가 스투름게슈ütz 여단과 타이거 탱크 대대가 전투 순서대로 배치되었다.
모든 기갑 및 기갑척탄병 사단, 소련 탱크 및 기계화 군단은 이제 3단계(잔존 부대)를 보유하고 있다.
단순하고 고전적인 이고 시스템.
지금까지 유지된 이전 기능:
러시아 전차군 및 충격군 능력
소련의 집단 포병
독일 티거 전차
공군력
주코프 원수와 만슈타인 장군을 위한 다른 능력들
제어 본드 구역
구성 요소(2판)
9/16&16; 풀 컬러 카운터(카운터 시트 1장 및 1/2장)
* 함께 36.5" x 34" 지도를 형성하는 두 개의 풀 컬러 지도
28페이지 분량의 규칙집
풀 컬러 플레이어 보조 카드 5개(전투 결과/터레인 효과 차트 2개, 시작/강화 카드 3개)
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회전당 5일씩 시간 척도
지도 축척/육각당 10마일
단위 척도는 주로 분할입니다.
플레이어 수 한 명 또는 두 명의 디자이너: Mark Simonitch
개발자: 토니 커티스
MAP ART: 마크 시모니치
카운터 아트: 마크 시모니치
(출처: GMT 웹사이트 및 사용자 설명)
On August 3rd, 1943, less than two weeks after the Kursk offensive, the Soviets launched a massive offensive near Kharkov that ripped open the German line. The ensuing battle began their summer offensive that would take them across the Ukraine to the Dnieper River.
During August the two sides were equally matched and a tremendous war of attrition raged from Kharkov to the Sea of Azov with neither side willing to give ground. In September, bled white by the never-ending Soviet attacks, the German army retreated in haste to the safety of the Dnieper River. In October, the battle raged along the length of the Dnieper and for the Perekop Peninsula, the only land exit to the German 17th Army in the Crimea. During this three month period German reinforcements poured in from every sector, but it was never enough. Three Soviet Tank Armies and four Soviet Fronts ground through nineteen panzer and panzergrenadier divisions. German and Soviet losses were staggering. Kiev, the capital of the Ukraine, fell on November 6th.
[1st edition]
Ukraine '43 attempts to simulate this important campaign in a moderately complex game. The design uses the conventional move-fight-exploit sequence of play and the popular Zone of Control Bond rules. Soviet tank armies and German panzer corps spearhead constant attacks and counterattacks. With both sides able to attack, the game becomes a tense battle of skill and nerves.
Game Features:
German Panzer Corps/Russian Tank Army capabilities
Soviet massed artillery
German tactical proficiency
German Tiger tanks
Soviet sappers
air power
differing capabilities for Marshal Zhukov and General Manstein
Zone of Control Bonds
COMPONENTS (1st edition)
280 1/2" full-color counters
One One 22x29" full-color mapsheet and one 5x29" full-color mapsheet which form a 26.75 x 29” map
32-page Rule Book
2 full-color 11x17 Player Aid Cards
1 8.5x11 Sequence of Play Card (w/ Historical Setup on the reverse side!)
Three 6-sided dice
[2nd Edition]The 2nd Edition has been re-designed to play much faster using the system used in France '40 and Normandy '44. Players familiar with those games will find the new Ukraine '43 very easy to learn. All the components will be upgraded -- the counters will go from half-inch to 9/16 size, the map will be enlarged so the hexes can accommodate the larger counters, and each scenario will now come with a setup card to facilitate setting up the game.
NEW FEATURES:
Larger units
Larger hexes
Additional Sturmgeschütz brigades and Tiger Tank battalions in the order of battle.
All Panzer and Panzergrenadier divisions, Soviet Tank and Mechanized Corps now have a 3rd step (remnant unit).
Simple, classic igo-ugo system.
OLD FEATURES THAT HAVE BEEN RETAINED:
Russian Tank Army and Shock Army capabilities
Soviet massed artillery
German Tiger tanks
air power
differing capabilities for Marshal Zhukov and General Manstein
Zone of Control Bonds
COMPONENTS (2nd edition)
9/16" full-color counters (one and a half counter sheets)
* Two full-color mapsheets which together form a 36.5" x 34" map
28-page Rule Book
5 full-color Player Aid Cards (2 Combat result/Terrain effect chart, 3 At Start/Reinforcement cards)
Two 6-sided dice
TIME SCALE 5 days per turn
MAP SCALE 10 miles per hex
UNIT SCALE Primarily divisional.
NUMBER OF PLAYERS One or twoDESIGNER: Mark Simonitch
DEVELOPER: Tony Curtis
MAP ART: Mark Simonitch
COUNTER ART: Mark Simonitch
(source: GMT website and user's description)
During August the two sides were equally matched and a tremendous war of attrition raged from Kharkov to the Sea of Azov with neither side willing to give ground. In September, bled white by the never-ending Soviet attacks, the German army retreated in haste to the safety of the Dnieper River. In October, the battle raged along the length of the Dnieper and for the Perekop Peninsula, the only land exit to the German 17th Army in the Crimea. During this three month period German reinforcements poured in from every sector, but it was never enough. Three Soviet Tank Armies and four Soviet Fronts ground through nineteen panzer and panzergrenadier divisions. German and Soviet losses were staggering. Kiev, the capital of the Ukraine, fell on November 6th.
[1st edition]
Ukraine '43 attempts to simulate this important campaign in a moderately complex game. The design uses the conventional move-fight-exploit sequence of play and the popular Zone of Control Bond rules. Soviet tank armies and German panzer corps spearhead constant attacks and counterattacks. With both sides able to attack, the game becomes a tense battle of skill and nerves.
Game Features:
German Panzer Corps/Russian Tank Army capabilities
Soviet massed artillery
German tactical proficiency
German Tiger tanks
Soviet sappers
air power
differing capabilities for Marshal Zhukov and General Manstein
Zone of Control Bonds
COMPONENTS (1st edition)
280 1/2" full-color counters
One One 22x29" full-color mapsheet and one 5x29" full-color mapsheet which form a 26.75 x 29” map
32-page Rule Book
2 full-color 11x17 Player Aid Cards
1 8.5x11 Sequence of Play Card (w/ Historical Setup on the reverse side!)
Three 6-sided dice
[2nd Edition]The 2nd Edition has been re-designed to play much faster using the system used in France '40 and Normandy '44. Players familiar with those games will find the new Ukraine '43 very easy to learn. All the components will be upgraded -- the counters will go from half-inch to 9/16 size, the map will be enlarged so the hexes can accommodate the larger counters, and each scenario will now come with a setup card to facilitate setting up the game.
NEW FEATURES:
Larger units
Larger hexes
Additional Sturmgeschütz brigades and Tiger Tank battalions in the order of battle.
All Panzer and Panzergrenadier divisions, Soviet Tank and Mechanized Corps now have a 3rd step (remnant unit).
Simple, classic igo-ugo system.
OLD FEATURES THAT HAVE BEEN RETAINED:
Russian Tank Army and Shock Army capabilities
Soviet massed artillery
German Tiger tanks
air power
differing capabilities for Marshal Zhukov and General Manstein
Zone of Control Bonds
COMPONENTS (2nd edition)
9/16" full-color counters (one and a half counter sheets)
* Two full-color mapsheets which together form a 36.5" x 34" map
28-page Rule Book
5 full-color Player Aid Cards (2 Combat result/Terrain effect chart, 3 At Start/Reinforcement cards)
Two 6-sided dice
TIME SCALE 5 days per turn
MAP SCALE 10 miles per hex
UNIT SCALE Primarily divisional.
NUMBER OF PLAYERS One or twoDESIGNER: Mark Simonitch
DEVELOPER: Tony Curtis
MAP ART: Mark Simonitch
COUNTER ART: Mark Simonitch
(source: GMT website and user's description)
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