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BGG랭킹
BGG전체 : 8055
ABSTRACTS : 377
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Connor Wake
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아티스트
Eddie Schillo, Stevo Torres
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인원
게임 소개
우뚝 솟은 덩굴 바로 너머에는 미지의 세계로 들어가는 고대의 통로가 있다. 가시가 많은 가축들을 밀어내고 신비로운 활력으로 피어있는 비밀스러운 정원을 발견하십시오. 선명한 색상은 녹색을 지그재그로 가로지르는 복잡한 타일로 가는 길을 나타냅니다. 꽃 안에 더 큰 의미의 열쇠가 있다. 알려지지 않은 모든 것에 대한 설명...
움브라 비아에서 플레이어들은 가장 교활한 길을 통제하고 완성하기 위해 경쟁한다. 가방에 손을 넣어 나무 꽃을 고른 다음, 당신이 가장 원하는 길의 순서대로 비밀 보드에 놓아라. 하지만 선수들이 자신의 선택을 밝힐 때, 상황은 유쾌하게 까다로워진다. 엄브라 비아의 마법을 경험하고 이 수상 경력이 있는 디자인이 왜 테이블에 있는지 확인해 보세요.
보다 자세한 내용은 각 라운드 시작 시 데크에서 4개의 타일이 드러나며, 각 타일은 경로의 일부를 보여준다(예: 직선, 곡선 또는 T). 플레이어들은 가방에서 세 개의 큐브를 몰래 끌어와 이 타일들에 해당하는 개인 보드의 공간에 배치한다. 그들은 모두 자신의 선택을 밝히고, 큐브를 선택한 타일로 옮긴 다음, 비밀리에 세 개의 큐브를 더 배치하고, 그 큐브를 타일로 옮깁니다. 가장 적은 정육면체가 있는 타일은 그 타일에 가장 많은 큐브를 입찰한 플레이어가 4x4 그리드에 먼저 배치한다. 그런 다음 다음 타일을 그리드에 배치하는 식입니다.
타일을 배치할 때 해당 경로의 모든 "open"이 보드 가장자리 또는 다른 타일 &mdash로 잘린 경우 각 플레이어가 경로에 있는 큐브 수를 계산합니다. 가장 많이 배치된 큐브를 가진 플레이어는 경로의 타일 수와 동일한 리저브에서 "double-budding" 큐브를 검색하여 이 큐브와 다른 모든 큐브를 가방에 추가합니다. 경로에서 두 번째로 많은 큐브를 가진 플레이어는 이 수의 "이중 입찰"큐브 등을 검색한다. 이 경로에 있는 모든 큐브를 제거하고 반환한 후 그리드에서 타일을 제거하여 폐기 더미에 넣습니다.
플레이어가 예비군에서 자신의 "더블-매수"큐브를 모두 회수하면 바로 승리합니다!
움브라 비아에서 플레이어들은 가장 교활한 길을 통제하고 완성하기 위해 경쟁한다. 가방에 손을 넣어 나무 꽃을 고른 다음, 당신이 가장 원하는 길의 순서대로 비밀 보드에 놓아라. 하지만 선수들이 자신의 선택을 밝힐 때, 상황은 유쾌하게 까다로워진다. 엄브라 비아의 마법을 경험하고 이 수상 경력이 있는 디자인이 왜 테이블에 있는지 확인해 보세요.
보다 자세한 내용은 각 라운드 시작 시 데크에서 4개의 타일이 드러나며, 각 타일은 경로의 일부를 보여준다(예: 직선, 곡선 또는 T). 플레이어들은 가방에서 세 개의 큐브를 몰래 끌어와 이 타일들에 해당하는 개인 보드의 공간에 배치한다. 그들은 모두 자신의 선택을 밝히고, 큐브를 선택한 타일로 옮긴 다음, 비밀리에 세 개의 큐브를 더 배치하고, 그 큐브를 타일로 옮깁니다. 가장 적은 정육면체가 있는 타일은 그 타일에 가장 많은 큐브를 입찰한 플레이어가 4x4 그리드에 먼저 배치한다. 그런 다음 다음 타일을 그리드에 배치하는 식입니다.
타일을 배치할 때 해당 경로의 모든 "open"이 보드 가장자리 또는 다른 타일 &mdash로 잘린 경우 각 플레이어가 경로에 있는 큐브 수를 계산합니다. 가장 많이 배치된 큐브를 가진 플레이어는 경로의 타일 수와 동일한 리저브에서 "double-budding" 큐브를 검색하여 이 큐브와 다른 모든 큐브를 가방에 추가합니다. 경로에서 두 번째로 많은 큐브를 가진 플레이어는 이 수의 "이중 입찰"큐브 등을 검색한다. 이 경로에 있는 모든 큐브를 제거하고 반환한 후 그리드에서 타일을 제거하여 폐기 더미에 넣습니다.
플레이어가 예비군에서 자신의 "더블-매수"큐브를 모두 회수하면 바로 승리합니다!
Just beyond the towering vines lies an ancient pathway into the unknown. Push back the thorn-riddled stocks to discover a clandestine garden, blooming with mysterious vigor. Vivid colors mark the way to intricate tiles zigging and zagging through the green. Within the flowers lies the key to greater meaning. An explanation for all things unknown...
In Umbra Via, players compete to control and complete the most cunning paths. Reach into your bag to select wooden flowers, then place them on your secret board in the order of the paths you want most. But when players reveal their choices, things get delightfully tricky. Experience the magic of Umbra Via and find out why this award-winning design belongs on any table.
In more detail, at the start of each round four tiles are revealed from the deck, with each tile showing part of a path, e.g., a straight line, a curve, or a T. Players secretly draw three cubes from their bag and place them on spaces on their personal board corresponding to these tiles. They all reveal their choices, move their cubes to the chosen tiles, then secretly place three more cubes, then move those cubes to the tiles. Whichever tile ends up with the fewest cubes on it is placed in the 4x4 grid first, maintaining the same orientation, by the player who bid the most cubes on that tile. (Some cubes in your bag are worth two cubes during the bidding phase, but are then removed from the tile and returned to your bag prior to placement.) Then the next tile is placed on the grid, and so on.
When you place a tile, if all the "open" ends of that path are cut off — whether by the edge of the board or other tiles — you count how many cubes each player has on the path. The player with the most placed cubes retrieves "double-bidding" cubes from the reserve equal to the number of tiles in the path, adding these cubes and all other cubes to their bag. The player with the secondmost cubes on the path retrieves half this many "double-bidding" cubes, and so on. After removing and returning all the cubes on this path, remove the tiles from the grid, placing them in a discard pile.
As soon as a player has retrieved all of their "double-bidding" cubes from the reserve, they win!
In Umbra Via, players compete to control and complete the most cunning paths. Reach into your bag to select wooden flowers, then place them on your secret board in the order of the paths you want most. But when players reveal their choices, things get delightfully tricky. Experience the magic of Umbra Via and find out why this award-winning design belongs on any table.
In more detail, at the start of each round four tiles are revealed from the deck, with each tile showing part of a path, e.g., a straight line, a curve, or a T. Players secretly draw three cubes from their bag and place them on spaces on their personal board corresponding to these tiles. They all reveal their choices, move their cubes to the chosen tiles, then secretly place three more cubes, then move those cubes to the tiles. Whichever tile ends up with the fewest cubes on it is placed in the 4x4 grid first, maintaining the same orientation, by the player who bid the most cubes on that tile. (Some cubes in your bag are worth two cubes during the bidding phase, but are then removed from the tile and returned to your bag prior to placement.) Then the next tile is placed on the grid, and so on.
When you place a tile, if all the "open" ends of that path are cut off — whether by the edge of the board or other tiles — you count how many cubes each player has on the path. The player with the most placed cubes retrieves "double-bidding" cubes from the reserve equal to the number of tiles in the path, adding these cubes and all other cubes to their bag. The player with the secondmost cubes on the path retrieves half this many "double-bidding" cubes, and so on. After removing and returning all the cubes on this path, remove the tiles from the grid, placing them in a discard pile.
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