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BGG랭킹
BGG전체 : 3508
STRATEGY : 1513
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.45 / 5
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디자이너
Thomas Lehmann
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아티스트
Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
플레이어들은 페르디난드 마젤란, 크리스토퍼 콜럼버스, 프란시스코 피사로, 바스코 다 가마, 제임스 쿡, 마르코 폴로 등 6명의 유명한 탐험가들의 서비스에 입찰하는 왕들이다. 게임이 진행됨에 따라 각 탐험가가 투자할 수 있는 탐험대의 수가 줄어들기 때문에 탐험가의 서비스 경쟁은 더욱 치열해진다. 결국, 각 탐험가에게 오직 한 척의 배만이 마지막 여행을 하고 오직 한 명의 왕만이 그 보상을 받는다.
첫째, 보드는 두 개의 양면 보드로 구성되며, 각 탐색기의 버전이 약간 다른 네 개의 가능한 구성을 제공합니다. 각 선수는 6척의 배와 1~9번으로 번호가 매겨진 화폐 카드를 가지고 있다. 세 바퀴 남았어요. 첫 번째는 각 탐험가가 3척의 배를 가지고 있지만, 이 중 2척만이 두 번째 턴으로 나아가고 3번째 턴까지 오직 1척만이 승리할 것이다.
탐험가가 있는 카드는 각 차례에 사용됩니다 - 각 탐험가의 3명씩 차례대로, 2명씩 차례대로, 그리고 마지막 차례에는 1명씩 차례대로 사용됩니다. 탑 카드가 공개되고 경매가 열리며 한 명의 선수를 제외한 모든 선수가 지나갈 때까지 테이블을 돌게 된다. 낙찰자는 그들 앞에 카드를 놓고 그들의 배들 중 하나를 보드에 있는 관련 탐험 지역에 놓는다. 이 과정은 모든 카드가 입찰될 때까지 반복된다.
각 탐험가는 각기 다른 힘을 가지고 있는데, 어떤 탐험가는 승점을 주거나, 다른 탐험가는 돈을 주거나, 또 다른 특별한 능력을 갖거나, 이 두 가지를 조합하여 경매에 부칠 수 있다. 턴이 끝나면 플레이어는 두 개의 새로운 돈 카드를 받게 되며, 추가로 어떤 탐험가가 배에서 돈을 받게 된다. 두 번째 턴도 같은 방식으로 진행되지만 탐험가에 투자한 배를 가진 플레이어만 입찰이 가능하며, 두 번째 구역으로 이동하는 탐험가는 각각 3척 중 2척에 불과하기 때문에 한 척이 낙찰된다. 마찬가지로, 3라운드에서는 나머지 2척 중 1척만 세 번째이자 마지막 지역으로 이동한다. 점수가 매겨지며, 배가 세 번째 구역에 도달한 플레이어에게 더 많은 포인트를 제공한다.
비록 이것이 점수를 따야 하는 필요성과 상충되지만, 돈은 항상 빠듯하기 때문에 약간의 추가 수입을 얻으려고 노력하는 것이 좋습니다. 탐험가 중 두 명이 많은 점수를 얻지만 수입이 없기 때문에 각 플레이어는 두 니즈의 균형을 맞춰야 합니다. 머니카드 또한 포인트 가치가 있기 때문에, 당신의 배를 앞서기 위해 경매에 이기기 위해 이것들을 사용하는 것과 점수를 얻기 위해 그것들을 유지하는 것 사이에는 절충점이 있다.
첫째, 보드는 두 개의 양면 보드로 구성되며, 각 탐색기의 버전이 약간 다른 네 개의 가능한 구성을 제공합니다. 각 선수는 6척의 배와 1~9번으로 번호가 매겨진 화폐 카드를 가지고 있다. 세 바퀴 남았어요. 첫 번째는 각 탐험가가 3척의 배를 가지고 있지만, 이 중 2척만이 두 번째 턴으로 나아가고 3번째 턴까지 오직 1척만이 승리할 것이다.
탐험가가 있는 카드는 각 차례에 사용됩니다 - 각 탐험가의 3명씩 차례대로, 2명씩 차례대로, 그리고 마지막 차례에는 1명씩 차례대로 사용됩니다. 탑 카드가 공개되고 경매가 열리며 한 명의 선수를 제외한 모든 선수가 지나갈 때까지 테이블을 돌게 된다. 낙찰자는 그들 앞에 카드를 놓고 그들의 배들 중 하나를 보드에 있는 관련 탐험 지역에 놓는다. 이 과정은 모든 카드가 입찰될 때까지 반복된다.
각 탐험가는 각기 다른 힘을 가지고 있는데, 어떤 탐험가는 승점을 주거나, 다른 탐험가는 돈을 주거나, 또 다른 특별한 능력을 갖거나, 이 두 가지를 조합하여 경매에 부칠 수 있다. 턴이 끝나면 플레이어는 두 개의 새로운 돈 카드를 받게 되며, 추가로 어떤 탐험가가 배에서 돈을 받게 된다. 두 번째 턴도 같은 방식으로 진행되지만 탐험가에 투자한 배를 가진 플레이어만 입찰이 가능하며, 두 번째 구역으로 이동하는 탐험가는 각각 3척 중 2척에 불과하기 때문에 한 척이 낙찰된다. 마찬가지로, 3라운드에서는 나머지 2척 중 1척만 세 번째이자 마지막 지역으로 이동한다. 점수가 매겨지며, 배가 세 번째 구역에 도달한 플레이어에게 더 많은 포인트를 제공한다.
비록 이것이 점수를 따야 하는 필요성과 상충되지만, 돈은 항상 빠듯하기 때문에 약간의 추가 수입을 얻으려고 노력하는 것이 좋습니다. 탐험가 중 두 명이 많은 점수를 얻지만 수입이 없기 때문에 각 플레이어는 두 니즈의 균형을 맞춰야 합니다. 머니카드 또한 포인트 가치가 있기 때문에, 당신의 배를 앞서기 위해 경매에 이기기 위해 이것들을 사용하는 것과 점수를 얻기 위해 그것들을 유지하는 것 사이에는 절충점이 있다.
Players are kings (or queens) bidding for the services of six famous explorers -- Ferdinand Magellan, Christopher Columbus, Francisco Pizarro, Vasco da Gama, James Cook, and Marco Polo. As the game progresses, competition for the explorers' services increases as each explorer has fewer expeditions available for investment. In the end, only one ship for each explorer makes the final trip and only one king earns those rewards.
Firstly, the board is set up from two double-sided boards, giving four possible configurations with slightly different versions of each explorer. Each player has six ships and money cards numbered 1 to 9. There are three turns. In the first, each explorer has 3 ships, but only two of these will proceed to the second turn and only one will win through to the third.
A set of cards with explorers is used for each turn - 3 of each explorer in turn one, 2 of each in turn two and 1 of each in the last turn. The top card is revealed and an auction held, going round the table until all but one player has passed. The winning bidder puts the card in front of them and places one of their ships on to the relevant explorer area on the board. This process is repeated until all the cards have been bid on.
Each explorer has a different power, some giving victory points, others money or a special ability like being able to delay a subsequent auction, or a combination of these. At the end of a turn players gain two new money cards, plus any which explorers they have a ship on give them. The second turn work in the same way, but only players with a ship invested in an explorer can bid on it, and because there are only two ships of the three on each explorer moving to the second area, one will be left behind. Similarly, the third round sees just one ship of the remaining two move to the third and final area for each explorer. Scoring is then done, with more points available for players with ships reaching the third area.
Money is always tight so it is a good idea to try and get some extra income, though this conflicts with the need to score points. Two of the explorers score a lot of points but have no income so each player must balance the two needs. Money cards are worth points as well, so there is also a trade off between using these to win auctions to advance your ships and keeping them to score with.
Firstly, the board is set up from two double-sided boards, giving four possible configurations with slightly different versions of each explorer. Each player has six ships and money cards numbered 1 to 9. There are three turns. In the first, each explorer has 3 ships, but only two of these will proceed to the second turn and only one will win through to the third.
A set of cards with explorers is used for each turn - 3 of each explorer in turn one, 2 of each in turn two and 1 of each in the last turn. The top card is revealed and an auction held, going round the table until all but one player has passed. The winning bidder puts the card in front of them and places one of their ships on to the relevant explorer area on the board. This process is repeated until all the cards have been bid on.
Each explorer has a different power, some giving victory points, others money or a special ability like being able to delay a subsequent auction, or a combination of these. At the end of a turn players gain two new money cards, plus any which explorers they have a ship on give them. The second turn work in the same way, but only players with a ship invested in an explorer can bid on it, and because there are only two ships of the three on each explorer moving to the second area, one will be left behind. Similarly, the third round sees just one ship of the remaining two move to the third and final area for each explorer. Scoring is then done, with more points available for players with ships reaching the third area.
Money is always tight so it is a good idea to try and get some extra income, though this conflicts with the need to score points. Two of the explorers score a lot of points but have no income so each player must balance the two needs. Money cards are worth points as well, so there is also a trade off between using these to win auctions to advance your ships and keeping them to score with.
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