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BGG랭킹
BGG전체 : 6264
8.1Dutch Resistance: Orange Shall Overcome! (2022) -
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.07 / 5
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디자이너
Marcel Köhler
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아티스트
Irene Cano (araire), James Churchill, Filipe Ferreira
-
인원
게임 소개
네덜란드 저항군: Orange Shall Overcome!은 제2차 세계 대전 중 네덜란드 레지스탕스에 관한 시나리오 기반의 협동 게임이다. 대부분의 사람들이 너무 두려워서 점령한 나치 세력에 반대할 수 없었던 시기에, 어떤 사람들은 방관하고 싶지 않다고 결정했다. 그들은 그룹을 만들어 점령군의 계획을 방해할 방법을 찾아냈다. 넌 저항군 중 하나야
네덜란드 저항군: 오렌지가 이겨낼 것이다! 각 플레이어는 실제 저항 전투기를 기반으로 한 캐릭터를 제어합니다. 이 캐릭터들은 6장의 보너스 카드를 가지고 있어 그들을 독특하게 만든다. 각 턴마다 이러한 문자 카드 중 3개를 손에 들고 있으며, 이를 통해 일반적인 동작을 개선하거나 대체할 수 있습니다.
이 게임은 각각 2차 세계 대전 중 네덜란드의 저항군 활동의 다른 측면에 초점을 맞춘 6개의 다른 시나리오가 있다. 그러므로 각 시나리오에는 일반적인 패배 조건에 더해 승패 조건이 있다: 한 캐릭터가 모든 용기를 잃거나 알리바이를 잃는다. 타이머 역할을 하는 점유자 카드 한 벌이 있다: 이 카드들 중 두 개는 매 턴마다 해결된다. 데크의 모든 카드가 해결되면 즉시 패하지 않습니다. 대신 마지막 스페셜 &ldquo를 계속 해결하세요.매우 위험한 Refact” 점령자 카드는 각 플레이어가 게임을 이기거나 질 때까지 차례를 마칩니다. 6가지 시나리오는 위치, 점령자, 통제 카드를 가지고 있습니다. 대부분의 시나리오에서는 라디오 및 자전거와 같은 특정 항목뿐만 아니라 네트워크를 확장하거나 사람들을 안전하게 보호하거나 비밀 정보를 수집하는 데 사용할 수 있는 4가지 리소스(돈, 네트워크, 배급 및 방해 공작)를 사용해야 합니다.
네덜란드 저항군: Orange Shall Overcome!은 한 턴당 준비 단계, 액션 단계, 점령 단계 등 3단계로 진행되는 턴제 게임이다. 준비 단계에서 두 개의 점유자 카드를 준비합니다. 이 카드는 세 번째 턴 단계에서 해결되며, 실행 단계에서 이러한 이벤트가 발생하지 않도록 예방하지 못할 경우 세 번째 턴의 세 번째 단계에서 해결됩니다. 액션 단계에서는 자신의 캐릭터에 대한 액션 포인트 4개와 다른 플레이어가 사용해야 하는 액션 포인트 1개가 있습니다. 이런 식으로 다른 선수는 당신 차례에 따라 일종의 “mini” 턴을 합니다. 이러한 실행 지점은 항상 다음 5가지 사항에 사용할 수 있습니다.
보드의 인접 위치로 이동합니다. 게시판의 토큰에 따라 2가지 중 하나를 수행합니다. 12면 주사위(D12)를 굴려 결과를 용기나 알리바이와 비교하여 잃어버렸는지 확인하거나, 길에 경찰이나 군인이 있을 때 통제 카드를 해결합니다.
어디 갈 데가 있으면 기차표를 써라.
당신의 용기나 알리바이를 1개 올리세요.
D12를 굴려서 점유자 카드를 제거하고 3단계에서 해결될 2개의 점유자 카드 중 하나와 비교합니다.
캐릭터가 있는 위치에서 사용할 수 있는 액션을 사용합니다.
한 번에 한 번씩은 한 번의 액션 포인트를 사용하여 손에서 카드를 사용할 수도 있습니다.
이러한 5가지 일반적인 조치 외에도 시나리오별 조치가 있는 경우가 많습니다. 또한 실행 포인트가 들지 않는 몇 가지 자유로운 동작을 취할 수 있습니다. 예를 들어 다른 캐릭터와 같은 위치에 있는 경우 작업 지점을 사용하지 않고 리소스를 교환할 수 있습니다.
—출판사의 설명
네덜란드 저항군: 오렌지가 이겨낼 것이다! 각 플레이어는 실제 저항 전투기를 기반으로 한 캐릭터를 제어합니다. 이 캐릭터들은 6장의 보너스 카드를 가지고 있어 그들을 독특하게 만든다. 각 턴마다 이러한 문자 카드 중 3개를 손에 들고 있으며, 이를 통해 일반적인 동작을 개선하거나 대체할 수 있습니다.
이 게임은 각각 2차 세계 대전 중 네덜란드의 저항군 활동의 다른 측면에 초점을 맞춘 6개의 다른 시나리오가 있다. 그러므로 각 시나리오에는 일반적인 패배 조건에 더해 승패 조건이 있다: 한 캐릭터가 모든 용기를 잃거나 알리바이를 잃는다. 타이머 역할을 하는 점유자 카드 한 벌이 있다: 이 카드들 중 두 개는 매 턴마다 해결된다. 데크의 모든 카드가 해결되면 즉시 패하지 않습니다. 대신 마지막 스페셜 &ldquo를 계속 해결하세요.매우 위험한 Refact” 점령자 카드는 각 플레이어가 게임을 이기거나 질 때까지 차례를 마칩니다. 6가지 시나리오는 위치, 점령자, 통제 카드를 가지고 있습니다. 대부분의 시나리오에서는 라디오 및 자전거와 같은 특정 항목뿐만 아니라 네트워크를 확장하거나 사람들을 안전하게 보호하거나 비밀 정보를 수집하는 데 사용할 수 있는 4가지 리소스(돈, 네트워크, 배급 및 방해 공작)를 사용해야 합니다.
네덜란드 저항군: Orange Shall Overcome!은 한 턴당 준비 단계, 액션 단계, 점령 단계 등 3단계로 진행되는 턴제 게임이다. 준비 단계에서 두 개의 점유자 카드를 준비합니다. 이 카드는 세 번째 턴 단계에서 해결되며, 실행 단계에서 이러한 이벤트가 발생하지 않도록 예방하지 못할 경우 세 번째 턴의 세 번째 단계에서 해결됩니다. 액션 단계에서는 자신의 캐릭터에 대한 액션 포인트 4개와 다른 플레이어가 사용해야 하는 액션 포인트 1개가 있습니다. 이런 식으로 다른 선수는 당신 차례에 따라 일종의 “mini” 턴을 합니다. 이러한 실행 지점은 항상 다음 5가지 사항에 사용할 수 있습니다.
보드의 인접 위치로 이동합니다. 게시판의 토큰에 따라 2가지 중 하나를 수행합니다. 12면 주사위(D12)를 굴려 결과를 용기나 알리바이와 비교하여 잃어버렸는지 확인하거나, 길에 경찰이나 군인이 있을 때 통제 카드를 해결합니다.
어디 갈 데가 있으면 기차표를 써라.
당신의 용기나 알리바이를 1개 올리세요.
D12를 굴려서 점유자 카드를 제거하고 3단계에서 해결될 2개의 점유자 카드 중 하나와 비교합니다.
캐릭터가 있는 위치에서 사용할 수 있는 액션을 사용합니다.
한 번에 한 번씩은 한 번의 액션 포인트를 사용하여 손에서 카드를 사용할 수도 있습니다.
이러한 5가지 일반적인 조치 외에도 시나리오별 조치가 있는 경우가 많습니다. 또한 실행 포인트가 들지 않는 몇 가지 자유로운 동작을 취할 수 있습니다. 예를 들어 다른 캐릭터와 같은 위치에 있는 경우 작업 지점을 사용하지 않고 리소스를 교환할 수 있습니다.
—출판사의 설명
Dutch Resistance: Orange Shall Overcome! is a scenario-based co-operative game about the Dutch Resistance during the Second World War. In a period when most people were too afraid to oppose the occupying Nazi forces, some decided they did not want to sit idly by. They formed groups and found ways to sabotage the occupiers' plans. You are one of those resistance fighters.
In Dutch Resistance: Orange Shall Overcome! each player controls a character that is based on a real resistance fighter. These characters have their own deck of 6 bonus cards, making them unique. During each turn, you have 3 of these character cards in your hand that you can choose from to improve or replace one of your normal actions.
The game has 6 different scenarios that each focus on a different aspect of the resistance work in the Netherlands in WWII. Each scenario therefore has its own winning and losing conditions, in addition to the general losing condition: one character loses all their courage or their alibi. There is a deck of occupier cards that acts as a timer: 2 of these cards are resolved each turn. When all of the cards from the deck are resolved, you don’t lose immediately. You instead keep resolving the last special “Repercussions” occupier card, which is very dangerous, at the end of each player's turn until you either win or lose the game. The 6 scenarios have their own location, occupier, and control cards. In most scenarios you need to use the 4 available resources (money, network, rations and sabotage), in addition to certain items such as radios and bikes, as well as the different locations that are part of that scenario to either expand your network, keep people safe, or gather secret information.
Dutch Resistance: Orange Shall Overcome! is a turn-based game in which you have 3 phases per turn: the preparation phase, the action phase, and the occupier phase. In the preparation phase you prepare 2 occupier cards that will be resolved during the 3rd phase of a turn, unless you manage to avoid these events from happening during the action phase. In the action phase you have 4 action points for your own character, and 1 that has to be spent by another player. This way another player has a sort of “mini” turn during your own turn. These action points can always be spent on the following 5 things:
Move to an adjacent location on the board. Depending on the token on the board you do 1 of 2 things. You either roll the 12 sided dice(D12) and compare the result with you courage or alibi to see if you lose one or not, or you resolve a control card when there is a policeman or soldier on the road.
Spend a train ticket if you have one to go anywhere.
Raise your courage or alibi by 1.
Try to remove an occupier card by rolling the D12 and compare it with 1 of the 2 occupier cards that will be resolved in phase 3.
Use the action that is available on the location that your character is on.
Once per turn you can also spend one action point to use a card from your hand.
In addition to these 5 general actions, there are often scenario-specific actions. There are also some free actions you can take that don’t cost any action points. You can, for example, exchange resources if you are in the same location as another character, without spending action points to do so.
—description from the publisher
In Dutch Resistance: Orange Shall Overcome! each player controls a character that is based on a real resistance fighter. These characters have their own deck of 6 bonus cards, making them unique. During each turn, you have 3 of these character cards in your hand that you can choose from to improve or replace one of your normal actions.
The game has 6 different scenarios that each focus on a different aspect of the resistance work in the Netherlands in WWII. Each scenario therefore has its own winning and losing conditions, in addition to the general losing condition: one character loses all their courage or their alibi. There is a deck of occupier cards that acts as a timer: 2 of these cards are resolved each turn. When all of the cards from the deck are resolved, you don’t lose immediately. You instead keep resolving the last special “Repercussions” occupier card, which is very dangerous, at the end of each player's turn until you either win or lose the game. The 6 scenarios have their own location, occupier, and control cards. In most scenarios you need to use the 4 available resources (money, network, rations and sabotage), in addition to certain items such as radios and bikes, as well as the different locations that are part of that scenario to either expand your network, keep people safe, or gather secret information.
Dutch Resistance: Orange Shall Overcome! is a turn-based game in which you have 3 phases per turn: the preparation phase, the action phase, and the occupier phase. In the preparation phase you prepare 2 occupier cards that will be resolved during the 3rd phase of a turn, unless you manage to avoid these events from happening during the action phase. In the action phase you have 4 action points for your own character, and 1 that has to be spent by another player. This way another player has a sort of “mini” turn during your own turn. These action points can always be spent on the following 5 things:
Move to an adjacent location on the board. Depending on the token on the board you do 1 of 2 things. You either roll the 12 sided dice(D12) and compare the result with you courage or alibi to see if you lose one or not, or you resolve a control card when there is a policeman or soldier on the road.
Spend a train ticket if you have one to go anywhere.
Raise your courage or alibi by 1.
Try to remove an occupier card by rolling the D12 and compare it with 1 of the 2 occupier cards that will be resolved in phase 3.
Use the action that is available on the location that your character is on.
Once per turn you can also spend one action point to use a card from your hand.
In addition to these 5 general actions, there are often scenario-specific actions. There are also some free actions you can take that don’t cost any action points. You can, for example, exchange resources if you are in the same location as another character, without spending action points to do so.
—description from the publisher
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