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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
4-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
샹치의 "variant"는 19 X 19 그리드(고 보드)에서 플레이됩니다. 7개 군대는 주나라 말기(기원전 1045년 - 기원전 221년)의 7개 나라를 가리킨다.
진(흰색), 초(빨간색), 기(인디고), 연(검은색), 한(주황색), 위(녹색), 자오(보라색)
각 군대는 한 명의 플레이어에 의해 플레이됩니다. 7명 미만의 플레이어에게는 미리 정해진 "aly"가 여러 개 있으므로 한 명 이상의 플레이어가 두 개의 군대를 지휘합니다.
모든 군대는 17개의 조각을 가지고 있는데, 이것은 주나라를 상징하는 중앙의 한 조각에 대해 총 120개가 됩니다. 이 조각은 전혀 움직이지 않아 캡처할 수 없습니다.
각 군대는 다음과 같은 부분으로 구성된다.
1 장군 - 현대 서양 체스의 여왕처럼 움직입니다.
1차장 - 현대 웨스턴 체스의 룩처럼 움직입니다.
1 장교 - 현대 웨스턴 체스의 주교처럼 움직인다.
1 외교관 - 여왕처럼 움직이지만, 잡히거나 잡힐 수는 없습니다.
대포 1개 - 샹치의 대포와 같습니다(룩처럼 움직이지만, 방해되는 피스를 하나 이상 포착).
1(단위) 궁수 - 여왕처럼 움직이지만 4개의 공간에 대해서만 움직입니다.
1(단위) 석궁병 - 여왕처럼 움직이지만 5개의 공간만 사용
2 (단위) 검객 - 대각선으로 1칸 이동합니다.
4 (단위) 브로드워즈맨 - 수직 또는 수평으로 한 칸 이동합니다.
4(단위) 기병 - 직선으로 1개, 대각선으로 3개 등 4개의 공백을 이동합니다.
가능한 동맹국과 단일 주에 대한 승리 조건을 규제하는 몇 가지 규칙이 있습니다. 패배한 군대의 잔여 조각들은 보드에서 제거된다.
간단히 말해, 다른 상태에 대한 승리를 얻기 위해서는 플레이어가 장군 또는 이 상태의 10개 이상의 조각을 포착해야 한다고 할 수 있다. 게임이 끝날 때 가장 많은 피스를 잡은 플레이어가 승리합니다.
바둑(주나라를 대표하는 중앙 조각)과 샹치(군대와 조각)의 유사점들이 있는데, 이 게임과 7명의 플레이어들은 전략 보드게임 역사에서 이 게임을 독특하게 만든다.
진(흰색), 초(빨간색), 기(인디고), 연(검은색), 한(주황색), 위(녹색), 자오(보라색)
각 군대는 한 명의 플레이어에 의해 플레이됩니다. 7명 미만의 플레이어에게는 미리 정해진 "aly"가 여러 개 있으므로 한 명 이상의 플레이어가 두 개의 군대를 지휘합니다.
모든 군대는 17개의 조각을 가지고 있는데, 이것은 주나라를 상징하는 중앙의 한 조각에 대해 총 120개가 됩니다. 이 조각은 전혀 움직이지 않아 캡처할 수 없습니다.
각 군대는 다음과 같은 부분으로 구성된다.
1 장군 - 현대 서양 체스의 여왕처럼 움직입니다.
1차장 - 현대 웨스턴 체스의 룩처럼 움직입니다.
1 장교 - 현대 웨스턴 체스의 주교처럼 움직인다.
1 외교관 - 여왕처럼 움직이지만, 잡히거나 잡힐 수는 없습니다.
대포 1개 - 샹치의 대포와 같습니다(룩처럼 움직이지만, 방해되는 피스를 하나 이상 포착).
1(단위) 궁수 - 여왕처럼 움직이지만 4개의 공간에 대해서만 움직입니다.
1(단위) 석궁병 - 여왕처럼 움직이지만 5개의 공간만 사용
2 (단위) 검객 - 대각선으로 1칸 이동합니다.
4 (단위) 브로드워즈맨 - 수직 또는 수평으로 한 칸 이동합니다.
4(단위) 기병 - 직선으로 1개, 대각선으로 3개 등 4개의 공백을 이동합니다.
가능한 동맹국과 단일 주에 대한 승리 조건을 규제하는 몇 가지 규칙이 있습니다. 패배한 군대의 잔여 조각들은 보드에서 제거된다.
간단히 말해, 다른 상태에 대한 승리를 얻기 위해서는 플레이어가 장군 또는 이 상태의 10개 이상의 조각을 포착해야 한다고 할 수 있다. 게임이 끝날 때 가장 많은 피스를 잡은 플레이어가 승리합니다.
바둑(주나라를 대표하는 중앙 조각)과 샹치(군대와 조각)의 유사점들이 있는데, 이 게임과 7명의 플레이어들은 전략 보드게임 역사에서 이 게임을 독특하게 만든다.
This "variant" of Xiangqi is played on a 19 X 19 grid (Go board). Seven armies represent the seven warring states of the late Zhou Dynasty (1045 - 221 BC):
Qin (white), Chu (red), Qi (indigo), Yan (black), Han (orange), Wei (green), Zhao (purple).
Each army is played by one player. For less than 7 players, there are several predetermined "allies", so one or more players direct two armies.
Every army has 17 pieces, which makes a total of 120, regarding the central single piece, representing the kingdom of Zhou. This piece does not move at all and cannot be captured.
Each of the armies consist of the following pieces:
1 General - moving like the Queen in modern Western Chess.
1 Deputy General - moving like the Rook in modern Western Chess.
1 Officer - moving like the Bishop in modern Western Chess.
1 Diplomat - moving like the Queen, too, but cannot capture or be captured.
1 Cannon - like the Cannon in XiangQi (moving like the Rook, but capturing over one intervening piece).
1 (Unit of) Archers - moving like the Queen, but only for 4 spaces.
1 (Unit of) Crossbowmen - moving like the Queen, but only for 5 spaces
2 (Units of) Swordsmen - moving 1 space diagonally.
4 (Units of) Broadswordsmen - moving 1 space vertically or horizontally.
4 (Units of) Cavalry - moving 4 spaces: 1 in a straight line and then 3 diagonally.
There are several rules regulating possible allies and winning conditions over single states. Residual pieces of beaten armies are removed from the board.
Simplified, it can be said, that to gain a victory over another state, a player has to capture the general or more than 10 pieces of this state. The player with the most captured pieces at the end of the game wins.
There are similarities both to Go (the central piece as the centre of the universe/representing the Zhou Dynasty, or the removing of "dead" armies) and Xiangqi (the pieces, the armies ...); this and the 7 players make this game unique in the history of strategic boardgames.
Qin (white), Chu (red), Qi (indigo), Yan (black), Han (orange), Wei (green), Zhao (purple).
Each army is played by one player. For less than 7 players, there are several predetermined "allies", so one or more players direct two armies.
Every army has 17 pieces, which makes a total of 120, regarding the central single piece, representing the kingdom of Zhou. This piece does not move at all and cannot be captured.
Each of the armies consist of the following pieces:
1 General - moving like the Queen in modern Western Chess.
1 Deputy General - moving like the Rook in modern Western Chess.
1 Officer - moving like the Bishop in modern Western Chess.
1 Diplomat - moving like the Queen, too, but cannot capture or be captured.
1 Cannon - like the Cannon in XiangQi (moving like the Rook, but capturing over one intervening piece).
1 (Unit of) Archers - moving like the Queen, but only for 4 spaces.
1 (Unit of) Crossbowmen - moving like the Queen, but only for 5 spaces
2 (Units of) Swordsmen - moving 1 space diagonally.
4 (Units of) Broadswordsmen - moving 1 space vertically or horizontally.
4 (Units of) Cavalry - moving 4 spaces: 1 in a straight line and then 3 diagonally.
There are several rules regulating possible allies and winning conditions over single states. Residual pieces of beaten armies are removed from the board.
Simplified, it can be said, that to gain a victory over another state, a player has to capture the general or more than 10 pieces of this state. The player with the most captured pieces at the end of the game wins.
There are similarities both to Go (the central piece as the centre of the universe/representing the Zhou Dynasty, or the removing of "dead" armies) and Xiangqi (the pieces, the armies ...); this and the 7 players make this game unique in the history of strategic boardgames.
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