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BGG랭킹
BGG전체 : 2859
FAMILYGAMES : 858
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.21 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Bernd Wagenfeld
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인원
게임 소개
로스트 시티: 롤링 & 라이트에서는 주사위에 가능한 가장 작은 숫자의 여섯 가지 색상의 경로에서 탐험을 시작하고자 합니다. 각 차례에 따라 탐험을 계속할 것인지 아니면 새로운 탐험을 시작할 것인지를 결정합니다. 가속 필드와 아티팩트는 빠르게 진행할 수 있는 기회를 제공하지만 어떤 경로를 선택할지 신중하게 고려해야 합니다. 좋은 성과를 거두면 승리가 손짓하지만 탐험이 막히면 얻은 만큼 빨리 점수를 잃게 됩니다!
더 자세히 말하면, 각 플레이어는 8개의 컬럼을 가지고 있다: 잃어버린 도시의 색상과 일치하는 6개의 컬러 컬럼(빨간색/주황색/노란색/녹색/파란색/보라색), 아티팩트 컬럼, 주사위 컬럼. 이 모든 열을 아래에서 위로 채우거나 표시합니다.
차례에 따라 6개의 주사위 &mdash, 3개의 6면체 색 주사위와 3개의 10면체 색 주사위를 굴린 다음 숫자 다이와 1개의 색상 주사위를 선택하고 시트의 이 색 열에 이 숫자를 표시합니다. 0을 선택하고 이 색상 열을 시작하지 않은 경우 열 하단에 "더블 포인트"원을 표시할 수 있습니다. 0이 아닌 숫자를 선택하고 이 열을 시작하지 않은 경우 열의 맨 위 공간에 숫자를 씁니다. 이 열을 시작한 경우 값이 같거나 더 높은 경우에만 다른 숫자를 이 열에 추가할 수 있습니다. (0은 한 열에 10으로 작성됩니다. 다른 플레이어들은 각각 남아있는 숫자 다이와 색상 다이 중 하나를 선택한 다음 비슷한 방식으로 자신의 열 중 하나를 표시한다.
열의 화살표 위에 숫자를 배치한 경우 맨 위 빈 공간을 현재 해당 열의 맨 위에 있는 동일한 숫자로 채워서 색상 열을 "accelerate"할 수 있습니다. 다른 화살표 위에 쓰면 다시 가속됩니다! 가공품 상자에 숫자를 배치하면 가공품 열에 공백을 표시합니다. 만약 당신이 한 열에 9개의 공백을 모두 채우고 거기에 다시 한 번 숫자를 쓸 수 있다면, 당신은 대신에 인공물에 표시를 한다.
원한다면 숫자 색상 조합 선택을 거부할 수 있습니다. 만약 그렇다면 주사위 칸에 주사위를 표시하세요.
일곱 번째 상자에 컬러 컬럼에 숫자를 쓰거나 인공물 또는 주사위 컬럼 —에 일곱 번째 공백을 표시하면 — 그 다리를 건넌 첫 번째 플레이어가 20점 "브리지 보너스"를 획득합니다.
주사위 열에 아홉 번째 칸을 표시하면 "탈진"으로 간주되지만, 게임을 계속합니다. 모든 선수가 기진맥진하거나 8개의 다리를 모두 건넌 뒤 경기가 종료된다. 그런 다음 참가자들은 자신이 채운 공간의 수에 따라 각 색 열에 점수를 매기고, 열의 하단에 "더블 포인트"원을 표시하면 긍정적이든 부정적이든 "이 점수를 두 배로 올립니다. 플레이어들도 인공물과 주사위 열에 표시된 공간 수에 따라 점수를 받지만, 만약 당신이 지쳤다면, 당신은 그 열에 대해 0점을 얻습니다. 이 8개의 열의 합계에 브리지 보너스 점수를 더하면 점수가 가장 높은 사람이 이깁니다.
더 자세히 말하면, 각 플레이어는 8개의 컬럼을 가지고 있다: 잃어버린 도시의 색상과 일치하는 6개의 컬러 컬럼(빨간색/주황색/노란색/녹색/파란색/보라색), 아티팩트 컬럼, 주사위 컬럼. 이 모든 열을 아래에서 위로 채우거나 표시합니다.
차례에 따라 6개의 주사위 &mdash, 3개의 6면체 색 주사위와 3개의 10면체 색 주사위를 굴린 다음 숫자 다이와 1개의 색상 주사위를 선택하고 시트의 이 색 열에 이 숫자를 표시합니다. 0을 선택하고 이 색상 열을 시작하지 않은 경우 열 하단에 "더블 포인트"원을 표시할 수 있습니다. 0이 아닌 숫자를 선택하고 이 열을 시작하지 않은 경우 열의 맨 위 공간에 숫자를 씁니다. 이 열을 시작한 경우 값이 같거나 더 높은 경우에만 다른 숫자를 이 열에 추가할 수 있습니다. (0은 한 열에 10으로 작성됩니다. 다른 플레이어들은 각각 남아있는 숫자 다이와 색상 다이 중 하나를 선택한 다음 비슷한 방식으로 자신의 열 중 하나를 표시한다.
열의 화살표 위에 숫자를 배치한 경우 맨 위 빈 공간을 현재 해당 열의 맨 위에 있는 동일한 숫자로 채워서 색상 열을 "accelerate"할 수 있습니다. 다른 화살표 위에 쓰면 다시 가속됩니다! 가공품 상자에 숫자를 배치하면 가공품 열에 공백을 표시합니다. 만약 당신이 한 열에 9개의 공백을 모두 채우고 거기에 다시 한 번 숫자를 쓸 수 있다면, 당신은 대신에 인공물에 표시를 한다.
원한다면 숫자 색상 조합 선택을 거부할 수 있습니다. 만약 그렇다면 주사위 칸에 주사위를 표시하세요.
일곱 번째 상자에 컬러 컬럼에 숫자를 쓰거나 인공물 또는 주사위 컬럼 —에 일곱 번째 공백을 표시하면 — 그 다리를 건넌 첫 번째 플레이어가 20점 "브리지 보너스"를 획득합니다.
주사위 열에 아홉 번째 칸을 표시하면 "탈진"으로 간주되지만, 게임을 계속합니다. 모든 선수가 기진맥진하거나 8개의 다리를 모두 건넌 뒤 경기가 종료된다. 그런 다음 참가자들은 자신이 채운 공간의 수에 따라 각 색 열에 점수를 매기고, 열의 하단에 "더블 포인트"원을 표시하면 긍정적이든 부정적이든 "이 점수를 두 배로 올립니다. 플레이어들도 인공물과 주사위 열에 표시된 공간 수에 따라 점수를 받지만, 만약 당신이 지쳤다면, 당신은 그 열에 대해 0점을 얻습니다. 이 8개의 열의 합계에 브리지 보너스 점수를 더하면 점수가 가장 높은 사람이 이깁니다.
In Lost Cities: Roll & Write, you want to start your expeditions on the six colored paths with the smallest possible numbers on the dice. Each turn, decide whether to continue with an expedition or start a new one. Acceleration fields and artifacts provide opportunities to advance quickly, but you'll have to carefully consider which paths to take on which roll. If you make good progress, victory beckons — but if an expedition gets stuck, you will lose points just as quickly as you earned them!
In more detail, each player has their own score sheet, which has eight columns on it: six colored columns matching the colors of Lost Cities (red/orange/yellow/green/blue/purple), an artefact column, and a dice column. You will fill or mark all of these columns from the bottom up.
On a turn as the active player, you roll the six dice — three six-sided color dice and three ten-sided dice numbered 0-9 — then choose one number die and one color die, then mark this number in this color column on your sheet. If you choose 0 and haven't started this color column, you can mark the "double point" circle at the bottom of the column. If you choose a non-0 number and haven't started this column, you write the number in the bottommost space of the column; if you have started this column, then you can add another number to this column only if it's the same value or higher. (A 0 is written as 10 in a column.) Other players choose a number die and a color die from the two of each that remain, then mark one of their columns in a similar manner.
If you place a number on an arrow in a column, then you can "accelerate" any color column by filling the bottommost empty space with the same number currently at the top of that column. If you write over another arrow, then you accelerate once again! If you place a number on an artefact box, then you mark off a space in the artefact column. If you've filled all nine spaces in a column and can write a number there once again, you instead mark off an artefact.
If you wish, you can refuse to choose a number-color combination. If you do, then you mark off a die in the dice column.
If you write a number in the seventh box in a color column or mark off the seventh space in the artefact or dice column — and you're the first player to do so — then you score a 20 point "bridge bonus" for being the first player to cross that bridge.
If you mark off the ninth space in the dice column, you are considered to be "exhausted", but you continue to play. The game ends after the turn in which all players are exhausted or all eight bridges have been crossed. Players then score points for each color column based on the number of spaces they've filled, doubling this score — whether positive or negative — if they've marked the "double point" circle at the bottom of the column. Players also score points for the number of spaces marked in the artefact and dice columns, but if you're exhausted, then you score 0 points for that column. Add your bridge bonus points to the sum of these eight columns, and whoever has the highest score wins.
In more detail, each player has their own score sheet, which has eight columns on it: six colored columns matching the colors of Lost Cities (red/orange/yellow/green/blue/purple), an artefact column, and a dice column. You will fill or mark all of these columns from the bottom up.
On a turn as the active player, you roll the six dice — three six-sided color dice and three ten-sided dice numbered 0-9 — then choose one number die and one color die, then mark this number in this color column on your sheet. If you choose 0 and haven't started this color column, you can mark the "double point" circle at the bottom of the column. If you choose a non-0 number and haven't started this column, you write the number in the bottommost space of the column; if you have started this column, then you can add another number to this column only if it's the same value or higher. (A 0 is written as 10 in a column.) Other players choose a number die and a color die from the two of each that remain, then mark one of their columns in a similar manner.
If you place a number on an arrow in a column, then you can "accelerate" any color column by filling the bottommost empty space with the same number currently at the top of that column. If you write over another arrow, then you accelerate once again! If you place a number on an artefact box, then you mark off a space in the artefact column. If you've filled all nine spaces in a column and can write a number there once again, you instead mark off an artefact.
If you wish, you can refuse to choose a number-color combination. If you do, then you mark off a die in the dice column.
If you write a number in the seventh box in a color column or mark off the seventh space in the artefact or dice column — and you're the first player to do so — then you score a 20 point "bridge bonus" for being the first player to cross that bridge.
If you mark off the ninth space in the dice column, you are considered to be "exhausted", but you continue to play. The game ends after the turn in which all players are exhausted or all eight bridges have been crossed. Players then score points for each color column based on the number of spaces they've filled, doubling this score — whether positive or negative — if they've marked the "double point" circle at the bottom of the column. Players also score points for the number of spaces marked in the artefact and dice columns, but if you're exhausted, then you score 0 points for that column. Add your bridge bonus points to the sum of these eight columns, and whoever has the highest score wins.
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