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  • 게임시간

    15-45 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

《크레이지 메이즈》는 G. N. 레이먼드가 배급한 1940년대 보드 게임이다. 오스트레일리아 국립문서보관소는 1943년에 게임을 등록한 앨런 조셉 하웰과 존 앨런이라는 저자를 확인한다.

이 게임은 두 개의 분리된 경로가 촘촘한 그림 같은 풍경을 따라 감기는 간단한 스핀 앤 모션 메커니즘이었다. 두 선수가 경기를 하면 각각 다른 길을 걷는다. 그 게임은 1에서 8까지의 숫자를 표시하는 "spino"라고 불리는 스피너와 함께 나왔다. 플레이어는 교대로 카운터를 해당 칸 수만큼 회전하고 움직입니다.

각 트랙의 일부 사각형은 알파벳 문자로 표시되며 플레이어는 해당 문자에 해당하는 지시를 따라야 한다. 예를 들어, "에 착륙하는 것;왼쪽 트랙의 A" 정사각형은 명령 "을 낳습니다.깜빡 잊은 점심. 다시 출발로 돌아가기"; B 정사각형에 착지한 결과 "길 위의 호랑이 뱀. 추월하기 위해 추가 회전.­

두 선로는 1번 광장에서 갈라지고 89번 지점에서 다시 연결된다. 스퀘어 90은 마지막 스퀘어입니다. 90제곱미터에 착지하려면 정확한 숫자를 돌려야 한다. 먼저 하는 사람이 이깁니다.

—사용자 요약
Krazy Maze was a 1940s board game published in Australia under licence by G. N. Raymond. National Archives Australia verifies the author being an Alan Joseph Howell and John Allan who registered the game in 1943

The game was a simple spin and move mechanism where two separate paths wind through a densely illustrated picturesque landscape. When two players play each takes a separate path. The game came with a spinner, called a "spino", which displayed numbers from 1 to 8. Players take turns spinning and moving their counter the corresponding number of squares.

Some squares on each track are marked with a letter of the alphabet and a player must follow an instruction that corresponds to that letter. For example, landing on the "A" square of the left track results in the instruction "Forgotten lunch. Back to start"; landing on the B square results in "Tiger snake on road. Extra spin to get past."

The two tracks diverge at square one and rejoin at square 89. Square 90 is the last square. A player must spin the exact number to land on square 90. The first player to do this wins.

—user summary

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