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BGG랭킹
BGG전체 : 5149
WARGAMES : 291
8.7A Most Fearful Sacrifice: The Three Days of Gettysburg (2021) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
60-4320 분
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연령
15+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.18 / 5
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디자이너
Hermann Luttmann
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아티스트
Rick Barber, José Ramón Faura
-
인원
게임 소개
1863년 7월 1일 이른 시각에 북군 준장 존 뷰포드’의 제1예비기병사단이 게티즈버그 마을의 서쪽에 배치되어 마을에서 진격하는 정체불명의 남군 보병들과 싸우고 있다. 아침 내내 회색 옷을 입은 남자들이 북군 기병대를 압박했습니다. 드디어 1군단 지휘관 소령의 모습으로 지원이 도착한다. 존 레이놀즈. 그는 뷰폴드가 큐폴라에서 전투를 지휘하고 있는 루터 신학교로 말을 타고 올라간다. 레이놀즈가 뷰폴드에 전화했습니다.무슨 일이야, 존?기병대는 그저 남군이 전진하는 긴 줄을 가리키며 이렇게 말합니다.대가를 치러야 해!그러자 레이놀즈가 물었다.잠깐만 기다려 주실 수 있나요?", 뷰폴드가 응답한 "할 수 있을 것 같아." 레이놀즈는 교환을 끝내고 "나가서 그것에 대한 모든 것을 봅시다. 그리고 다소 짧고 일상적인 대화는 역사상 가장 중요하고 상징적인 군사 교전 중 하나인 게티스버그 전투 중 하나를 시작했다.
가장 두려운 희생은 15평방피트가 넘는 플레이 공간과 이 결정적인 충돌의 3일 동안 일어난 전투를 묘사한 526개의 작품을 가지고 있는 서사시적인 2인용 전쟁 게임이다. 이 게임은 블랙 스완 시스템이라고 불리는 새로운 ACW 운영 체제를 이용하는데, 이것은 Tiny Battle Publishing의 The Devil’s To Pay! 게임에서 처음 소개된 인기 있는 블라인드 소검 게임 시스템과 밀접한 관련이 있다. 이 버전의 시스템은 더 큰 규모의 전투를 처리하면서도 규칙의 오버헤드를 낮게 유지하도록 특별히 설계되었습니다. 선수들은 합리적인 경기 시간 안에 거대한 만남을 모의실험할 수 있다. 이것은 키트 풀보다는 카드 드로잉을 통해 한 가지 방법으로 달성된다. 또한 플레이어는 하위 편대가 아닌 군단에 의한 활성화를 촉발하지만, 어떤 부대가 활성화 우선 순위를 가질지 결정해야 하는 전술적 의사결정 선택권이 있다. 비록 더 큰 규모이지만, 이 시스템은 그것에 대한 전술적인 느낌을 유지하고 여전히 세 가지 요소를 강조한다.전쟁과 헬립의 FOW”s”; 전쟁의 운, 전쟁의 마찰, 전쟁의 안개. 플레이어는 끊임없이 발전하는 전투 상황에 대처해야 하며, 전쟁의 신들이 자신들에게 무엇을 던질지 확신할 수 없기 때문에 역사적으로 현실적인 “블랙 스완” 사건을 다룰 준비를 항상 해야 한다.
구성 요소:
1 – 풀 컬러 규칙집
1 – 풀 컬러 시나리오 13가지 시나리오 북. 9개는 두 개의 지도 중 하나를 사용하고, 4개는 둘 다 사용합니다.
2 – 게임 맵 15제곱 피트의 게임성
4 - 총 352개의 13/16”(크기) 카운터 시트
관리 마커에 대한 1 – 5/8” 카운터 시트(카운터)
90 - 군단을 활성화하고, 계획된 이벤트를 시작하고, 계획되지 않은 이벤트를 트리거하고, 포그 오브 워를 생성하는 카드입니다.
2 – 플레이어 에이즈
2 – large, 11" x 17" 명령 디스플레이
6 – 주사위(빨간색 2개, 검은색 2개, 흰색 2개)
-게시자 웹 사이트의 설명
가장 두려운 희생은 15평방피트가 넘는 플레이 공간과 이 결정적인 충돌의 3일 동안 일어난 전투를 묘사한 526개의 작품을 가지고 있는 서사시적인 2인용 전쟁 게임이다. 이 게임은 블랙 스완 시스템이라고 불리는 새로운 ACW 운영 체제를 이용하는데, 이것은 Tiny Battle Publishing의 The Devil’s To Pay! 게임에서 처음 소개된 인기 있는 블라인드 소검 게임 시스템과 밀접한 관련이 있다. 이 버전의 시스템은 더 큰 규모의 전투를 처리하면서도 규칙의 오버헤드를 낮게 유지하도록 특별히 설계되었습니다. 선수들은 합리적인 경기 시간 안에 거대한 만남을 모의실험할 수 있다. 이것은 키트 풀보다는 카드 드로잉을 통해 한 가지 방법으로 달성된다. 또한 플레이어는 하위 편대가 아닌 군단에 의한 활성화를 촉발하지만, 어떤 부대가 활성화 우선 순위를 가질지 결정해야 하는 전술적 의사결정 선택권이 있다. 비록 더 큰 규모이지만, 이 시스템은 그것에 대한 전술적인 느낌을 유지하고 여전히 세 가지 요소를 강조한다.전쟁과 헬립의 FOW”s”; 전쟁의 운, 전쟁의 마찰, 전쟁의 안개. 플레이어는 끊임없이 발전하는 전투 상황에 대처해야 하며, 전쟁의 신들이 자신들에게 무엇을 던질지 확신할 수 없기 때문에 역사적으로 현실적인 “블랙 스완” 사건을 다룰 준비를 항상 해야 한다.
구성 요소:
1 – 풀 컬러 규칙집
1 – 풀 컬러 시나리오 13가지 시나리오 북. 9개는 두 개의 지도 중 하나를 사용하고, 4개는 둘 다 사용합니다.
2 – 게임 맵 15제곱 피트의 게임성
4 - 총 352개의 13/16”(크기) 카운터 시트
관리 마커에 대한 1 – 5/8” 카운터 시트(카운터)
90 - 군단을 활성화하고, 계획된 이벤트를 시작하고, 계획되지 않은 이벤트를 트리거하고, 포그 오브 워를 생성하는 카드입니다.
2 – 플레이어 에이즈
2 – large, 11" x 17" 명령 디스플레이
6 – 주사위(빨간색 2개, 검은색 2개, 흰색 2개)
-게시자 웹 사이트의 설명
It's early on July 1st, 1863, and Union Brigadier General John Buford’s 1st Reserve Cavalry Division is deployed to the west of the town of Gettysburg battling unidentified Confederate infantry advancing on the town. All morning long, the men in gray have pressured the Union cavalry. Help finally arrives in the form of I Corps commander Major Gen. John Reynolds. He rides up to the Lutheran Seminary, where Buford is directing the battle from its cupola. Reynolds calls to Buford, "What goes, John?". The cavalryman simply points to the long lines of advancing Confederates and says, "The Devil's to pay!". Reynolds then asks, "Can you hold?", to which Buford responds, "I reckon I can." Reynolds ends the exchange with, “Let’s ride out and see all about it”. And with that rather brief, mundane conversation began one of the most important and iconic military engagements in history – the Battle of Gettysburg.
A Most Fearful Sacrifice is an epic two-player wargame with over 15 square feet of playing area and 526 playing pieces depicting the fighting that occurred during all three days of this decisive clash. The game utilizes a new ACW operating system called the Black Swan system, which is closely related to the popular Blind Swords game system first introduced in the game The Devil’s To Pay! by Tiny Battle Publishing. This version of the system is specifically designed to handle larger-scale battles yet keep rules overhead low. Players can simulate huge encounters in a reasonable amount of playing time. This is accomplished in one way through the use of card draws rather than chit pulls. Also, players will trigger activations by Corps instead of by lower-level formations but they still have tactical decision-making choices by needing to determine which Divisions get activation priority. Though at a grander scale, this system maintains a tactical feel about it and still emphasizes the three “FOW’s” of war … the Fortunes of War, the Friction of War and the Fog of War. Players will be challenged to deal with a constantly developing battle situation, never quite sure of what the Gods of War will throw at them, and thus they must always be prepared to deal with historically realistic “black swan” events.
COMPONENTS:
1 – Full color rulebook
1 – Full color scenario Book with THIRTEEN scenarios. Nine use one of the two maps, four use both.
2 – Game Maps totally FIFTEEN SQUARE FEET of gaming goodness
4 - Sheets of a total of 352 13/16” (that's big) counters
1 – 5/8” counter sheet (176 counters) for the admin markers
90 - Cards to activate corps, initiate planned events, trigger unplanned events and create fog of war.
2 – Player Aids
2 – large, 11" x 17" Command Displays
6 – Dice (2 red, 2 black, 2 white)
-description from publisher's website
A Most Fearful Sacrifice is an epic two-player wargame with over 15 square feet of playing area and 526 playing pieces depicting the fighting that occurred during all three days of this decisive clash. The game utilizes a new ACW operating system called the Black Swan system, which is closely related to the popular Blind Swords game system first introduced in the game The Devil’s To Pay! by Tiny Battle Publishing. This version of the system is specifically designed to handle larger-scale battles yet keep rules overhead low. Players can simulate huge encounters in a reasonable amount of playing time. This is accomplished in one way through the use of card draws rather than chit pulls. Also, players will trigger activations by Corps instead of by lower-level formations but they still have tactical decision-making choices by needing to determine which Divisions get activation priority. Though at a grander scale, this system maintains a tactical feel about it and still emphasizes the three “FOW’s” of war … the Fortunes of War, the Friction of War and the Fog of War. Players will be challenged to deal with a constantly developing battle situation, never quite sure of what the Gods of War will throw at them, and thus they must always be prepared to deal with historically realistic “black swan” events.
COMPONENTS:
1 – Full color rulebook
1 – Full color scenario Book with THIRTEEN scenarios. Nine use one of the two maps, four use both.
2 – Game Maps totally FIFTEEN SQUARE FEET of gaming goodness
4 - Sheets of a total of 352 13/16” (that's big) counters
1 – 5/8” counter sheet (176 counters) for the admin markers
90 - Cards to activate corps, initiate planned events, trigger unplanned events and create fog of war.
2 – Player Aids
2 – large, 11" x 17" Command Displays
6 – Dice (2 red, 2 black, 2 white)
-description from publisher's website
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