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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Leong Kit Meng
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아티스트
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인원
게임 소개
여러분 모두 궁금해하셨을 겁니다. 몇몇은 심지어 그것에 대해 논쟁하기도 했다. 이제 어느 쪽이 이길지 직접 플레이해 볼 수 있다.
이 게임은 두 가지 다른 체스 시스템의 교차 이해를 돕기 위해 개발되었다.
한쪽은 서양 체스 말을 가지고 놀고, 다른 한쪽은 중국 체스 말을 가지고 논다.
서양과 동양의 체스판의 차이 때문에, 양쪽의 체스판은 양쪽의 특징을 가지고 있다. 사각형의 수는 약간 더 큰 중국 체스판을 수용하기 위해 증가했습니다. 중국 체스 쪽의 중앙 줄은 서쪽 체스판과 합쳐지기 위해 "리버"에서 끝난다. 중앙 행 인터페이스에서 재생되는 장치는 정상적으로 재생되지만 행의 끝에 터미네이션이 있습니다. 주교와 여왕은 같은 색의 정사각형을 유지하기 위해 중앙 줄을 가로질러 나란히 이동한다.
초반 캐터펄트로 동부 어드밴티지 체크가 시작돼 웨스트가 출발한다.
모든 통상적인 규칙이 적용됩니다.
Western - King - 모든 방향으로 1단계
동부 - 지àng/shuai(장군/마샬) - 어느 방향으로든 1단계(성내로 제한됨)(한국 체스 규칙)
웨스턴 - 퀸 - 대각선 및 수직/수평으로 이동
동쪽 - shì(스콜라/공식) - 어느 방향으로든 1단계(성내로 제한)(한국 체스 규칙)
웨스턴 - 비숍 - 대각선으로 이동
동쪽 - xiàng(코끼리/장관) - 2단계 대각선으로 이동(대각선을 따라 조각으로 막힘)(강을 건널 수 없음)
Western - Knight - 2/1 단계 "L" ("인용문의 긴 면을 따라 조각으로 막힘;)L" 동부 영토에 있을 때)
동부 - 마(말/마차) - 2/1 걸음으로 이동합니다 "L" ("의 긴 쪽을 따라 있는 조각에 의해 막힘;L" 동부 영토에 있을 때)
서부 - 성 - 수직/다각형으로 이동
Eastern - ju(차리오/왜건) - 수직/다각형으로 이동
Eastern - Pao(캐터펄트/캐넌) - 수직/수평으로 이동하여 다른 조각 위로 점프하여 적의 조각을 가져갑니다.
웨스턴 - 폰 - 1단계 전진, 적 피스 대각선 방향으로 1단계 이동(1단계 또는 2단계 개방 이동)
Eastern -zu/bing(일병/솔져) - 1단계 전진(강 건너기, 1단계 수직/수평)
기타 규칙
웨스턴 체스 유니크 룰
1. 캐슬링
2. 폰은 보드 끝에 도달하자마자 이전의 "take"로 부활합니다 <-- 더 이상 적용되지 않습니다.
중국 체스 고유 규칙
1. 말/캐벌리는 L <의 긴 다리에 걸쳐있는 조각으로 막힌다-- 오직 Eastern Territory 내에서만
2. 코끼리/미스터들은 대각선으로 늘어선 조각들에 의해 막힌다.
3. 이등병/군인은 강을 건널 때 수평으로 이동할 수 있다.
4. 장군/마르샬과 시군은 바로 보이는 곳에서 상대 왕을 죽이기 위해 뛰어내릴 때를 제외하고는 성 밖으로 나갈 수 없다.
5. 코끼리/수녀는 강을 건널 수 없다.
일부 게임별 기본 노트:
1. 웨스트가 항상 먼저 움직인다(혹은 그의 투석기를 든 동쪽 체크메이트가 한 번에)
2. 동장군과 시군의 경우 한국식 체스 규칙이 사용됩니다. 이제 성곽 선을 따라 수평 및 대각선으로 이동할 수 있습니다.
3. 동부 장군은 서부 왕을 인용하기 위해 점프할 수 있는 능력을 보유하고 있지만 그 반대는 아니다. 따라서 서부 왕은 동부 장군을 보는 것을 피할 필요가 있다.
4. 강을 건너 동부 영토로 들어가는 서부 말은 동부 영토에 있는 동안 동부 기병대와 동일한 차단(말다리) 규칙을 받는다.
5. 강을 건너 서부 영토로 들어가는 동부 기병대는 서부 영토에서 더 이상 차단(말다리) 규칙의 적용을 받지 않을 것이다.
6. 서부 폰은 동부 보드 내에서처럼 마지막에 도달하면 더 이상 이전의 "take"로 업그레이드할 수 없습니다.
독일 일간지 "에 이 게임에 대한 기사가 실렸다.Neues Deutschland" (번역: "새로운 독일"), 2007년 9월 22일. http://www.nd-online.de/artikel.asp?AID=116589&IDC=27
자세한 내용은 http://www.act.com.sg/eastvswest/를 참조하십시오.
이 게임은 두 가지 다른 체스 시스템의 교차 이해를 돕기 위해 개발되었다.
한쪽은 서양 체스 말을 가지고 놀고, 다른 한쪽은 중국 체스 말을 가지고 논다.
서양과 동양의 체스판의 차이 때문에, 양쪽의 체스판은 양쪽의 특징을 가지고 있다. 사각형의 수는 약간 더 큰 중국 체스판을 수용하기 위해 증가했습니다. 중국 체스 쪽의 중앙 줄은 서쪽 체스판과 합쳐지기 위해 "리버"에서 끝난다. 중앙 행 인터페이스에서 재생되는 장치는 정상적으로 재생되지만 행의 끝에 터미네이션이 있습니다. 주교와 여왕은 같은 색의 정사각형을 유지하기 위해 중앙 줄을 가로질러 나란히 이동한다.
초반 캐터펄트로 동부 어드밴티지 체크가 시작돼 웨스트가 출발한다.
모든 통상적인 규칙이 적용됩니다.
Western - King - 모든 방향으로 1단계
동부 - 지àng/shuai(장군/마샬) - 어느 방향으로든 1단계(성내로 제한됨)(한국 체스 규칙)
웨스턴 - 퀸 - 대각선 및 수직/수평으로 이동
동쪽 - shì(스콜라/공식) - 어느 방향으로든 1단계(성내로 제한)(한국 체스 규칙)
웨스턴 - 비숍 - 대각선으로 이동
동쪽 - xiàng(코끼리/장관) - 2단계 대각선으로 이동(대각선을 따라 조각으로 막힘)(강을 건널 수 없음)
Western - Knight - 2/1 단계 "L" ("인용문의 긴 면을 따라 조각으로 막힘;)L" 동부 영토에 있을 때)
동부 - 마(말/마차) - 2/1 걸음으로 이동합니다 "L" ("의 긴 쪽을 따라 있는 조각에 의해 막힘;L" 동부 영토에 있을 때)
서부 - 성 - 수직/다각형으로 이동
Eastern - ju(차리오/왜건) - 수직/다각형으로 이동
Eastern - Pao(캐터펄트/캐넌) - 수직/수평으로 이동하여 다른 조각 위로 점프하여 적의 조각을 가져갑니다.
웨스턴 - 폰 - 1단계 전진, 적 피스 대각선 방향으로 1단계 이동(1단계 또는 2단계 개방 이동)
Eastern -zu/bing(일병/솔져) - 1단계 전진(강 건너기, 1단계 수직/수평)
기타 규칙
웨스턴 체스 유니크 룰
1. 캐슬링
2. 폰은 보드 끝에 도달하자마자 이전의 "take"로 부활합니다 <-- 더 이상 적용되지 않습니다.
중국 체스 고유 규칙
1. 말/캐벌리는 L <의 긴 다리에 걸쳐있는 조각으로 막힌다-- 오직 Eastern Territory 내에서만
2. 코끼리/미스터들은 대각선으로 늘어선 조각들에 의해 막힌다.
3. 이등병/군인은 강을 건널 때 수평으로 이동할 수 있다.
4. 장군/마르샬과 시군은 바로 보이는 곳에서 상대 왕을 죽이기 위해 뛰어내릴 때를 제외하고는 성 밖으로 나갈 수 없다.
5. 코끼리/수녀는 강을 건널 수 없다.
일부 게임별 기본 노트:
1. 웨스트가 항상 먼저 움직인다(혹은 그의 투석기를 든 동쪽 체크메이트가 한 번에)
2. 동장군과 시군의 경우 한국식 체스 규칙이 사용됩니다. 이제 성곽 선을 따라 수평 및 대각선으로 이동할 수 있습니다.
3. 동부 장군은 서부 왕을 인용하기 위해 점프할 수 있는 능력을 보유하고 있지만 그 반대는 아니다. 따라서 서부 왕은 동부 장군을 보는 것을 피할 필요가 있다.
4. 강을 건너 동부 영토로 들어가는 서부 말은 동부 영토에 있는 동안 동부 기병대와 동일한 차단(말다리) 규칙을 받는다.
5. 강을 건너 서부 영토로 들어가는 동부 기병대는 서부 영토에서 더 이상 차단(말다리) 규칙의 적용을 받지 않을 것이다.
6. 서부 폰은 동부 보드 내에서처럼 마지막에 도달하면 더 이상 이전의 "take"로 업그레이드할 수 없습니다.
독일 일간지 "에 이 게임에 대한 기사가 실렸다.Neues Deutschland" (번역: "새로운 독일"), 2007년 9월 22일. http://www.nd-online.de/artikel.asp?AID=116589&IDC=27
자세한 내용은 http://www.act.com.sg/eastvswest/를 참조하십시오.
You've all wondered about it. Some have even argued about it. Now you can play it for yourself to see which side would win.
This game was developed to help cross-understanding of the two different chess systems.
One side plays with the Western Chess pieces, the other with the Chinese Chess pieces.
Due to the differences in western and eastern chess boards, both halves of the board retain the characteristics of each side. The number of squares have been increased to accommodate the slightly larger Chinese chess board. A central row on the Chinese chess side terminates at the "river" to merge into the western chess board. Units playing at the central row interface play as per normal but with a termination at the end of the row. Bishops and Queen moving along the diagonal will side-step across the central row to maintain the same colour of squares.
Because of Eastern initial advantage checkmating with catapults in first move, West starts.
All usual rules apply.
Western - King - 1 step in any direction
Eastern - jiàng/shuai (General/Marshal) - 1 step in any direction (restricted to within fortress) (Korean Chess Rules)
Western - Queen - moves diagonally and vertically/horizontally
Eastern - shì (Scholar/Official) - 1 step in any direction (restricted to within fortress) (Korean Chess Rules)
Western - Bishop - moves diagonally
Eastern - xiàng (Elephant/Minister) - moves in 2 step diagonals (blocked by a piece along its diagonal) (cannot cross river)
Western - Knight - moves in 2/1 step "L" (blocked by a piece along the long side of the "L" when in Eastern territory)
Eastern - ma(Horse/Cavalry) - moves in 2/1 step "L" ( blocked by a piece along the long side of "L" when in Eastern territory)
Western - Castle - moves vertically/diagonally
Eastern - ju (Chariot/Wagon) - moves vertically/diagonally
Eastern - pao (Catapult/Cannon) - moves vertically/horizontally, takes enemy piece by leaping over another piece
Western - Pawn - 1 step forward, takes enemy piece 1 step diagonally (1 or 2 step opening move)
Eastern -zu/bing (Private/Soldier) - 1 step forward (across the river, 1 step vertically/horizontally)
Other rules;
Western Chess Unique Rules
1. Castling
2. Pawns resurrect to any previously "taken" piece upon reaching the end of board <-- no longer applies
Chinese Chess Unique Rules
1. Horses/Cavalry are blocked by pieces straddling the long leg of L <-- only within Eastern Territory
2. Elephants/Ministers are blocked by pieces straddling the diagonal
3. Privates/Soldiers can move horizontally upon crossing the river
4. General/Marshal and Shi cannot exit the fortress except when jumping out to kill opposing King in direct line of sight
5. Elephants/Ministers cannot cross the river
Some Game specific basic notes:
1. West always moves first (or East checkmates with his catapult in 1 move)
2. Korean Chess rules will be used in the case of the Eastern General and both Shi. They can now move both horizontally and diagonally along the fortress lines
3. The Eastern General retains the ability to jump in order to "take" the Western King but not vice-versa so the Western King needs to avoid "seeing" the Eastern General
4. The Western horse upon crossing the river into Eastern territory, will be subjected to the same blocking (horse-leg) rule as Eastern cavalry whilst in Eastern territory
5. The Eastern cavalry upon crossing the river into Western territory, will no longer be subjected to the blocking (horse-leg) rule whist in Western territory
6. The Western pawn no longer has the ability to upgrade to another previously "taken" piece upon reaching the end as it does so within the Eastern board
An article on the game was published in the German daily "Neues Deutschland" (transl.: "New Germany"), 22nd September 2007. http://www.nd-online.de/artikel.asp?AID=116589&IDC=27
For more info: http://www.act.com.sg/eastvswest/
This game was developed to help cross-understanding of the two different chess systems.
One side plays with the Western Chess pieces, the other with the Chinese Chess pieces.
Due to the differences in western and eastern chess boards, both halves of the board retain the characteristics of each side. The number of squares have been increased to accommodate the slightly larger Chinese chess board. A central row on the Chinese chess side terminates at the "river" to merge into the western chess board. Units playing at the central row interface play as per normal but with a termination at the end of the row. Bishops and Queen moving along the diagonal will side-step across the central row to maintain the same colour of squares.
Because of Eastern initial advantage checkmating with catapults in first move, West starts.
All usual rules apply.
Western - King - 1 step in any direction
Eastern - jiàng/shuai (General/Marshal) - 1 step in any direction (restricted to within fortress) (Korean Chess Rules)
Western - Queen - moves diagonally and vertically/horizontally
Eastern - shì (Scholar/Official) - 1 step in any direction (restricted to within fortress) (Korean Chess Rules)
Western - Bishop - moves diagonally
Eastern - xiàng (Elephant/Minister) - moves in 2 step diagonals (blocked by a piece along its diagonal) (cannot cross river)
Western - Knight - moves in 2/1 step "L" (blocked by a piece along the long side of the "L" when in Eastern territory)
Eastern - ma(Horse/Cavalry) - moves in 2/1 step "L" ( blocked by a piece along the long side of "L" when in Eastern territory)
Western - Castle - moves vertically/diagonally
Eastern - ju (Chariot/Wagon) - moves vertically/diagonally
Eastern - pao (Catapult/Cannon) - moves vertically/horizontally, takes enemy piece by leaping over another piece
Western - Pawn - 1 step forward, takes enemy piece 1 step diagonally (1 or 2 step opening move)
Eastern -zu/bing (Private/Soldier) - 1 step forward (across the river, 1 step vertically/horizontally)
Other rules;
Western Chess Unique Rules
1. Castling
2. Pawns resurrect to any previously "taken" piece upon reaching the end of board <-- no longer applies
Chinese Chess Unique Rules
1. Horses/Cavalry are blocked by pieces straddling the long leg of L <-- only within Eastern Territory
2. Elephants/Ministers are blocked by pieces straddling the diagonal
3. Privates/Soldiers can move horizontally upon crossing the river
4. General/Marshal and Shi cannot exit the fortress except when jumping out to kill opposing King in direct line of sight
5. Elephants/Ministers cannot cross the river
Some Game specific basic notes:
1. West always moves first (or East checkmates with his catapult in 1 move)
2. Korean Chess rules will be used in the case of the Eastern General and both Shi. They can now move both horizontally and diagonally along the fortress lines
3. The Eastern General retains the ability to jump in order to "take" the Western King but not vice-versa so the Western King needs to avoid "seeing" the Eastern General
4. The Western horse upon crossing the river into Eastern territory, will be subjected to the same blocking (horse-leg) rule as Eastern cavalry whilst in Eastern territory
5. The Eastern cavalry upon crossing the river into Western territory, will no longer be subjected to the blocking (horse-leg) rule whist in Western territory
6. The Western pawn no longer has the ability to upgrade to another previously "taken" piece upon reaching the end as it does so within the Eastern board
An article on the game was published in the German daily "Neues Deutschland" (transl.: "New Germany"), 22nd September 2007. http://www.nd-online.de/artikel.asp?AID=116589&IDC=27
For more info: http://www.act.com.sg/eastvswest/
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