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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-15 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

DNA는 아이스하우스 게임이며, 아이스하우스 조각 4개 외에 체스판이 필요하다.

DNA의 목적은 게임의 마지막에 조각의 가장 큰 가치를 갖는 것입니다.

각각의 색깔의 작은 조각은 보드의 가운데 네 칸 가운데 하나에 놓인다. 그리고 나서 어떤 선수가 먼저 갈지 결정하기 위해 어떤 방법을 사용해야 한다. 경기 막판에는 선발 선수를 기억하는 것이 중요할 것이다.

턴에는 배치, 점수 매기기, 돌연변이 세 가지 요소가 있다. 배치가 먼저 이루어져야 합니다. 그러면 플레이어는 돌연변이 후 득점 또는 그 반대 중 하나를 선택할 수 있다. 한 선수가 배치하고, 변이하고, 득점을 한 후, 차례는 다음 플레이어로 이동한다.

이 게임은 유전자 풀에서 어떤 말도 가지고 있지 않은 턴의 끝에 끝난다. 네 번째 선수의 차례에 경기가 끝나지 않을 경우 추가 턴을 실시하여 선수당 총 회전 수를 동일하게 한다. 조각의 값(작은 = 1, 중간 = 2, 큰 = 3)은 각 플레이어의 아카이브에 대해 합산됩니다. 총합이 가장 높은 선수가 이깁니다.
DNA is an Icehouse-game and needs a chessboard in addition to four stashes of Icehouse pieces (in different colors).

The object of DNA is to possess the greatest value of pieces at the end of the game.

A single small piece of each color is placed in one of the center four squares of the board. Some method should then be used to determine which player goes first. It will be important at the end of the game to remember the starting player.

There are three elements to a turn: placement, scoring, and mutation. Placement must happen first. The player then has the choice of mutating and then scoring, or vice-versa. After a player has placed, mutated, and scored, the turn moves to the next player.

The game ends at the end of a turn in which no player has any pieces in a gene pool. Extra turns are played if the game does not end on the fourth player's turn to equalize the total number of turns per player. The value of the pieces (small = 1, medium = 2, large = 3) is totaled for each player's archive. The player with the highest total wins.

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