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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Guillaume Demougeot
-
아티스트
-
인원
게임 소개
장비:
* 각 모서리에서 3개의 공백을 제거하고 중앙 공간을 표시한 9x9 보드(웹 사이트에 표시)
* 선수당 16스톤
매 턴마다, 각 선수는 친근한 돌멩이 하나를 움직인다. 돌은 인접한 (직교 또는 대각선) 빈 셀로 이동할 수 있다. 중심 세포에 만약 돌을 움직이면, 그것은 다시 인접한 빈 세포(수단이 중심에 머무를지도 모르)으로 이동해야 한다. 스톤은 비어 있는 셀 바로 옆에 착지한 스톤(색깔 중 하나) 위로 점프할 수도 있다.
포획은 관리인이다. 즉, 적의 돌을 두 개의 우호적인 돌(직교 또는 대각선) 사이에 끼워 넣을 때 포획된다. 캡처되는 돌의 제거한 후에 두명 중 한명은 친절한 돌들은 생포된 돌에 자리잡고로 이동해야 한다. 캡처는 여러 번일 수 있습니다(두 명 이상의 관리인이 동시에 캡처할 수 있음). 캡처는 연쇄 반응을 일으킬 수도 있습니다. 즉, 캡처 후 움직인 스톤이 다른 캡처를 생성할 수 있습니다.
차례를 시작할 때 스톤이 3개 미만이고 적 스톤을 잡을 수 없어 상대도 스톤이 3개 미만일 경우 패한다. 이 이후의 경우, 경기는 무승부입니다.
* 각 모서리에서 3개의 공백을 제거하고 중앙 공간을 표시한 9x9 보드(웹 사이트에 표시)
* 선수당 16스톤
매 턴마다, 각 선수는 친근한 돌멩이 하나를 움직인다. 돌은 인접한 (직교 또는 대각선) 빈 셀로 이동할 수 있다. 중심 세포에 만약 돌을 움직이면, 그것은 다시 인접한 빈 세포(수단이 중심에 머무를지도 모르)으로 이동해야 한다. 스톤은 비어 있는 셀 바로 옆에 착지한 스톤(색깔 중 하나) 위로 점프할 수도 있다.
포획은 관리인이다. 즉, 적의 돌을 두 개의 우호적인 돌(직교 또는 대각선) 사이에 끼워 넣을 때 포획된다. 캡처되는 돌의 제거한 후에 두명 중 한명은 친절한 돌들은 생포된 돌에 자리잡고로 이동해야 한다. 캡처는 여러 번일 수 있습니다(두 명 이상의 관리인이 동시에 캡처할 수 있음). 캡처는 연쇄 반응을 일으킬 수도 있습니다. 즉, 캡처 후 움직인 스톤이 다른 캡처를 생성할 수 있습니다.
차례를 시작할 때 스톤이 3개 미만이고 적 스톤을 잡을 수 없어 상대도 스톤이 3개 미만일 경우 패한다. 이 이후의 경우, 경기는 무승부입니다.
Equipment:
* 9x9 board with 3 spaces removed from each corner and the center space marked (diagram on website)
* 16 stones per player
On each turn, each player moves one friendly stone. A stone may move to an (orthogonal or diagonal) adjacent empty cell. If a stone moves to the center cell, it must move again to an adjacent empty cell (no stone may stay at the center). A stone may also jump over one stone (of either color) landing on the immediate next empty cell.
Captures are custodian, i.e., an enemy stone is captured when sandwiched between two friendly stones (orthogonal or diagonal). After the removal of the captured stone, one of the two friendly stones must move to occupy the captured stone position. Captures can be multiple (more than one custodian captures in the same move) Captures can also create a chain reaction, i.e., the friendly moved stone after the capture may produce another capture, and so on...
A player loses if, at the beginning of his turn, he has less than three stones and is unable to capture enemy stones so that his opponent also have less than three stones. In this later case, the game is a draw.
* 9x9 board with 3 spaces removed from each corner and the center space marked (diagram on website)
* 16 stones per player
On each turn, each player moves one friendly stone. A stone may move to an (orthogonal or diagonal) adjacent empty cell. If a stone moves to the center cell, it must move again to an adjacent empty cell (no stone may stay at the center). A stone may also jump over one stone (of either color) landing on the immediate next empty cell.
Captures are custodian, i.e., an enemy stone is captured when sandwiched between two friendly stones (orthogonal or diagonal). After the removal of the captured stone, one of the two friendly stones must move to occupy the captured stone position. Captures can be multiple (more than one custodian captures in the same move) Captures can also create a chain reaction, i.e., the friendly moved stone after the capture may produce another capture, and so on...
A player loses if, at the beginning of his turn, he has less than three stones and is unable to capture enemy stones so that his opponent also have less than three stones. In this later case, the game is a draw.
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