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S.S. Van Dine's Great Detective Game (1937)
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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

이 게임은 유명한 1920년대와 30년대 가상의 탐정 필로 밴스를 기반으로 하며, 용의자 10명 중 한 명과 일치하는 일련의 단서 카드를 수집하려는 각 플레이어를 중심으로 전개된다. 일련의 단서를 수집한 후, 플레이어는 용의자 중 한 명을 고발할 수 있으며, 그들의 단서가 충분히 용의자와 일치하면 용의자를 체포하여 법정에 세울 수 있다. 플레이어가 충분한 추가 증거를 제시할 수 있으면 피의자는 유죄 판결을 받고 플레이어가 승리한다.

이 게임은 클루와 비교됐지만 닮은 점이 별로 없다. 게임을 시작할 때 특정 용의자를 가려내기 위해 증거를 수집하려고 하는 대신, 특정 용의자를 선별하여 숨깁니다(예: Colon. 이 게임의 목표는 용의자 10명 중 1명의 사진이 초점을 맞출 때까지 단서 카드를 수집하며 돌아다니다가 그것들을 치울 수 있는 충분한 단서들을 모으는 것이다. 생각해보면 그건 일종의 정의의 왜곡이에요.

게임의 또 다른 이상한 요소는 다른 플레이어의 피스에 착지하는 것(예: "bumping")이 플레이어에 심각한 타격을 줄 수 있다는 것이다. 그와는 별개로, 반복되는 플레이는 선수들이 카드를 외우는 결과를 낳을 것이 거의 확실하다는 것은 재생 가치가 제한적일 수 있지만, 범핑은 실제로 플레이를 흥미롭게 할 수 있다는 것을 의미한다.
This game, based on popular 1920s and 30s fictional detective Philo Vance, revolves around each player trying to collect a set of clue cards which matches one of ten suspect, whose attributes are kept hidden in play. After collecting a set of clues, a player may accuse one of the suspects, and if enough of their clues match the suspect, the suspect can be arrested and brought to court. If the player is able to present sufficient additional evidence, the suspect is convicted and the player wins.

While this game has been compared to Clue, there aren't many similarities. Instead of trying to gather evidence to identify a specific suspect selected and hidden at the start of the game (i.e. Col. Mustard with a Cuisinart in the Rumpus Room), the goal of this game is to wander around collecting clue cards until a picture of one of the ten suspects comes into focus, and then try to gather enough clues to put them away. It's actually kind of a perversion of justice if you think about it.

Another odd element of the game is that landing on other players' pieces (i.e. "bumping") can serious screw with the player, so there's an interesting screw-your-neighbor aspect to play. Aside from that, the fact that repeated plays will almost certainly result in players memorizing the cards means that the replay value might be limited, but the bumping might actually keep the play interesting.

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