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BGG랭킹
BGG전체 : 9669
WARGAMES : 1788
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
50-50 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.48 / 5
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디자이너
Jim Dunnigan, Alan Emrich
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아티스트
Alan Emrich, Charles Kibler, Ted Koller, Rodger B. MacGowan, Bob Ryer, Mark Simonitch, Redmond A. Simonsen
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인원
게임 소개
이 게임의 완결판은 디자이너 짐 더니건과 함께 RBM의 C3i 매거진 Nr20에 포함된 버전을 허용한 빅토리 포인트 게임스에 의해 출판되었다. 그 디자이너는 게임의 이번 판에 새로운 조각과 시나리오를 추가했다.
이 2인용 게임은 패튼 장군이 퇴각하는 독일군이 효과적인 방어를 형성하기 전에 주요 도시인 메츠를 점령하고 모젤 강을 건너려는 시도를 재현한다. 제20군단의 3개 사단으로 구성된 미군은 연합군이 노르망디 해안지대를 돌파한 후 프랑스 전역에서 장엄한 추격을 막 마쳤다. 기진맥진한 연합군은 그들의 보급선 끝에 있었고, 마지막 공격을 할 수 있는 충분한 자원도 남아 있지 않았다. 만약 그들이 모젤 강을 건널 수 있었다면, 독일군의 웨스트월 방어를 모두 무너뜨렸을 것이다. 이로 인해 패튼은 1944년 말 이전에 라인 강을 건너는 시도를 할 수 있었고, 몇 달 전에 전쟁을 끝낼 수 있었을 것이다. 독일 1군 제82군단의 4개 사단인 방어 독일군은 서둘러 집결하고 조직된 부대들로 이루어져 있었으며, 여기에는 독일 내륙의 새로운 부대들과 패튼이 프랑스 전역에서 추격해 온 부대들이 포함되어 있었다. 1944년 9월 7일에 시작되어 약 일주일간 지속된 전투는 어느 쪽으로든 갈 수 있는 특별한 기회였다. 역사적으로 독일이 이겼지만 간신히 이겼어요
규모: 각 부대는 1개 연대 또는 여단, 각 육각은 4km, 각 턴은 1일입니다.
게임 구성 요소:
• 4페이지 분량의 컬러 지침 책자
• 40가지 색상, 다이컷 5/8” 장착 게임 조각
• 원 11” x 17” 컬러 게임 지도
• 4페이지 분량의 컬러 BATTLESON(TM) 책자
• 게임 설정 그림, 선택적 규칙 및 플레이어’s 참고 사항
다음 사항의 재실행
더 드라이브 온 메츠
이 2인용 게임은 패튼 장군이 퇴각하는 독일군이 효과적인 방어를 형성하기 전에 주요 도시인 메츠를 점령하고 모젤 강을 건너려는 시도를 재현한다. 제20군단의 3개 사단으로 구성된 미군은 연합군이 노르망디 해안지대를 돌파한 후 프랑스 전역에서 장엄한 추격을 막 마쳤다. 기진맥진한 연합군은 그들의 보급선 끝에 있었고, 마지막 공격을 할 수 있는 충분한 자원도 남아 있지 않았다. 만약 그들이 모젤 강을 건널 수 있었다면, 독일군의 웨스트월 방어를 모두 무너뜨렸을 것이다. 이로 인해 패튼은 1944년 말 이전에 라인 강을 건너는 시도를 할 수 있었고, 몇 달 전에 전쟁을 끝낼 수 있었을 것이다. 독일 1군 제82군단의 4개 사단인 방어 독일군은 서둘러 집결하고 조직된 부대들로 이루어져 있었으며, 여기에는 독일 내륙의 새로운 부대들과 패튼이 프랑스 전역에서 추격해 온 부대들이 포함되어 있었다. 1944년 9월 7일에 시작되어 약 일주일간 지속된 전투는 어느 쪽으로든 갈 수 있는 특별한 기회였다. 역사적으로 독일이 이겼지만 간신히 이겼어요
규모: 각 부대는 1개 연대 또는 여단, 각 육각은 4km, 각 턴은 1일입니다.
게임 구성 요소:
• 4페이지 분량의 컬러 지침 책자
• 40가지 색상, 다이컷 5/8” 장착 게임 조각
• 원 11” x 17” 컬러 게임 지도
• 4페이지 분량의 컬러 BATTLESON(TM) 책자
• 게임 설정 그림, 선택적 규칙 및 플레이어’s 참고 사항
다음 사항의 재실행
더 드라이브 온 메츠
The complete game is published by Victory Point Games who, along with the designer, Jim Dunnigan, have allowed a version to be included in RBM's C3i Magazine Nr20. The designer has added new pieces and scenarios to this edition of the game.
This 2-player game recreates General Patton's attempt to seize the key city of Metz and to get across the Moselle River before the retreating Germans can form an effective defense. The U.S. forces comprised of three divisions of the 20th Corps had just completed an epic pursuit across France after the Allied breakout from the Normandy beachhead. The exhausted Allied forces were at the end of their supply line and has barely enough resources left for one last push. If they had been able to get across the Moselle River, they would have compromised the entire German Westwall defenses. This would have enabled Patton to make an attempt at crossing the Rhine before the end of 1944 and might have ended the war months earlier. The defending German forces, four divisions of the 82nd Corps of the German 1st Army, were a combination of hastily collected and organized units, including fresh units from the German interior and remnants of units that Patton had been pursuing across France. The battle, which began on 7 September 1944 and lasted for about a week, was a singular opportunity that could have gone either way. Historically, the Germans won, but just barely.
Scale: Each unit is 1 regiment or brigade, each hex is 4 kilometers, and each turn is 1 day.
Game Components:
• One 4-page, color instructions booklet
• 40 color, die-cut 5/8” mounted game pieces
• One 11” x 17” color game map with tables
• One 4-page, color BATTLESSON (TM) booklet
• Game setup illustration, optional rules, and player’s notes
Reimplementation of:
The Drive on Metz
This 2-player game recreates General Patton's attempt to seize the key city of Metz and to get across the Moselle River before the retreating Germans can form an effective defense. The U.S. forces comprised of three divisions of the 20th Corps had just completed an epic pursuit across France after the Allied breakout from the Normandy beachhead. The exhausted Allied forces were at the end of their supply line and has barely enough resources left for one last push. If they had been able to get across the Moselle River, they would have compromised the entire German Westwall defenses. This would have enabled Patton to make an attempt at crossing the Rhine before the end of 1944 and might have ended the war months earlier. The defending German forces, four divisions of the 82nd Corps of the German 1st Army, were a combination of hastily collected and organized units, including fresh units from the German interior and remnants of units that Patton had been pursuing across France. The battle, which began on 7 September 1944 and lasted for about a week, was a singular opportunity that could have gone either way. Historically, the Germans won, but just barely.
Scale: Each unit is 1 regiment or brigade, each hex is 4 kilometers, and each turn is 1 day.
Game Components:
• One 4-page, color instructions booklet
• 40 color, die-cut 5/8” mounted game pieces
• One 11” x 17” color game map with tables
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