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BGG랭킹
BGG전체 : 18957
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
5-5 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.75 / 5
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디자이너
Steffen Benndorf
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아티스트
Christian Opperer
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인원
게임 소개
5 미누텐 퍼즐의 각 플레이어는 플레이어 시트 — 중 하나를 가져갑니다. 모든 플레이어가 같은 면 —와 펜을 사용하고 있는지 확인합니다. 이 시트의 한 면에는 검은색 육각형 격자와 파란색과 빨간색 원(공백&인용)으로 구성된 육각형 격자가 있고, 다른 면에는 곰 머리처럼 배열된 육각형과 원이 있다.
차례대로 주사위를 굴린 다음, 여러분은 각각 이 주사위 결과 옆에 있는 모양(예: 원, 두 개의 육각, 그리고 한 줄의 원 &mdash)을 그리드에 그린 다음, 다시 사용할 수 없음을 나타내기 위해 십자선을 그어야 합니다. 첫 번째 도형을 아무 곳에나 배치할 수 있습니다. 그런 다음 추가하는 모든 도형은 이전에 그린 도형을 터치해야 합니다. 숫자에 두 모양을 모두 사용한 경우 사용 가능한 모양을 선택한 다음 줄을 그을 수 있습니다. 모양을 배치할 수 없거나 모양을 표시할 수 없는 경우 하나를 지워야 합니다.
12개의 다이롤 후에도 세 개 이상의 공간이 여전히 열려 있습니다(그리드에는 51개의 공간이 있기 때문입니다). 그런 다음 채워지지 않은 각 공간에 대해 벌점(빨간색 3개, 파란색 2개, 검은색 1개)을 획득합니다. 또한 그리드에서 채워지지 않은 각 영역에 대해 벌점 1점을 획득합니다. 벌점이 가장 적은 사람이 이깁니다.
경험 있는 플레이어의 변형으로서, 각 플레이어는 플레이를 시작하기 전에 그리드에 0-3개의 공백을 채울 수 있습니다. 이렇게 하면 점수가 낮아질 수 있지만 모든 도형을 그리드에 배치할 수 있는 경우에만 가능합니다.
차례대로 주사위를 굴린 다음, 여러분은 각각 이 주사위 결과 옆에 있는 모양(예: 원, 두 개의 육각, 그리고 한 줄의 원 &mdash)을 그리드에 그린 다음, 다시 사용할 수 없음을 나타내기 위해 십자선을 그어야 합니다. 첫 번째 도형을 아무 곳에나 배치할 수 있습니다. 그런 다음 추가하는 모든 도형은 이전에 그린 도형을 터치해야 합니다. 숫자에 두 모양을 모두 사용한 경우 사용 가능한 모양을 선택한 다음 줄을 그을 수 있습니다. 모양을 배치할 수 없거나 모양을 표시할 수 없는 경우 하나를 지워야 합니다.
12개의 다이롤 후에도 세 개 이상의 공간이 여전히 열려 있습니다(그리드에는 51개의 공간이 있기 때문입니다). 그런 다음 채워지지 않은 각 공간에 대해 벌점(빨간색 3개, 파란색 2개, 검은색 1개)을 획득합니다. 또한 그리드에서 채워지지 않은 각 영역에 대해 벌점 1점을 획득합니다. 벌점이 가장 적은 사람이 이깁니다.
경험 있는 플레이어의 변형으로서, 각 플레이어는 플레이를 시작하기 전에 그리드에 0-3개의 공백을 채울 수 있습니다. 이렇게 하면 점수가 낮아질 수 있지만 모든 도형을 그리드에 배치할 수 있는 경우에만 가능합니다.
Each player in 5 Minuten Puzzle takes one of the player sheets — making sure that everyone is using the same side — and a pen. One side of the sheet shows a roughly hexagonal grid composed of black hexes and blue and red circles (collectively "spaces"), while the other side has these hexes and circles arranged like a bear's head.
On a turn, any player rolls the die, then you each must draw one of the shapes next to this die result— e.g., a circle, two hexes, and another circle in a line — into the grid, then cross it out to indicate that you can't use it again. You can place the first shape anywhere, then all subsequent shapes you add must touch something you've drawn previously. If you've used both shapes for a number, you can choose any available shape, then cross it out. If you can't place a shape or decline to do so, you must still cross one out.
After twelve die rolls, you will have three or more spaces still open (because the grid has 51 spaces). You then score penalty points for each unfilled space: 3 for red, 2 for blue, and 1 for black. Additionally you score 1 penalty point for each different area of unfilled spaces in your grid. Whoever has the fewest penalty points wins.
As a variant for experience players, each player can fill in 0-3 spaces in their grid before starting play. This possibly allows you to have a lower score, but only if you can still place all of the shapes in your grid.
On a turn, any player rolls the die, then you each must draw one of the shapes next to this die result— e.g., a circle, two hexes, and another circle in a line — into the grid, then cross it out to indicate that you can't use it again. You can place the first shape anywhere, then all subsequent shapes you add must touch something you've drawn previously. If you've used both shapes for a number, you can choose any available shape, then cross it out. If you can't place a shape or decline to do so, you must still cross one out.
After twelve die rolls, you will have three or more spaces still open (because the grid has 51 spaces). You then score penalty points for each unfilled space: 3 for red, 2 for blue, and 1 for black. Additionally you score 1 penalty point for each different area of unfilled spaces in your grid. Whoever has the fewest penalty points wins.
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