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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
75-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Matt Wolfe
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아티스트
Harald Lieske
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인원
게임 소개
19세기 동안 시카고 지역의 고도는 미시간 호수의 해안선보다 몇 피트 더 높았다. 오랜 세월 동안 도시 표면에서 자연적으로 발생하는 배수가 거의 또는 전혀 없었다. 이러한 배수의 부족은 불쾌한 생활 환경을 야기했다.
고인 물은 장티푸스, 이질 등 수많은 전염병을 일으키는 병원균을 보유하고 있었으며, 1854년 콜레라가 창궐하여 도시 인구의 6%가 사망했다. 그 위기로 도시는 배수 문제를 심각하게 받아들일 수밖에 없었다.
1856년, 엔지니어 엘리스 S. 체스브로는 도시 전체의 하수도 시스템 설치 계획안을 작성하여 시의회에 제출했고, 시의회는 이를 채택했다.
그러나 호수 위의 최소한의 높이로 인해 하수도는 지하에 건설할 수 없고 도로 높이에 건설되어야 했다. 그 후 시의회는 급진적인 아이디어를 실행하기로 결정했다: 땅을 파는 것을 막고, 대신 그들은 새로운 하수도를 새로운 거리 수준 아래에 숨길 수 있도록 도시의 건물들을 높이도록 명령했다.
시카고의 빌딩을 높이는 문제를 해결하기 위해 설립된 네 개의 회사 중 하나를 대표하여, 자원을 모으고, 가장 매력적인 프로젝트를 맡으며, 도시의 위생 위기를 해결하는 것을 돕는 것은 여러분에게 달려 있습니다.
차례를 마치면 다섯 개의 빌딩 프로젝트 중 하나와 연결된 리소스 슬롯에 타일을 배치한 다음 자신이 다룬 리소스를 청구할 수 있습니다. 모든 플레이어가 타일을 배치한 후 각 프로젝트가 평가됩니다. 우승한 플레이어는 프로젝트를 완료하기 위해 자원을 지불하고 프로젝트 보상을 청구한 다음 건물 아래의 레벨로 프로젝트와 관련된 모든 타일을 보드의 공간에 배치합니다.
플레이어들은 건물을 교묘하게 배치하고, 병동에서 가장 많은 일을 하며, 의회 사람들의 요구를 충족시킴으로써 VP를 얻는다.
가장 성공적인 선수만이 승리할 수 있으므로 전략적으로 플레이하여 Raising Chicago에서 건물을 가장 잘 지을 수 있음을 증명하십시오!
—출판사의 설명
고인 물은 장티푸스, 이질 등 수많은 전염병을 일으키는 병원균을 보유하고 있었으며, 1854년 콜레라가 창궐하여 도시 인구의 6%가 사망했다. 그 위기로 도시는 배수 문제를 심각하게 받아들일 수밖에 없었다.
1856년, 엔지니어 엘리스 S. 체스브로는 도시 전체의 하수도 시스템 설치 계획안을 작성하여 시의회에 제출했고, 시의회는 이를 채택했다.
그러나 호수 위의 최소한의 높이로 인해 하수도는 지하에 건설할 수 없고 도로 높이에 건설되어야 했다. 그 후 시의회는 급진적인 아이디어를 실행하기로 결정했다: 땅을 파는 것을 막고, 대신 그들은 새로운 하수도를 새로운 거리 수준 아래에 숨길 수 있도록 도시의 건물들을 높이도록 명령했다.
시카고의 빌딩을 높이는 문제를 해결하기 위해 설립된 네 개의 회사 중 하나를 대표하여, 자원을 모으고, 가장 매력적인 프로젝트를 맡으며, 도시의 위생 위기를 해결하는 것을 돕는 것은 여러분에게 달려 있습니다.
차례를 마치면 다섯 개의 빌딩 프로젝트 중 하나와 연결된 리소스 슬롯에 타일을 배치한 다음 자신이 다룬 리소스를 청구할 수 있습니다. 모든 플레이어가 타일을 배치한 후 각 프로젝트가 평가됩니다. 우승한 플레이어는 프로젝트를 완료하기 위해 자원을 지불하고 프로젝트 보상을 청구한 다음 건물 아래의 레벨로 프로젝트와 관련된 모든 타일을 보드의 공간에 배치합니다.
플레이어들은 건물을 교묘하게 배치하고, 병동에서 가장 많은 일을 하며, 의회 사람들의 요구를 충족시킴으로써 VP를 얻는다.
가장 성공적인 선수만이 승리할 수 있으므로 전략적으로 플레이하여 Raising Chicago에서 건물을 가장 잘 지을 수 있음을 증명하십시오!
—출판사의 설명
During the 19th century the elevation of the Chicago area was just a few feet higher than the shoreline of Lake Michigan. For many years there was little or no naturally occurring drainage from the city surface. This lack of drainage caused unpleasant living conditions.
Standing water harbored pathogens that caused numerous epidemics including typhoid fever and dysentery, culminating in the 1854 outbreak of cholera that killed six percent of the city’s population. The crisis forced the city to take the drainage problem seriously.
In 1856, engineer Ellis S. Chesbrough drafted a plan for the installation of a citywide sewerage system and submitted it to the city council, which adopted the plan.
However, due to the minimal elevation above the lake, the sewer could not be built underground and had to be built at street level. The city council then decided to implement a radical idea: prevented from digging down, they instead decreed the buildings of the city would be raised to allow the new sewer system to be hidden under the new street level.
Representing one of the four companies that were created to tackle the problem of raising the buildings of Chicago, it's up to you to gather resources, take on the most attractive projects, and help solve the sanitation crisis of the city.
On your turn, you place a tile on a resource slot associated with one of five building projects and then claim the resource you covered. After all players have placed tiles, each project is evaluated. The winning player pays resources to complete the project, claims the project reward, and then places all their tiles associated with that project as levels underneath the building onto a space on the board.
Players earn VPs for clever placement of buildings, doing the most work in a ward, and by meeting the demands of council people.
Only the most successful player will win, so play strategically to prove you can raise buildings the best in Raising Chicago!
—description from the publisher
Standing water harbored pathogens that caused numerous epidemics including typhoid fever and dysentery, culminating in the 1854 outbreak of cholera that killed six percent of the city’s population. The crisis forced the city to take the drainage problem seriously.
In 1856, engineer Ellis S. Chesbrough drafted a plan for the installation of a citywide sewerage system and submitted it to the city council, which adopted the plan.
However, due to the minimal elevation above the lake, the sewer could not be built underground and had to be built at street level. The city council then decided to implement a radical idea: prevented from digging down, they instead decreed the buildings of the city would be raised to allow the new sewer system to be hidden under the new street level.
Representing one of the four companies that were created to tackle the problem of raising the buildings of Chicago, it's up to you to gather resources, take on the most attractive projects, and help solve the sanitation crisis of the city.
On your turn, you place a tile on a resource slot associated with one of five building projects and then claim the resource you covered. After all players have placed tiles, each project is evaluated. The winning player pays resources to complete the project, claims the project reward, and then places all their tiles associated with that project as levels underneath the building onto a space on the board.
Players earn VPs for clever placement of buildings, doing the most work in a ward, and by meeting the demands of council people.
Only the most successful player will win, so play strategically to prove you can raise buildings the best in Raising Chicago!
—description from the publisher
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