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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-60 분
-
연령
17+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
John J. Perry, Jr.
-
아티스트
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인원
게임 소개
무능한 자랑꾼 조쉬는 무기력한 바비인 여자친구 라리사, 그녀의 사촌 로버트, 그리고 회복력 있는 책벌레 섀넌과 함께 캠핑 여행에서 그들의 황금빛 젊음을 축하하는 것이 좋은 생각이라고 생각했습니다. “이곳은 외계인 납치를 위한 완벽한 장소라고 로버트는 말했다. “심지어 조사도 받을지도 몰라!” “바보같이 굴지 마. 여기서 조사받을 만한 건 쇠지레를 가진 싸이코뿐이야. 섀넌이 바로잡았어. “조쉬가 웃자 라리사는 실신했다. 네 명의 불행한 야영객들에게 운명은 외딴 캠프 콰이투스에서 파티를 여는 것에 대해 호의적이지 않다. 즐겁고 흥겹게 주말을 보냈어야 했던 것이 곧 그들의 목숨을 건 무시무시한 싸움으로 바뀔 것이다. 그들이 사이코패스의 살인 광포에서 살아남을 수 있을까? 아니면 그들은 이전처럼 조니&르스쿼의 미트 나이프의 칼날에 찔리게 될까요?
사이코패스는 2~5명의 플레이어가 사이코패스 역할을 하는 카드게임으로, 한 플레이어는 다양한 액션과 아이템을 이용해 야영객들을 쫓아가 살해하고, 다른 플레이어는 액션, 아이템, 아군, 스킬을 이용해 사이코패스&rsquo의 공격을 피해 살아남으려는 야영객 역할을 맡는다.갑판에서 사용할 수 있습니다. 사이코패스가 야영객들을 모두 죽이면 게임에서 이기는 거야 그러나 적어도 한 명의 캠퍼가 살아남거나 가까스로 구출된다면, 캠퍼들이 승리한다. 사이코패스는 캠페인으로도 플레이할 수 있으며, 양쪽이 미리 정해진 수의 게임에서 (서바이벌, 구조, 킬스에 대해) 점수를 획득할 수 있다.
게임은 사이코패스 덱과 캠퍼 덱의 두 개의 개별 덱으로 진행되며 일련의 라운드로 진행된다. 각 라운드 플레이어들은 그들의 손에서 카드를 선택하고 그것을 아래를 향하게 유지한다. 그런 다음 모든 플레이어가 자신의 카드를 공개하여 게임의 네 가지 위치 중 어느 위치에 있는지, 어떤 효과를 낼지 결정합니다. 사이코패스와 같은 장소에 있는 사람들은 그와 투쟁을 벌이게 되는데, 사이코패스는 그의 손에서 함정, 무기, 액션, 연합군, 탈출을 위한 아이템과 기술, 또는 단순히 살인자의 공격에서 살아남기 위해 카드놀이를 한다. 사이코패스의 위치에 있지 않은 야영객들은 여전히 카드의 본문이 유효할 수 있고, 심지어 서로 카드를 교환하고 전략을 세울 수도 있다. 게임은 사이코패스가 카드 한 장을 다 써버리거나, 캠퍼가 모두 죽거나(손에 든 카드가 모두 사라지거나), 둘 중 하나가 Rescue(구조됨)가 될 때까지 계속된다.
이 게임은 각 카드마다 두 가지 효과와 한 가지 위치가 있으므로 모든 플레이어에게 여러 가지 옵션을 제공합니다. 야영객들은 손에 든 카드가 떨어지면 죽지만 살아남기 위해서는 카드놀이를 해야 하기 때문에 손 관리가 관건이다. 게임을 시작할 때 사이코패스는 자신의 덱에서 특정 카드를 선택할 수 있으며 게임에서 자신이 사용할 수 있도록 보장할 수 있다.
—디자이너의 설명
사이코패스는 2~5명의 플레이어가 사이코패스 역할을 하는 카드게임으로, 한 플레이어는 다양한 액션과 아이템을 이용해 야영객들을 쫓아가 살해하고, 다른 플레이어는 액션, 아이템, 아군, 스킬을 이용해 사이코패스&rsquo의 공격을 피해 살아남으려는 야영객 역할을 맡는다.갑판에서 사용할 수 있습니다. 사이코패스가 야영객들을 모두 죽이면 게임에서 이기는 거야 그러나 적어도 한 명의 캠퍼가 살아남거나 가까스로 구출된다면, 캠퍼들이 승리한다. 사이코패스는 캠페인으로도 플레이할 수 있으며, 양쪽이 미리 정해진 수의 게임에서 (서바이벌, 구조, 킬스에 대해) 점수를 획득할 수 있다.
게임은 사이코패스 덱과 캠퍼 덱의 두 개의 개별 덱으로 진행되며 일련의 라운드로 진행된다. 각 라운드 플레이어들은 그들의 손에서 카드를 선택하고 그것을 아래를 향하게 유지한다. 그런 다음 모든 플레이어가 자신의 카드를 공개하여 게임의 네 가지 위치 중 어느 위치에 있는지, 어떤 효과를 낼지 결정합니다. 사이코패스와 같은 장소에 있는 사람들은 그와 투쟁을 벌이게 되는데, 사이코패스는 그의 손에서 함정, 무기, 액션, 연합군, 탈출을 위한 아이템과 기술, 또는 단순히 살인자의 공격에서 살아남기 위해 카드놀이를 한다. 사이코패스의 위치에 있지 않은 야영객들은 여전히 카드의 본문이 유효할 수 있고, 심지어 서로 카드를 교환하고 전략을 세울 수도 있다. 게임은 사이코패스가 카드 한 장을 다 써버리거나, 캠퍼가 모두 죽거나(손에 든 카드가 모두 사라지거나), 둘 중 하나가 Rescue(구조됨)가 될 때까지 계속된다.
이 게임은 각 카드마다 두 가지 효과와 한 가지 위치가 있으므로 모든 플레이어에게 여러 가지 옵션을 제공합니다. 야영객들은 손에 든 카드가 떨어지면 죽지만 살아남기 위해서는 카드놀이를 해야 하기 때문에 손 관리가 관건이다. 게임을 시작할 때 사이코패스는 자신의 덱에서 특정 카드를 선택할 수 있으며 게임에서 자신이 사용할 수 있도록 보장할 수 있다.
—디자이너의 설명
Josh, the incompetent showoff, thought it would be a good idea to celebrate their golden youth in a camping trip with his girlfriend Larissa, the helpless barbie; her cousin Robert, the nerdy conspiracist; and Shannon, the resilient bookworm. “This is the perfect place for an alien abduction,” Robert said, excited. “We might even get probed!” “Don’t be silly, the only thing we’re likely to get probed by out here is a psycho with a pitchfork,” Shannon corrected. “As long as he’s cute, he can probe me with whatever he wants,” Larissa swooned as Josh grinned with confusion. For these four hapless campers, fate has not been kind to them choosing a little party time at the isolated Camp Quietus. What should have been a weekend of fun and revelry will soon turn into a terrifying fight for their lives. Will they be able to survive the Psychopath’s murderous rampage? Or will they end up impaled on the blade of Johnny’s Meat Knife like so many before?
Psychopath is a card game for 2-5 players in which one player acts as the Psychopath, who tries to hunt down and kill the campers using a variety of Actions and Items at his disposal, while the other players act as the Campers, who try to survive the Psychopath’s attacks while attempting to be rescued using the Actions, Items, Allies and Skills available in their deck. If the Psychopath manages to kill all the Campers, he wins the game. If at least one Camper survives or manages to get rescued, however, the Campers win. Psychopath can also be played as a Campaign, with both sides scoring points (for Surviving, Rescues and Kills) over a predetermined number of games.
The game is played with 2 separate decks: the Psychopath deck and the Camper deck, and is played in a series of rounds. Each round players choose a card from their hand and keep it face down on the table. All players then reveal their cards to determine which of the game's four Locations they are at and what effect their cards will have. Those at the same Location as the Psychopath enter into a Struggle with him, with the Psychopath playing cards from his hand, such as Traps, Weapons and Actions to attempt to kill the Campers, and Campers playing Actions, Allies, Items and Skills to Escape or attempt to be Rescued, or just simply to survive the killer's onslaught. Campers not at the Psychopath's Location may still have the text of their cards take effect, and might even be able to trade cards with each other and strategize. The game continues in this fashion until either the Psychopath exhausts his deck of cards, all of the Campers are killed (all the cards in their hand are gone), or one of them becomes Rescued.
The game provides multiple options for all players as each card has two possible effects and a Location. Hand management is key for the Campers since they are killed if they run out of cards in their hand, but will need to play cards from their hand in order to survive. At the start of the game the Psychopath gets to choose certain cards from his deck that he can assure will be available to him in the game.
—description from the designers
Psychopath is a card game for 2-5 players in which one player acts as the Psychopath, who tries to hunt down and kill the campers using a variety of Actions and Items at his disposal, while the other players act as the Campers, who try to survive the Psychopath’s attacks while attempting to be rescued using the Actions, Items, Allies and Skills available in their deck. If the Psychopath manages to kill all the Campers, he wins the game. If at least one Camper survives or manages to get rescued, however, the Campers win. Psychopath can also be played as a Campaign, with both sides scoring points (for Surviving, Rescues and Kills) over a predetermined number of games.
The game is played with 2 separate decks: the Psychopath deck and the Camper deck, and is played in a series of rounds. Each round players choose a card from their hand and keep it face down on the table. All players then reveal their cards to determine which of the game's four Locations they are at and what effect their cards will have. Those at the same Location as the Psychopath enter into a Struggle with him, with the Psychopath playing cards from his hand, such as Traps, Weapons and Actions to attempt to kill the Campers, and Campers playing Actions, Allies, Items and Skills to Escape or attempt to be Rescued, or just simply to survive the killer's onslaught. Campers not at the Psychopath's Location may still have the text of their cards take effect, and might even be able to trade cards with each other and strategize. The game continues in this fashion until either the Psychopath exhausts his deck of cards, all of the Campers are killed (all the cards in their hand are gone), or one of them becomes Rescued.
The game provides multiple options for all players as each card has two possible effects and a Location. Hand management is key for the Campers since they are killed if they run out of cards in their hand, but will need to play cards from their hand in order to survive. At the start of the game the Psychopath gets to choose certain cards from his deck that he can assure will be available to him in the game.
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