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BGG랭킹
BGG전체 : 3364
STRATEGY : 1485
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.96 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Serge Laget
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아티스트
Bertrand Benoit
-
인원
게임 소개
센지는 중세 일본의 일본 씨족 추장의 갑옷을 입게 해줍니다.
당신의 목표는 명백합니다: 명예가 다른 모든 씨족에 대해 존경을 표하는 다이묘가 되는 것입니다. 목표를 달성하고 명예를 얻기 위해서는 끔찍한 피비린내 나는 전투에서 적을 이겨내야 할 것이다 다른 부족의 은혜를 존중하고 인질이나 동맹을 존중함으로써
게임의 모든 턴은 세 단계로 나뉜다.
외교적 국면은 군사적 이점(교전의 무작위성을 감소시킬 수 있음)을 교환하고 인질을 획득할 수 있는 단계이다.
주문 단계. 여기서 당신은 당신이 점령한 지역에 주문을 할 것입니다. 순서는 이동, 생산, 병력양성 등 세 종류가 있다.
그 명예를 가장 중요하게 여기는 행동 단계입니다. 가장 명예로운 선수가 황제를 모신다
그리고 그것은 그가 영토와 그에 상응하는 명령을 처리할 순서를 선택할 수 있게 합니다.
전투가 잦다는 건 충분히 상상할 수 있을 거야. 한 명의 플레이어가 9개의 주사위(각 씨족의 상징으로 장식된 얼굴)를 굴리면 외교 단계에서 얻은 보너스로 결과가 수정된다. 오직 공격자만이 교전으로 인해 프레스티지(명백히 승리했을 때)를 획득할 수 있다. 이 명예는 분쟁 당시 패망한 군대와 비례한다. 죽음이 많으면 많을수록 명예도 커진다!
당신의 목표는 명백합니다: 명예가 다른 모든 씨족에 대해 존경을 표하는 다이묘가 되는 것입니다. 목표를 달성하고 명예를 얻기 위해서는 끔찍한 피비린내 나는 전투에서 적을 이겨내야 할 것이다 다른 부족의 은혜를 존중하고 인질이나 동맹을 존중함으로써
게임의 모든 턴은 세 단계로 나뉜다.
외교적 국면은 군사적 이점(교전의 무작위성을 감소시킬 수 있음)을 교환하고 인질을 획득할 수 있는 단계이다.
주문 단계. 여기서 당신은 당신이 점령한 지역에 주문을 할 것입니다. 순서는 이동, 생산, 병력양성 등 세 종류가 있다.
그 명예를 가장 중요하게 여기는 행동 단계입니다. 가장 명예로운 선수가 황제를 모신다
그리고 그것은 그가 영토와 그에 상응하는 명령을 처리할 순서를 선택할 수 있게 합니다.
전투가 잦다는 건 충분히 상상할 수 있을 거야. 한 명의 플레이어가 9개의 주사위(각 씨족의 상징으로 장식된 얼굴)를 굴리면 외교 단계에서 얻은 보너스로 결과가 수정된다. 오직 공격자만이 교전으로 인해 프레스티지(명백히 승리했을 때)를 획득할 수 있다. 이 명예는 분쟁 당시 패망한 군대와 비례한다. 죽음이 많으면 많을수록 명예도 커진다!
Senji lets you don the armor of a chief of a Japanese clan in medieval Japan.
Your goal is obvious: to become the daimyo whose honor imposes respect over all the other clans. To achieve your goals and to gain honor, you will have to overcome your adversaries in terrifying bloody battles, by holding in respect the other clans grace, honoring hostages or alliances.
Every turn of the game is divided into three phases:
Diplomatic Phase, where you will be able to exchange military advantages (which make it possible to decrease the randomness of the engagements), to trade and acquire hostages (thanks to whom you will be able to pressure your adversaries at the time of the engagements).
Order Phase, where you will place orders on the territories which you occupy. There are three types of orders: movement, production and raising troops.
Action Phase, where the honor is of utmost importance. The player with the most honor hosts the Emperor.
And that enables him to choose in which order the territories and corresponding orders will be processed.
You may well imagine, that combats are frequent. One player then rolls 9 dice (whose faces are decorated with the symbols of each clan) whose results are then modified by the bonus acquired during the diplomatic phase. Only the attacker (and only when victorious obviously) can acquire Prestige (points of honor) due to the engagements. This honor is proportional to the troops vanquished at the time of the conflict. The more deaths there are, the more honor there is!
Your goal is obvious: to become the daimyo whose honor imposes respect over all the other clans. To achieve your goals and to gain honor, you will have to overcome your adversaries in terrifying bloody battles, by holding in respect the other clans grace, honoring hostages or alliances.
Every turn of the game is divided into three phases:
Diplomatic Phase, where you will be able to exchange military advantages (which make it possible to decrease the randomness of the engagements), to trade and acquire hostages (thanks to whom you will be able to pressure your adversaries at the time of the engagements).
Order Phase, where you will place orders on the territories which you occupy. There are three types of orders: movement, production and raising troops.
Action Phase, where the honor is of utmost importance. The player with the most honor hosts the Emperor.
And that enables him to choose in which order the territories and corresponding orders will be processed.
You may well imagine, that combats are frequent. One player then rolls 9 dice (whose faces are decorated with the symbols of each clan) whose results are then modified by the bonus acquired during the diplomatic phase. Only the attacker (and only when victorious obviously) can acquire Prestige (points of honor) due to the engagements. This honor is proportional to the troops vanquished at the time of the conflict. The more deaths there are, the more honor there is!
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