-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
200-300 분
-
연령
15+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
-
디자이너
Kim Kanger
-
아티스트
Kim Kanger
-
인원
게임 소개
Road to Cheren은 1941년 동아프리카 캠페인에 관한 게임입니다. 그것은 특히 체렌 마을 주변에서 가장 치열한 전투가 벌어진 북쪽의 이탈리아 에리트레아에 대한 연합군의 침공을 다루고 있다. 연합군은 2개의 인디언 사단과 일부 자유 프랑스 부대로 에리트레아를 침공했다. 이탈리아군은 에티오피아와 에리트레아 사이에서 모집된 식민지 여단으로 구성되었다. 그들은 또한 사보이 그레나디에 사단의 몇몇 정예 대대가 에리트레아 북쪽으로 보내진 두 개의 메트로폴리탄 사단을 예비군으로 두었다. 이들 대대(알피니와 베르사글리에리)는 충성스러운 에리트레아 식민지 부대와 함께 생존자들이 마침내 에리트레아의 수도 아스마라로 후퇴하기 전에 체렌에서 8주 동안 연합군 사단을 궁지에 몰아넣었다. 체렌 전투는 이탈리아 군대에게 영광의 시간으로 여겨진다. 이 게임은 배틀 치트를 사용하여 플레이어가 명령을 내리는 역동적인 배틀 시스템을 도입한다. 주요 전투 구역은 방어용 육각형/유닛과 공격용 유닛만 포함하는 것이 아니다. 또한 방어용 육각형에 인접한 모든 방어용 유닛과 그 근처에 있는 공격용 유닛도 포함됩니다. 당신은 반격, 부대 이동, 추가 탄약 반입 등의 명령을 내리며 상대방도 마찬가지입니다. 모든 배틀칫은 실행 순서를 결정하는 우선순위 값을 가지고 있다. 각각 4개의 순서를 실행한 후, 다른 순서들이 선택되고 재생된다. 어떤 힘을 손에 쥐고 있는지, 어떤 순서로 일이 일어나길 바라는지, 상대가 무엇을 선택할지 의심하는지에 따라 현명하게 선택해야 할 것이다.
—디자이너의 설명
—디자이너의 설명
Road to Cheren is a game about the East African Campaign in 1941. It covers the Allied invasion into Italian Eritrea in the north where the most intense fighting took place, especially around the town of Cheren. The Allies invaded Eritrea with two Indian Divisions and some Free French units. The defending Italians consisted mostly of colonial Brigades, recruited among Ethiopians and Eritreans. They also had two metropolitan Divisions in reserve among which several elite battalions from the ”Grenadiers of Savoy” Division were sent north to Eritrea. These battalions (Alpini and Bersaglieri), together with loyal Eritrean colonial troops held both Allied Divisions at bay for eight weeks at Cheren before the survivors were finally forced to retreat towards the Eritrean capital Asmara. The battle of Cheren is seen as an hour of glory in the Italian army. The game introduces a dynamic battle system where players through the use of battle chits give orders. A major battle zone not only includes the defending hex/units, and the attacking units. It also includes any defending units adjacent to the defending hex, plus any attacking units that are adjacent to them as well. You give orders to counterattack, move units, bring forward extra ammo etc etc, and so does your opponent. All battle chits have a priority value that decides in what order they are executed. After executing four orders each, another set of orders are chosen and played. You will have to choose wisely depending on what forces you have at hand, in what order you wish things to happen, and depending on what you suspect your opponent will choose.
—description from the designer
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18