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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Graham D. Evans
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아티스트
Graham D. Evans
-
인원
게임 소개
누구를 위해 주사위를 굴리는가(For The Dice Rolls)는 스페인 내전에서 여단과 사단 전투를 위한 혁신적인 테이블 상판 워게임 규칙이다.
게임의 기본 단위는 대대이며 대대급 전술은 게임의 기초가 된다.
이 규칙은 전쟁의 초기 "column" 시기뿐만 아니라 전쟁이 진행됨에 따라 더 공식적인 전투가 일어날 수 있게 한다.
군대는 훈련과 정치적 헌신에 의해 구별되며, 참여한 다양한 세력들을 시뮬레이션한다.
명령과 제어는 일반적인 플레이 카드 팩에 의해 작동되지만 완전히 무작위적인 것은 아니다.
플레이어는 자신의 군대의 지휘 구조의 효과와 구성 요소들이 서로 협력할 의지에 따라 차례마다 카드 패를 받는다.
이 시스템을 통해 조정된 조치가 수행될 수 있지만, 이러한 조치는 잘 계획되어야 하며 더 큰 위험에 노출되고 명령 자원의 사용에 더 많은 부담을 주게 됩니다.
이 규칙은 인기 있는 게임 기반 규약을 기반으로 15mm 숫자를 사용하기 위한 것이지만, 더 작고 더 큰 숫자에서도 동일하게 잘 작동한다.
메커니즘에 대한 전체 설명은 "에서 확인할 수 있습니다.Wargaming For Growen Ups" 블로그.
—출판사의 설명
게임의 기본 단위는 대대이며 대대급 전술은 게임의 기초가 된다.
이 규칙은 전쟁의 초기 "column" 시기뿐만 아니라 전쟁이 진행됨에 따라 더 공식적인 전투가 일어날 수 있게 한다.
군대는 훈련과 정치적 헌신에 의해 구별되며, 참여한 다양한 세력들을 시뮬레이션한다.
명령과 제어는 일반적인 플레이 카드 팩에 의해 작동되지만 완전히 무작위적인 것은 아니다.
플레이어는 자신의 군대의 지휘 구조의 효과와 구성 요소들이 서로 협력할 의지에 따라 차례마다 카드 패를 받는다.
이 시스템을 통해 조정된 조치가 수행될 수 있지만, 이러한 조치는 잘 계획되어야 하며 더 큰 위험에 노출되고 명령 자원의 사용에 더 많은 부담을 주게 됩니다.
이 규칙은 인기 있는 게임 기반 규약을 기반으로 15mm 숫자를 사용하기 위한 것이지만, 더 작고 더 큰 숫자에서도 동일하게 잘 작동한다.
메커니즘에 대한 전체 설명은 "에서 확인할 수 있습니다.Wargaming For Growen Ups" 블로그.
—출판사의 설명
For Whom The Dice rolls is a set of innovative tabletop wargame rules for Brigade and Divisional battles in the Spanish Civil War.
The basic unit for the game is the battalion, and battalion level tactics are the foundation of the game, within the structure of one or two brigades aside (although the system will cope with more and will function for multiple divisions) .
The rules enable the early "column" period of the war to be played, as well as the more formal battles that arose as the war went on.
Troops are differentiated by their training and political commitment, to simulate the wide variety of forces that took part.
Command and control is driven by a normal pack of playing cards but is not completely random.
Players are dealt a hand of cards each turn based upon the effectiveness of their army's command structure and the willingness of the component parts to co-operate with each other.
The system enables coordinated actions to take place, but they need to be well planned and are subject to greater risk and place more strain upon the use of command resources.
The rules are intended for using with 15mm figures, based to popular game basing conventions, but will work equally well with smaller and larger sized figures.
A full description of the mechanisms can be found on the "Wargaming For Grown Ups" blog.
—description from the publisher
The basic unit for the game is the battalion, and battalion level tactics are the foundation of the game, within the structure of one or two brigades aside (although the system will cope with more and will function for multiple divisions) .
The rules enable the early "column" period of the war to be played, as well as the more formal battles that arose as the war went on.
Troops are differentiated by their training and political commitment, to simulate the wide variety of forces that took part.
Command and control is driven by a normal pack of playing cards but is not completely random.
Players are dealt a hand of cards each turn based upon the effectiveness of their army's command structure and the willingness of the component parts to co-operate with each other.
The system enables coordinated actions to take place, but they need to be well planned and are subject to greater risk and place more strain upon the use of command resources.
The rules are intended for using with 15mm figures, based to popular game basing conventions, but will work equally well with smaller and larger sized figures.
A full description of the mechanisms can be found on the "Wargaming For Grown Ups" blog.
—description from the publisher
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