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BGG랭킹
BGG전체 : 6410
WARGAMES : 533
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-6000 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.82 / 5
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디자이너
Nick Karp
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아티스트
Justin Martinez
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인원
게임 소개
빅토리 게임의 고전을 새롭게 구현했습니다.
몇 가지 작은 시나리오와 몇 가지 캠페인 게임이 있다. 매년 사계절(봄, 여름, 가을, 겨울)로 나뉘며, 각 계절은 두 차례 순환한다. 지도 축척은 대략 육각형당 6마일이며 부대는 일반적으로 대대 또는 연대이다. 작전 단계에서 플레이어들은 적을 파괴하거나, 도로를 비우고, 마을과 도시를 점령하거나, 유닛을 재배치하는 작전을 수행하게 된다. 캠페인 게임에서 시즌 인터페이즈 동안 각 플레이어는 전투에 유닛 및/또는 자원을 추가로 가져올지 여부를 결정합니다. 이 게임은 숨겨진 VC 부대, 항공 기동성, 강기, 국가 사기, 평화, ARVN 효과 등 다양한 뉘앙스를 갖추고 있으며, 플레이어는 베트남에서 전쟁을 수행했을 때 어떤 경험을 했는지 파악할 수 있다.
이 시뮬레이션 게임은 모든 군사적, 정치적 측면에서 미국 역사상 가장 길고, 복잡하고, 이해도가 낮은 갈등을 재창조한다. 이 규칙들은 각 시나리오에서 이동, 지형, 수색 및 파괴 작전, 특수 작전, 화력, 항공 기동성, 강, 여단급 편성, 제한된 정보, 그리고 보조 부대의 상세한 처리를 포함한다.
이 판은 일부 규칙과 설명을 변경했다. 부품도 원본 인쇄에서 업그레이드됩니다.
구성 요소들
3& 상자
지도 3개(약 66개>x40개>총 지도 영역)
규칙집
플레이북
8 x 8.5 x 11 플레이어 보조 카드
2 x 11x17 계절 간 위상
2 x 11x17 접이식 작동 플레이어 보조 카드
4시트 9/16&16 카운터
2시트 1/2& 카운터
-게시자 웹 사이트의 설명
몇 가지 작은 시나리오와 몇 가지 캠페인 게임이 있다. 매년 사계절(봄, 여름, 가을, 겨울)로 나뉘며, 각 계절은 두 차례 순환한다. 지도 축척은 대략 육각형당 6마일이며 부대는 일반적으로 대대 또는 연대이다. 작전 단계에서 플레이어들은 적을 파괴하거나, 도로를 비우고, 마을과 도시를 점령하거나, 유닛을 재배치하는 작전을 수행하게 된다. 캠페인 게임에서 시즌 인터페이즈 동안 각 플레이어는 전투에 유닛 및/또는 자원을 추가로 가져올지 여부를 결정합니다. 이 게임은 숨겨진 VC 부대, 항공 기동성, 강기, 국가 사기, 평화, ARVN 효과 등 다양한 뉘앙스를 갖추고 있으며, 플레이어는 베트남에서 전쟁을 수행했을 때 어떤 경험을 했는지 파악할 수 있다.
이 시뮬레이션 게임은 모든 군사적, 정치적 측면에서 미국 역사상 가장 길고, 복잡하고, 이해도가 낮은 갈등을 재창조한다. 이 규칙들은 각 시나리오에서 이동, 지형, 수색 및 파괴 작전, 특수 작전, 화력, 항공 기동성, 강, 여단급 편성, 제한된 정보, 그리고 보조 부대의 상세한 처리를 포함한다.
이 판은 일부 규칙과 설명을 변경했다. 부품도 원본 인쇄에서 업그레이드됩니다.
구성 요소들
3& 상자
지도 3개(약 66개>x40개>총 지도 영역)
규칙집
플레이북
8 x 8.5 x 11 플레이어 보조 카드
2 x 11x17 계절 간 위상
2 x 11x17 접이식 작동 플레이어 보조 카드
4시트 9/16&16 카운터
2시트 1/2& 카운터
-게시자 웹 사이트의 설명
An updated reimplementation of the Victory Games' classic.
There are several small scenarios and a couple of campaign games. Each year is divided into four seasons (Spring, Summer, Fall, and Winter), and each season has two turns (so, roughly 6 weeks per turn). The map scale is roughly 6 miles per hex and units are, generally, battalions or regiments. During the operational phase, players take turns (who gets to operate is determined by the NLF player) conducting operations with their units to destroy the enemy, clear the roads, take towns and cities, or just reposition units. In the Campaign Game, during Seasonal Interphases, each player decides whether and how many additional units and/or resources to bring in to the fight. The game features hidden VC units, airmobility, riverines, national morale, pacification, ARVN effectiveness, and many other nuances that allow the player to grasp the some of the experience of what it might have been like to conduct the war in Vietnam.
This simulation game re-creates the longest, most complex, and least understood conflict in US history in all of its military and political aspects. The rules include detailed treatment of movement, terrain, search and destroy operations, special operations, firepower, airmobility, riverines, brigade-level formations, limited intelligence, and auxiliary units in each scenario.
This edition changes some of the rules as well as clarifications. Components will also be upgraded from the original printing.
COMPONENTS
3" box
3 22"x34" maps (approx. 66"x40" total map area)
Rulebook
Playbook
8 x 8.5 x 11 player aid cards
2 x 11x17 Seasonal Interphase
2 x 11x17 folding Operations Player Aid Card
4 sheets 9/16" counters
2 sheets 1/2" counters
-description from publisher's website
There are several small scenarios and a couple of campaign games. Each year is divided into four seasons (Spring, Summer, Fall, and Winter), and each season has two turns (so, roughly 6 weeks per turn). The map scale is roughly 6 miles per hex and units are, generally, battalions or regiments. During the operational phase, players take turns (who gets to operate is determined by the NLF player) conducting operations with their units to destroy the enemy, clear the roads, take towns and cities, or just reposition units. In the Campaign Game, during Seasonal Interphases, each player decides whether and how many additional units and/or resources to bring in to the fight. The game features hidden VC units, airmobility, riverines, national morale, pacification, ARVN effectiveness, and many other nuances that allow the player to grasp the some of the experience of what it might have been like to conduct the war in Vietnam.
This simulation game re-creates the longest, most complex, and least understood conflict in US history in all of its military and political aspects. The rules include detailed treatment of movement, terrain, search and destroy operations, special operations, firepower, airmobility, riverines, brigade-level formations, limited intelligence, and auxiliary units in each scenario.
This edition changes some of the rules as well as clarifications. Components will also be upgraded from the original printing.
COMPONENTS
3" box
3 22"x34" maps (approx. 66"x40" total map area)
Rulebook
Playbook
8 x 8.5 x 11 player aid cards
2 x 11x17 Seasonal Interphase
2 x 11x17 folding Operations Player Aid Card
4 sheets 9/16" counters
2 sheets 1/2" counters
-description from publisher's website
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