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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Matteo Cortini, Leonardo Moretti
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아티스트
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인원
게임 소개
두 명의 플레이어 또는 솔로용 협업 게임입니다. 그것은 Cthulhu Storming의 두 세트를 결합하여 세 명 또는 네 명의 플레이어와 함께 할 수 있습니다!
조지 타운에서 이상한 살인 사건이 확인되고, 경찰과 간호사가 짐승 인간들의 유령과 연관이 있는 것으로 보이는 이상한 집으로 조사를 하러 갑니다.
각각의 턴마다 플레이어는 지도상의 한 칸씩 미니어처를 움직일 수 있으며, 다음 동작 중 하나를 수행할 수 있다.
탐색: 공간/방에 처음 들어갈 경우, 주사위를 굴려 테이블에 나열된 몬스터를 놓습니다.
몬스터를 공격한다: 주사위를 굴리고, 보너스를 더하면, 그 결과가 몬스터의 레벨보다 높으면 몬스터를 죽인다; 공간/방에 있는 모든 몬스터가 제거되면, 한 마리가 죽어서 테이블에서 보물/돈을 가져간다.
특별한 능력/목적을 사용하다
플레이어가 턴을 한 후 몬스터들은 자신의 공간에 있는 모든 캐릭터를 공격한다; 플레이어는 주사위를 굴리고 보너스를 더하며, 결과가 몬스터 레벨보다 낮으면 몬스터는 캐릭터에 (신체적, 정신적 또는 둘 다) 피해를 입힌다.
선수들은 집을 나와 장비를 추가로 사러 도시로 갈 수 있지만 트랙에 소요 시간이 추가돼 이런 식으로 너무 많은 시간을 소비하면 경기가 어려워진다. 만약 캐릭터가 패배한다면(피해를 입은 신체적 또는 정신적 저항과 동일하다) 도시로 갈 수 밖에 없다.
게임은 모든 캐릭터가 같은 라운드에서 패배하면 지는 대신 플레이어가 마지막 보스(아보르-칸드라)에게 길을 열어주는 모든 단서, 룬, 열쇠를 찾아 승리하면 승리한다.
조지 타운에서 이상한 살인 사건이 확인되고, 경찰과 간호사가 짐승 인간들의 유령과 연관이 있는 것으로 보이는 이상한 집으로 조사를 하러 갑니다.
각각의 턴마다 플레이어는 지도상의 한 칸씩 미니어처를 움직일 수 있으며, 다음 동작 중 하나를 수행할 수 있다.
탐색: 공간/방에 처음 들어갈 경우, 주사위를 굴려 테이블에 나열된 몬스터를 놓습니다.
몬스터를 공격한다: 주사위를 굴리고, 보너스를 더하면, 그 결과가 몬스터의 레벨보다 높으면 몬스터를 죽인다; 공간/방에 있는 모든 몬스터가 제거되면, 한 마리가 죽어서 테이블에서 보물/돈을 가져간다.
특별한 능력/목적을 사용하다
플레이어가 턴을 한 후 몬스터들은 자신의 공간에 있는 모든 캐릭터를 공격한다; 플레이어는 주사위를 굴리고 보너스를 더하며, 결과가 몬스터 레벨보다 낮으면 몬스터는 캐릭터에 (신체적, 정신적 또는 둘 다) 피해를 입힌다.
선수들은 집을 나와 장비를 추가로 사러 도시로 갈 수 있지만 트랙에 소요 시간이 추가돼 이런 식으로 너무 많은 시간을 소비하면 경기가 어려워진다. 만약 캐릭터가 패배한다면(피해를 입은 신체적 또는 정신적 저항과 동일하다) 도시로 갈 수 밖에 없다.
게임은 모든 캐릭터가 같은 라운드에서 패배하면 지는 대신 플레이어가 마지막 보스(아보르-칸드라)에게 길을 열어주는 모든 단서, 룬, 열쇠를 찾아 승리하면 승리한다.
A collaborative game for two players or solo. It can be played with three or four players by combining the two sets of Cthulhu Storming!
Strange killings are verifying in the city of George Town, a policeman and a nurse go to investigate in a strange house that seems to be linked with the apparitions of beast-men.
In each turn, a player can move its miniature by a space on the map, and do one of this action:
explore: if it's the first time a space/room is entered, roll one die and place the monsters listed from a table,
attack a monster: roll a die, add the bonuses, and if the result is higher than the level of the monster, the monster is killed; if all the monsters in a space/room are eliminated, roll one die and take the treasures/money listed from a table,
use a special ability/object.
After the turns of the players, the monsters attack every character in their space; a player roll a die, add the bonuses, and if the result is lower than the level of the monster, the monster inflicts a damage (physical, mental, or both) on the character.
The players can leave the house and go to the city to buy additional equipment, but the time spent is added to a track, and the game becomes harder if too much time is spent in this way. If a character is defeated (the inflicted damage is equal to its physical or mental resistance) is forced to go to the city.
The game is lost if all characters are defeated in the same round, instead the game is won if the players finds all the clues, runes and keys that open the way to the final boss (Abor-Kandra), and succeeds in defeating him.
Strange killings are verifying in the city of George Town, a policeman and a nurse go to investigate in a strange house that seems to be linked with the apparitions of beast-men.
In each turn, a player can move its miniature by a space on the map, and do one of this action:
explore: if it's the first time a space/room is entered, roll one die and place the monsters listed from a table,
attack a monster: roll a die, add the bonuses, and if the result is higher than the level of the monster, the monster is killed; if all the monsters in a space/room are eliminated, roll one die and take the treasures/money listed from a table,
use a special ability/object.
After the turns of the players, the monsters attack every character in their space; a player roll a die, add the bonuses, and if the result is lower than the level of the monster, the monster inflicts a damage (physical, mental, or both) on the character.
The players can leave the house and go to the city to buy additional equipment, but the time spent is added to a track, and the game becomes harder if too much time is spent in this way. If a character is defeated (the inflicted damage is equal to its physical or mental resistance) is forced to go to the city.
The game is lost if all characters are defeated in the same round, instead the game is won if the players finds all the clues, runes and keys that open the way to the final boss (Abor-Kandra), and succeeds in defeating him.
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