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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Matteo Cortini, Leonardo Moretti
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아티스트
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인원
게임 소개
두 명의 플레이어 또는 솔로용 협업 게임입니다. 그것은 Cthulhu Storming의 두 세트를 결합하여 세 명 또는 네 명의 플레이어와 함께 할 수 있습니다!
뉴베리포트의 시민은 그들의 집에서 실종되었고, 고고학자와 정신분석가는 인스머스의 근처 마을에 물고기-사람 잡종이 살고 있다는 것을 발견했다.
각각의 턴마다 플레이어는 지도상의 한 칸씩 미니어처를 움직일 수 있으며, 다음 동작 중 하나를 수행할 수 있다.
탐색: 공간/방에 처음 들어갈 경우, 주사위를 굴려 테이블에 나열된 몬스터를 놓습니다.
몬스터를 공격한다: 주사위를 굴리고, 보너스를 더하면, 그 결과가 몬스터의 레벨보다 높으면 몬스터를 죽인다; 공간/방에 있는 모든 몬스터가 제거되면, 한 마리가 죽어서 테이블에서 보물/돈을 가져간다.
특별한 능력/목적을 사용하다
플레이어가 턴을 한 후 몬스터들은 자신의 공간에 있는 모든 캐릭터를 공격한다; 플레이어는 주사위를 굴리고 보너스를 더하며, 결과가 몬스터 레벨보다 낮으면 몬스터는 캐릭터에 (신체적, 정신적 또는 둘 다) 피해를 입힌다.
선수들은 지도를 떠나 추가로 장비를 사러 도시로 갈 수 있지만 트랙에 소요 시간이 추가돼 이런 식으로 너무 많은 시간을 소비하면 경기가 어려워진다. 만약 캐릭터가 패배한다면(피해를 입은 신체적 또는 정신적 저항과 동일하다) 도시로 갈 수 밖에 없다.
게임은 모든 캐릭터가 같은 라운드에서 패배하면 지고, 대신 플레이어가 최종 보스(다곤)에게 길을 열어주는 단서와 열쇠를 모두 찾아 승리하면 승리한다.
뉴베리포트의 시민은 그들의 집에서 실종되었고, 고고학자와 정신분석가는 인스머스의 근처 마을에 물고기-사람 잡종이 살고 있다는 것을 발견했다.
각각의 턴마다 플레이어는 지도상의 한 칸씩 미니어처를 움직일 수 있으며, 다음 동작 중 하나를 수행할 수 있다.
탐색: 공간/방에 처음 들어갈 경우, 주사위를 굴려 테이블에 나열된 몬스터를 놓습니다.
몬스터를 공격한다: 주사위를 굴리고, 보너스를 더하면, 그 결과가 몬스터의 레벨보다 높으면 몬스터를 죽인다; 공간/방에 있는 모든 몬스터가 제거되면, 한 마리가 죽어서 테이블에서 보물/돈을 가져간다.
특별한 능력/목적을 사용하다
플레이어가 턴을 한 후 몬스터들은 자신의 공간에 있는 모든 캐릭터를 공격한다; 플레이어는 주사위를 굴리고 보너스를 더하며, 결과가 몬스터 레벨보다 낮으면 몬스터는 캐릭터에 (신체적, 정신적 또는 둘 다) 피해를 입힌다.
선수들은 지도를 떠나 추가로 장비를 사러 도시로 갈 수 있지만 트랙에 소요 시간이 추가돼 이런 식으로 너무 많은 시간을 소비하면 경기가 어려워진다. 만약 캐릭터가 패배한다면(피해를 입은 신체적 또는 정신적 저항과 동일하다) 도시로 갈 수 밖에 없다.
게임은 모든 캐릭터가 같은 라운드에서 패배하면 지고, 대신 플레이어가 최종 보스(다곤)에게 길을 열어주는 단서와 열쇠를 모두 찾아 승리하면 승리한다.
A collaborative game for two players or solo. It can be played with three or four players by combining the two sets of Cthulhu Storming!
The citizen of Newburyport are missing from their houses, therefore an archaeologist and a psychoanalyst go to investigate in the near village of Innsmouth, finding it inhabited by fish-man hybrids.
In each turn, a player can move its miniature by a space on the map, and do one of this action:
explore: if it's the first time a space/room is entered, roll one die and place the monsters listed from a table,
attack a monster: roll a die, add the bonuses, and if the result is higher than the level of the monster, the monster is killed; if all the monsters in a space/room are eliminated, roll one die and take the treasures/money listed from a table,
use a special ability/object.
After the turns of the players, the monsters attack every character in their space; a player roll a die, add the bonuses, and if the result is lower than the level of the monster, the monster inflicts a damage (physical, mental, or both) on the character.
The players can leave the map and go to the city to buy additional equipment, but the time spent is added to a track, and the game becomes harder if too much time is spent in this way. If a character is defeated (the inflicted damage is equal to its physical or mental resistance) is forced to go to the city.
The game is lost if all characters are defeated in the same round, instead the game is won if the players finds all the clues and keys that open the way to the final boss (Dagon), and succeeds in defeating him.
The citizen of Newburyport are missing from their houses, therefore an archaeologist and a psychoanalyst go to investigate in the near village of Innsmouth, finding it inhabited by fish-man hybrids.
In each turn, a player can move its miniature by a space on the map, and do one of this action:
explore: if it's the first time a space/room is entered, roll one die and place the monsters listed from a table,
attack a monster: roll a die, add the bonuses, and if the result is higher than the level of the monster, the monster is killed; if all the monsters in a space/room are eliminated, roll one die and take the treasures/money listed from a table,
use a special ability/object.
After the turns of the players, the monsters attack every character in their space; a player roll a die, add the bonuses, and if the result is lower than the level of the monster, the monster inflicts a damage (physical, mental, or both) on the character.
The players can leave the map and go to the city to buy additional equipment, but the time spent is added to a track, and the game becomes harder if too much time is spent in this way. If a character is defeated (the inflicted damage is equal to its physical or mental resistance) is forced to go to the city.
The game is lost if all characters are defeated in the same round, instead the game is won if the players finds all the clues and keys that open the way to the final boss (Dagon), and succeeds in defeating him.
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