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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    9+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

보이보디나의 신나는 세계에 오신 것을 환영합니다! 이 게임에서 당신은 수익성이 좋은 계약을 맺어 농작물을 생산하고 마을 시장을 공급하는 농부 역할을 합니다.
신중하고 신중하게 타일을 배치하는 것과 가장 수익이 좋은 시장을 확보하는 것 사이의 적절한 균형을 찾으세요.
이 게임의 목표는 마지막에 다른 선수들보다 더 많은 돈을 갖는 것이다.

세르비아에서 가장 비옥한 지역에서 당신이 최고이고 가장 부유한 농부라는 것을 증명해보세요!

보드 게임에서 "보이보디나(Vojvodina")는 2~4세, 9세 이상의 플레이어들이 스마트 카드 드로잉으로 타일을 획득하여 지도에 배치하는 방식이다.
게임은 결과가 항상 불확실하기 때문에 매우 재미있고, 동시에 플레이어가 보이보디나 그 자체와 경제의 기본 원리를 많이 배울 수 있기 때문에 교육적이다.
보드게임은 보이보디나를 세르비아에서 꼭 방문해야 하는 지역으로 홍보하기도 한다. 그리고 만약 그렇다면, 여러분은 분명 여러분이 그리워했던 새로운 아름다운 장소를 찾을 수 있을 거예요.
이 게임은 20세기 초부터 보이보디나의 마을을 찍은 수많은 사진들과 함께 보이보디나의 고통을 그린 유화에서 영감을 받은 예술로 환상적으로 디자인되었으며, 이 게임은 이 게임의 그래픽 디자이너인 안드레아 슈워츠 덕분에 독특한 시각적 정체성을 부여한다.
이 게임의 디자이너인 열정적인 보드 게임 애호가인 심리학자 보리스 주로비치는 사람들이 모바일과 컴퓨터 화면에서 벗어나, 아름다운 순간들을 공유하고, 배우고, 재미있게 지내며, 사랑하는 사람들과 함께 더 많은 시간을 보내기를 원했다.

—출판사의 설명

.

게임플레이에 대한 간략한 설명:

이 게임은 플레이어 수에 따라 일정 수의 라운드가 지속된다. 라운드가 시작되면 각 플레이어에게 6장의 카드가 지급된다.

라운드는 6회전으로 나뉩니다. 
차례가 바뀔 때마다 첫 번째 선수부터 한 장의 카드를 사용합니다. 카드는 두 가지 방법으로 사용할 수 있습니다.

1. 카드를 폐기합니다.
- 플레이어는 카드를 덱 위에서 아래로 향하게 버리고 공통의 더미에서 필드 타일 중 하나를 그려 앞에 놓는다.
2. 카드를 보관합니다.
- 플레이어는 카드를 아래로 향하게 하고 자신의 필드 타일 중 하나를 지도에 표시합니다.

턴이 끝나면, 모든 선수들은 나머지 카드를 그들의 손에서 왼쪽에 있는 선수에게 건네주고 새로운 턴은 새로운 출발 선수와 함께 시작한다.

모든 카드가 재생된 후, 플레이어는 지도에서 얼마나 많은 필드를 차지했느냐에 따라 곡식을 받게 된다. 그리고 나서 모든 사람들이 그들이 저축한 카드를 꺼내서, 각각의 마을에 대해, 그들은 카드에 표시된 동전을 얻을 수 있습니다. 그리고 그 마을들의 경우, 그들은 그들의 금고에서 그 수량의 동전을 잃어버립니다.

마지막 라운드가 끝날 때 가장 많은 돈을 가진 선수가 승자입니다.
Welcome to the exciting world of Vojvodina!. In this game, you are in the role of a farmer who produces crops and supplies town markets by making lucrative contracts.
Find the right balance between careful and thought-out tile placement and obtaining the best-paying markets.
The goal of the game is to have more money than the other players at the end.

Prove that you're the best and wealthiest farmer in the most fertile region of Serbia!

In the board game "Vojvodina", for players two to four, ages 9 and up, players acquire and place tiles on the map with smart card-drafting.
The game is very fun, because the outcome is always uncertain, and at the same time it is educational because the players can learn a lot about Vojvodina itself as well as the basic principles of the economy.
The board game also promotes Vojvodina as a region of Serbia that is a must-visit if you have not already done so. And if you have, you will surely find some new beautiful place that you missed.
The game is fantastically designed with art inspired by oil paintings of the Vojvodina pain with numerous photographs of Vojvodina's towns from the beginning of the 20th century, which gives the game a unique visual identity thanks to Andrea Schwartz, the game's graphic designer.
The designer of the game, psychologist Boris Đurović, a passionate board game enthusiast, wanted to encourage people to spend more time together in the company of their loved ones, sharing beautiful moments, learning, and having fun, away from mobile and computer screens.

—description from the publisher

.

Brief description of Gameplay:

The game lasts a certain number of rounds depending on the number of players. At the start of a round 6 cards are dealt with each player.

Round is divided into 6 turns: 
 On each turn, starting with the first player, the players use one card from their hand. The card can be used in two ways:

1. Discard the card
- The player discards the card face down on top of the deck and draws one of his field tiles from the common pile and places it in front of him.
2. Keep the card
- The player keeps the card face down and places one of his field tiles on the map.

At the end of a turn, all players pass the rest of the cards from their hand to the player on their left and the new turn begins with a new starting player.

After all the cards have been played, players receive grain depending on how many fields they covered on the map. Then everyone uncovers the cards they saved and for each town, they managed to supply (value of the grain on the blue bag symbol), they get coins shown on the cards, and for the towns, they didn't supply they lose that number of coins from their treasury.

At the end of the last round, the player with the most money is the winner.

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