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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Cunningham
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아티스트
Ertaç Altinöz, Yela Gatchalian-David, Alysha Lowery, Marc Moureau, Alex Pushkarev
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인원
게임 소개
Naggoru의 땅을 괴롭히고, Nul'Te 부족들은 스스로를 고립시켰고, 쿨드락은 안절부절못하며 그들의 한계를 넘어섰습니다. 그리고 새로운 어둠의 힘이 가장 먼 국경에서 일어납니다. 세 종족 중 한 종족의 우두머리 역할을 맡아 수도에서 출발하여 앞에 놓인 모든 장애물을 찾아내야 합니다.
Warden Chronicles는 오픈 월드 탐험 모험으로, 원샷 단독 연대기 시리즈나 연대기 캠페인에서 플레이할 수 있으며, 한 연대기에서 다음 연대기로 기술과 능력이 전달됨에 따라 캐릭터가 더욱 강력해지는 것을 볼 수 있습니다. 플레이어는 새로운 장소를 발견하고, 캐릭터와 세계를 형성하는 사건을 다루며, 무역 파괴나 정착지를 방어하고, 명성을 얻고, 모험에 참여할 강력한 영웅들을 모집하고, 적군과 전투를 벌이게 된다.
거친 게임 흐름
플레이어는 주 성채에서 출발하여 스탠드/미니를 이 공간에 배치하고 각자 분기하거나 함께 모여 세계를 탐험한다. 플레이어들이 세계를 탐험할 때 더 많은 타일이 발견되고, 새로운 장소들이 상호작용을 위해 잠금이 해제되며, 적들은 자신들을 알릴 것이다. 플레이어나 파티의 행동이 끝나면 이벤트 카드를 뽑고 해결해야 하며, 이는 플레이어나 그룹에 영향을 미치고 캐릭터를 발전시키는 방법에 영향을 미친다.
워든스
워든스는 크로니클이나 크로니클 캠페인의 과정을 통해 플레이어들이 맡게 될 리더 캐릭터들이다. 각 워든은 자신만의 비대칭 리더 카드, 능력 덱, 보드로 시작하며 플레이어들에게 독특한 플레이를 제공한다. 게임이 진행되는 동안 플레이어는 경험을 쌓고, 개인 퀘스트를 완료하고, 이벤트를 극복하면서 워든을 어떻게 구축할지 결정합니다. 특별한 능력을 가진 플레이 보드를 만들 건가요? 플레이어 능력 덱을 확장하고 손 크기를 늘리시겠습니까? 당신을 도울 더 큰 영웅들의 의장대를 모집하시겠습니까?
—디자이너의 설명
Warden Chronicles는 오픈 월드 탐험 모험으로, 원샷 단독 연대기 시리즈나 연대기 캠페인에서 플레이할 수 있으며, 한 연대기에서 다음 연대기로 기술과 능력이 전달됨에 따라 캐릭터가 더욱 강력해지는 것을 볼 수 있습니다. 플레이어는 새로운 장소를 발견하고, 캐릭터와 세계를 형성하는 사건을 다루며, 무역 파괴나 정착지를 방어하고, 명성을 얻고, 모험에 참여할 강력한 영웅들을 모집하고, 적군과 전투를 벌이게 된다.
거친 게임 흐름
플레이어는 주 성채에서 출발하여 스탠드/미니를 이 공간에 배치하고 각자 분기하거나 함께 모여 세계를 탐험한다. 플레이어들이 세계를 탐험할 때 더 많은 타일이 발견되고, 새로운 장소들이 상호작용을 위해 잠금이 해제되며, 적들은 자신들을 알릴 것이다. 플레이어나 파티의 행동이 끝나면 이벤트 카드를 뽑고 해결해야 하며, 이는 플레이어나 그룹에 영향을 미치고 캐릭터를 발전시키는 방법에 영향을 미친다.
워든스
워든스는 크로니클이나 크로니클 캠페인의 과정을 통해 플레이어들이 맡게 될 리더 캐릭터들이다. 각 워든은 자신만의 비대칭 리더 카드, 능력 덱, 보드로 시작하며 플레이어들에게 독특한 플레이를 제공한다. 게임이 진행되는 동안 플레이어는 경험을 쌓고, 개인 퀘스트를 완료하고, 이벤트를 극복하면서 워든을 어떻게 구축할지 결정합니다. 특별한 능력을 가진 플레이 보드를 만들 건가요? 플레이어 능력 덱을 확장하고 손 크기를 늘리시겠습니까? 당신을 도울 더 큰 영웅들의 의장대를 모집하시겠습니까?
—디자이너의 설명
Troubled times plague the lands of Naggoru; the Nul'Te tribes have isolated themselves, the Kuldrak have grown restless and push beyond their limits. And new dark forces rise on the furthest borders of the lands. Take on the role of a Warden leader from one of the three races, set forth from the capital, and uncover the lands facing all obstacles before you.
Warden Chronicles is an open-world exploration adventure, which can be played in a series of one-shot stand-alone chronicles or a chronicle campaign, which will see your character grow, becoming more powerful as skills and abilities carry over from one chronicle to the next. Players will discover new locations, deal with character and world-shaping events, defend trade destroy or rebuild settlements, gain renown, recruit powerful heroes to join the adventure, and engage in combat versus hostile forces.
Rough Game Flow
Players will start in the main citadel location, placing their standee/mini in this space; players will then branch out either individually or group together to explore the world. As players explore the world more tiles will be uncovered, new locations will be unlocked for interaction, and enemies will make themselves known. After a player or party has finished taking their actions, they will be required to draw and resolve an event card, which will impact the player or group and how they develop their characters.
Wardens
The Wardens are the leader characters that players will take charge of through the course of a Chronicle or a Chronicle Campaign. Each Warden starts with their own asymmetric leader card, abilities deck, and board that will provide players with unique play. Through the course of the game, players will decide how they wish to build their Warden out as they gain experience, complete personal quests, and overcome events. You decide will you build out your player board with specialised abilities? Expand your player ability deck and look to increase your hand size? Recruit a larger honour guard of heroes to aid you?
—description from the designer
Warden Chronicles is an open-world exploration adventure, which can be played in a series of one-shot stand-alone chronicles or a chronicle campaign, which will see your character grow, becoming more powerful as skills and abilities carry over from one chronicle to the next. Players will discover new locations, deal with character and world-shaping events, defend trade destroy or rebuild settlements, gain renown, recruit powerful heroes to join the adventure, and engage in combat versus hostile forces.
Rough Game Flow
Players will start in the main citadel location, placing their standee/mini in this space; players will then branch out either individually or group together to explore the world. As players explore the world more tiles will be uncovered, new locations will be unlocked for interaction, and enemies will make themselves known. After a player or party has finished taking their actions, they will be required to draw and resolve an event card, which will impact the player or group and how they develop their characters.
Wardens
The Wardens are the leader characters that players will take charge of through the course of a Chronicle or a Chronicle Campaign. Each Warden starts with their own asymmetric leader card, abilities deck, and board that will provide players with unique play. Through the course of the game, players will decide how they wish to build their Warden out as they gain experience, complete personal quests, and overcome events. You decide will you build out your player board with specialised abilities? Expand your player ability deck and look to increase your hand size? Recruit a larger honour guard of heroes to aid you?
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