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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-60 분

  • 연령

    5+

    BGG추천: 5+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

American Catur는 새로운 획기적인 전쟁 전략 게임입니다. 이 게임은 기술과 운의 균형이 잘 맞아서 매우 경쟁적입니다. 게임 시간 30 - 120분 권장 연령 5세 이상. 필요한 인원은 1대1로 2명, 1대4로 2명, 2명씩 2명씩 차례에 따라 파트너와 소통할 수 있는 2팀이다. 미국의 카투르에서 당신의 파트너와 당신은 전쟁에 나갈 수 있도록 헌법에 의해 권한을 부여받은 정부 지도자들의 역할을 맡게 될 것입니다. 당신이 "전략&rsquo"라는 단어를 들었을 때, 당신은 전쟁실에서 당신의 파트너와 군 장성으로서 굳건히 바라보고 있는 것을 상상할 수 있습니다.지구 보드, 전투를 위한 다음 단계를 준비합니다. 적과 교전할 장소와 이 목표를 달성하는 데 도움이 될 수 있는 어떤 책략을 결정하는 것이 타당할 것이다. 상대 대통령을 탈출할 수 없는 위치에 몰아넣거나 생포하거나 제거하기 위해 모든 국군(육군, 해군, 공군, 해병대, 해안경비대)을 통제함으로써 이기는 것이 팀 전략이 될 것입니다.

관련된 모든 요소를 고려하고 군대의 힘과 팀의 결단에 대한 지식을 적용하여 지구 보드의 중심을 통제하는 결정을 내리는 것이 당신의 전술입니다. 각 팀은 총 1명의 회장과 29명의 병력으로 시작하며, 한 팀의 선수들은 교대로 나눠 갖는다. 한 플레이어는 자신의 피스로 이동할 수 있는 검은 삼각형 공간을 제어하고 다른 파트너는 이동할 수 있는 흰색 삼각형 공간을 제어합니다. 다른 방법은 한 명이 앞에 있는 영역을 다른 한 명이 번갈아 가며 통제하고 다른 한 명이 앞에 있는 영역을 통제하는 것이다. 그 지역을 나누는 선은 군대와 대통령 사이이다. 지구 보드를 통제하는 전략 계획을 세우는 과정에서 한 번에 한 가지 행동을 교대로 취하게 됩니다. 이동할 때마다 접지 보드를 평가해야 합니다. 사용된 모든 발사체 칩과 모든 부대 및 움직임을 추적하는 데 도움이 될 것입니다.

이 지구판은 당신이 어디로 가야하는지, 무엇을 정복해야하는지 당신의 지도입니다. 그리고 지구 보드 둘레에는 주사위를 굴려 포집, 제거 또는 칩을 장애물로 사용하여 발사체 칩으로 공격 또는 방어 공격을 시작할 수 있는 2개의 열이 있습니다. 때때로 한 번의 발사가 자신의 조각을 포착하거나 제거하는 실화가 될 수 있으므로 주의하십시오. 대통령을 탈출할 수 없는 위치에 몰아넣거나(DEFCON1) 발사체 칩으로 제거하는 사람이 승자다. 게임의 한 가지 중요한 부분이 더 있는데, 대통령이 체크메이트에 있거나 교착 상태에 있을 경우, 우리는 게임이 어떻게 전개되는지 보기 위해 사용하지 않는 모든 발사체 칩을 교대로 발사하는 데프콘 1에 들어갑니다.

화이트·블랙 양면에는 삼각형 공간을 이동하는 원피스를 포착하는 독가스 16종, 원스트라이크로 촬영할 수 있는 생물학적 가스 8종, 삼각 공간을 이동하는 원피스를 제거하는 원자핵 16종, 수소핵 8종 등 4종의 발사체 칩이 탑재됐다.t can은 한 번의 타격으로 정사각형 공간을 이동하는 최대 2개의 조각을 제거한다. 게임 종료 후 발사체 칩 발사를 모두 마치고 승부를 결정하지 못하면 체크메이트인 대통령이 지고, 교착 상태라면 방금 포착한 POW(총점)를 합산해 승자를 가린다. 제거된 조각이나 보드에 있는 조각은 세지 마세요. 무승부가 없어요. 누굴 조종해!

www.americancatur.com

—디자이너의 설명

에릭 주드 이집트 커티스
American Catur is a new ground-breaking warfare strategy game. The game is well balanced between skill and luck making it very competitive. Playing Time 30 - 120 Mins Recommended Age 5 and Up. Number of players required is 2 players one on one, 3players two against one or 4 players, two teams of two players in which you can communicate with your partner during your turn. In American Catur your partner and you will be taking on the roles of the government leaders (WE THE PEOPLE) who has been empowered by the Constitution to go to war, when you hear the word ‘strategy’ you can picture your partner and you strategizing as the generals of the armed forces with your President in a war room looking sternly at the earth board, preparing your next best step for combat. Deciding where to engage the enemy and what maneuver are going to make sense to help achieve this goal. It will be your team strategy- to win by controlling all of the Armed Force troop’s (Army, Navy, Air Force, Marine, Coast Guard) in a battle to force the opponent’s President in a position of no escape, or to capture him or to eliminate him.

It is your tactics to consider all the factors involved and apply this knowledge of the troops strength and your team determination to make decisions that would result in controlling the center of the earth board. Each team of two begins with a total of one President and 29 troops that each player on a team shares by alternating turns. One player controls the black triangle space to travel on with their piece and the other partner controls the white triangle spaces to travel on. The other option to play is by alternating turns one player controls the area in front of them and then the other player controls the area in front of them. The line that divides the area is between the army and President. You will be alternating turns taking one action at a time over the course of setting up your strategic plans of controlling the earth board. You need to evaluate your earth board during each move. It will help you keep tracked of all projectile chips used and all troops’ movements.

This earth board is your map where you need to go, and what you have to conquer. And around the perimeter of the earth board, you have two rows to have the ability to launch your offensive or defensive attack with projectile chips by rolling the dice to capture, eliminate pieces or use the chips as an obstacle for your opponent’s pieces to go around. Beware that sometimes a roll of a launch can become a misfire that captures or eliminates your own pieces. The winner is the one who forces the President in a position of no escape(DEFCON1), or eliminates him with a projectile chip. There is one more major part of the game if the President is in checkmate or stalemate, we go into DEFCON 1 in which all unused projectile chips are launched alternating turns to see how the game unfolds.

Both sides White/Black are equipped with four types of projectile chips; 16 poison gas that captures one-piece that travels on the triangle space, 8 biological gas that can with one strike captures up to two-pieces that travels on the square space and 16 atomic nukes that eliminates one-piece that travels on the triangle space, 8 hydrogen nukes that can with one strike eliminate up to two-pieces that travels on the square space. If you can’t determine a winner after exhausting all the launching of the projectile chips at the end of the game the President that is in checkmate loses, if it is a stalemate then count the total points of just captured (POW)pieces to find out the winner of the game. Do Not count the pieces that were eliminated or on the board. There are no draws. Who do you control!

www.americancatur.com

—description from the designer

Eric Jude Egypt Curtis

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