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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Steve Metzger, Luis Bolaños Mures
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아티스트
-
인원
게임 소개
소개
스티그머지는 블랙과 화이트 두 플레이어가 무승부를 거두지 못하는 영역 게임이다. 그것은 처음에 비어있던 육각형 육각형 격자의 공간(셀)에서 재생된다. 각 플레이어는 각자의 색깔의 스톤 수에 충분히 접근할 수 있어야 한다.
정의들
두 개의 돌, 즉 돌과 빈 셀은 인접한 셀의 같은 직선에 놓여 있고 그 선을 따라 그 사이에 다른 돌이 없다면 서로를 보게 된다.
셀에 인접한 셀(비어 있거나 점유된 셀)의 절반 이상이면 셀을 제어할 수 있습니다.
돌을 뒤집는 것은 그것을 반대 색의 돌로 대체하는 것이다.
놀다
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 다음 작업 중 하나를 수행하십시오.
빈 셀이 없거나 모든 빈 셀이 일부 플레이어에 의해 제어되는 경우 패스.
상대방이 통제하지 않는 빈 셀에 자신의 색깔의 스톤을 놓습니다.
당신이 조종하는 세포에서 적의 돌을 뒤집어라.
두 선수가 연속으로 패스하면 경기가 끝난다. 최종 포지션에서 점수가 높은 선수가 이깁니다. 당신의 점수는 보드에 있는 당신의 색깔의 돌의 수, 당신이 통제하는 빈 셀의 수, 그리고 화이트의 경우 코미입니다. 버튼은 넥타이를 피하기 위해 사용됩니다.
코미와 단추
코미는 화이트가 2위를 한 것에 대한 보상으로 경기 종료 후 득점에 합산되는 총득점수다. 게임이 시작되기 전에, 첫 번째 선수는 코미의 가치를 선택하고, 두 번째 선수는 편을 선택한다. 그 대신에, 경험이 많은 선수들은 모든 게임의 표준 값에 동의할 수 있다.
버튼은 게임이 시작될 때 보드 옆에 놓이는 특별한 토큰입니다. 이것은 코미(Komi)가 홀수일 때만 사용됩니다. 차례는 아직 두 명 모두 버튼을 누르지 않았을 경우 패스하지 못할 수 있지만, 보드 플레이를 하는 대신 버튼을 가져갈 수 있다. 게임이 끝나면 버튼을 누른 선수의 점수에 0.5점이 가산된다.
메모들
스티그머지는 미하우 자파와의 회전초를 원작으로 한다.
스티그머지는 블랙과 화이트 두 플레이어가 무승부를 거두지 못하는 영역 게임이다. 그것은 처음에 비어있던 육각형 육각형 격자의 공간(셀)에서 재생된다. 각 플레이어는 각자의 색깔의 스톤 수에 충분히 접근할 수 있어야 한다.
정의들
두 개의 돌, 즉 돌과 빈 셀은 인접한 셀의 같은 직선에 놓여 있고 그 선을 따라 그 사이에 다른 돌이 없다면 서로를 보게 된다.
셀에 인접한 셀(비어 있거나 점유된 셀)의 절반 이상이면 셀을 제어할 수 있습니다.
돌을 뒤집는 것은 그것을 반대 색의 돌로 대체하는 것이다.
놀다
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 다음 작업 중 하나를 수행하십시오.
빈 셀이 없거나 모든 빈 셀이 일부 플레이어에 의해 제어되는 경우 패스.
상대방이 통제하지 않는 빈 셀에 자신의 색깔의 스톤을 놓습니다.
당신이 조종하는 세포에서 적의 돌을 뒤집어라.
두 선수가 연속으로 패스하면 경기가 끝난다. 최종 포지션에서 점수가 높은 선수가 이깁니다. 당신의 점수는 보드에 있는 당신의 색깔의 돌의 수, 당신이 통제하는 빈 셀의 수, 그리고 화이트의 경우 코미입니다. 버튼은 넥타이를 피하기 위해 사용됩니다.
코미와 단추
코미는 화이트가 2위를 한 것에 대한 보상으로 경기 종료 후 득점에 합산되는 총득점수다. 게임이 시작되기 전에, 첫 번째 선수는 코미의 가치를 선택하고, 두 번째 선수는 편을 선택한다. 그 대신에, 경험이 많은 선수들은 모든 게임의 표준 값에 동의할 수 있다.
버튼은 게임이 시작될 때 보드 옆에 놓이는 특별한 토큰입니다. 이것은 코미(Komi)가 홀수일 때만 사용됩니다. 차례는 아직 두 명 모두 버튼을 누르지 않았을 경우 패스하지 못할 수 있지만, 보드 플레이를 하는 대신 버튼을 가져갈 수 있다. 게임이 끝나면 버튼을 누른 선수의 점수에 0.5점이 가산된다.
메모들
스티그머지는 미하우 자파와의 회전초를 원작으로 한다.
Introduction
Stigmergy is a drawless territory game for two players: Black and White. It is played on the spaces (cells) of an initially empty hexagonal grid of hexagons. Each player must have access to a sufficient number of stones of their own color.
Definitions
Two stones, or a stone and an empty cell, see each other if they lie on the same straight line of adjacent cells and there are no other stones between them along that line.
You control a cell if the number of stones of your color it sees is more than half the number of cells (empty or occupied) adjacent to it.
To flip a stone is to replace it with a stone of the opposite color.
Play
Black plays first, then turns alternate. On your turn, perform exactly one of the following actions:
Pass, provided that there are no empty cells or every empty cell is controlled by some player.
Place a stone of your color on an empty cell not controlled by your opponent.
Flip an enemy stone on a cell you control.
The game ends when both players pass in succession. The player with the higher score in the final position wins. Your score is the number of stones of your color on the board, plus the number of empty cells you control, plus a komi in the case of White. The button is used to avoid ties.
Komi and button
Komi is the whole number of points which is added to White's score at the end of the game as a compensation for playing second. Before the game starts, the first player chooses the value of komi, and then the second player chooses sides. Alternatively, experienced players may agree on a standard value for all games.
The button is a special token which is placed next to the board at the start of the game. It is only used when komi is an odd number. On your turn, if neither player has taken the button yet, you may not pass, but you may take the button instead of making a board play. At the end of the game, a half point is added to the score of the player who has taken the button.
Notes
Stigmergy is based on Michał Zapała's Tumbleweed.
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