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BGG랭킹
BGG전체 : 17802
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Karl-Heinz Schmiel, Albrecht Werstein, Peter Wichmann, Klaus Zoch
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아티스트
Kreativbunker, Folko Streese
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인원
게임 소개
롤링 다이스에서는 게임 박스 내부가 주사위 아레나가 되며, 판지 아이스 플로가 제자리에 고정돼 주사위를 던지기 쉽도록 상자 한쪽을 제거한다.
게임에서 매 라운드마다, 당신은 얼음 위에 서너 개의 주사위를 굴립니다. 주사위 4개를 굴린 경우 플레이에 남겨둘 주사위 하나를 선택하고 나머지 3개를 제거한다. 만약 당신이 당신의 주사위 중 하나가 이전 라운드 &mdash에서 얼음 플로에 있었기 때문에 3개의 주사위 — 를 굴렸다면, 당신은 이전에 놓은 주사위보다 더 높은 숫자의 그냥 굴린 주사위 또는 이전에 배치된 주사위보다 더 멀리 얼음 플로에 있는 그냥 굴린 주사위를 선택해야 한다. 주사위를 너무 세게 던져서 빙판 주위에 착지하거나 이전에 놓여있던 주사위보다 더 높이 또는 더 멀리 굴러가지 못할 경우, 보드의 옆쪽에 있는 얼음 블록에 패널티로 주사위 하나를 놓는다.
주사위가 세 개이든 네 개이든 모든 플레이어가 한 라운드에서 굴리면 점수를 낸다. 빙판 위에서 주사위를 가진 사람은 주사위에 표시된 주사위와 멀리 가지 않은 주사위 그리고 얼음 블록에서 주사위 위에 표시된 모든 주사위의 합계와 같은 점수를 얻는다. 어망에 있을 경우 보너스 점수를, 얼음 구멍에 있을 경우 점수를 잃습니다. (얼음 블록에 다이가 있을 경우, 이번 라운드는 점수를 얻지 못합니다.) 따라서 빙판 위에서 더 멀리 굴러갈수록, 물에 착륙할 가능성은 말할 것도 없고 득점력도 더 높아집니다.
득점 후, 모든 플레이어가 다시 한번 서너 개의 주사위를 굴리면서 얼음 블록에 주사위를 먼저 놓은 사람부터 새로운 라운드를 시작합니다. 이 게임은 플레이어가 특정 포인트 임계값에 도달하거나 초과하는 라운드를 종료하고 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다.
게임에서 매 라운드마다, 당신은 얼음 위에 서너 개의 주사위를 굴립니다. 주사위 4개를 굴린 경우 플레이에 남겨둘 주사위 하나를 선택하고 나머지 3개를 제거한다. 만약 당신이 당신의 주사위 중 하나가 이전 라운드 &mdash에서 얼음 플로에 있었기 때문에 3개의 주사위 — 를 굴렸다면, 당신은 이전에 놓은 주사위보다 더 높은 숫자의 그냥 굴린 주사위 또는 이전에 배치된 주사위보다 더 멀리 얼음 플로에 있는 그냥 굴린 주사위를 선택해야 한다. 주사위를 너무 세게 던져서 빙판 주위에 착지하거나 이전에 놓여있던 주사위보다 더 높이 또는 더 멀리 굴러가지 못할 경우, 보드의 옆쪽에 있는 얼음 블록에 패널티로 주사위 하나를 놓는다.
주사위가 세 개이든 네 개이든 모든 플레이어가 한 라운드에서 굴리면 점수를 낸다. 빙판 위에서 주사위를 가진 사람은 주사위에 표시된 주사위와 멀리 가지 않은 주사위 그리고 얼음 블록에서 주사위 위에 표시된 모든 주사위의 합계와 같은 점수를 얻는다. 어망에 있을 경우 보너스 점수를, 얼음 구멍에 있을 경우 점수를 잃습니다. (얼음 블록에 다이가 있을 경우, 이번 라운드는 점수를 얻지 못합니다.) 따라서 빙판 위에서 더 멀리 굴러갈수록, 물에 착륙할 가능성은 말할 것도 없고 득점력도 더 높아집니다.
득점 후, 모든 플레이어가 다시 한번 서너 개의 주사위를 굴리면서 얼음 블록에 주사위를 먼저 놓은 사람부터 새로운 라운드를 시작합니다. 이 게임은 플레이어가 특정 포인트 임계값에 도달하거나 초과하는 라운드를 종료하고 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다.
In Rolling Dice, the interior of the game box becomes a dice arena, with a cardboard ice floe stuck in place to give you a spot upon which to land your dice and one side of the box removed to make it easier to roll your dice.
Each round in the game, you roll three or four dice onto the ice floe. If you rolled four dice, then you choose one die to leave on the floe, removing the other three dice from play. If you rolled three dice — because one of your dice was on the ice floe from a previous round — then you must choose a just-rolled die that has a higher number than your previously-placed die or a just-rolled die that has gone farther on the ice floe than your previously-placed die. If you throw all your dice too hard and land in the "water" around the ice floe or you fail to roll higher or farther than a previously-placed die, then you place one die as a penalty on an ice block to the side of the board.
Once all players have rolled in a round, whether with three dice or four, players score. Whoever has a die on the ice floe scores points equal to the sum of the pips showing on their die AND all the pips showing on dice that didn't go as far on the ice floe AND all the pips showing on dice out of play on ice blocks. Score bonus points if you're on a fish net and lose points if you're on an ice hole. (If you have a die on an ice block, you do not score this round.) Thus, the farther you roll on the ice floe, the greater your scoring potential — not to mention the potential of landing in the water.
After scoring, start a new round beginning with whoever was first to place a die on an ice block, with all players once again rolling either three or four dice. The game ends the round that a player reaches or exceeds a certain point threshold, then the player with the most points wins.
Each round in the game, you roll three or four dice onto the ice floe. If you rolled four dice, then you choose one die to leave on the floe, removing the other three dice from play. If you rolled three dice — because one of your dice was on the ice floe from a previous round — then you must choose a just-rolled die that has a higher number than your previously-placed die or a just-rolled die that has gone farther on the ice floe than your previously-placed die. If you throw all your dice too hard and land in the "water" around the ice floe or you fail to roll higher or farther than a previously-placed die, then you place one die as a penalty on an ice block to the side of the board.
Once all players have rolled in a round, whether with three dice or four, players score. Whoever has a die on the ice floe scores points equal to the sum of the pips showing on their die AND all the pips showing on dice that didn't go as far on the ice floe AND all the pips showing on dice out of play on ice blocks. Score bonus points if you're on a fish net and lose points if you're on an ice hole. (If you have a die on an ice block, you do not score this round.) Thus, the farther you roll on the ice floe, the greater your scoring potential — not to mention the potential of landing in the water.
After scoring, start a new round beginning with whoever was first to place a die on an ice block, with all players once again rolling either three or four dice. The game ends the round that a player reaches or exceeds a certain point threshold, then the player with the most points wins.
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