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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: 1+-1+ 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

로그 던전은 단독 로그 던전 크롤링입니다. 그것은 단순한 악취가 나는 카드 한 벌 이상의 프리미엄 오퍼링이다. CRPG의 UI를 모방한 놀이 매트가 함께 제공되어 무기, 방패, 갑옷, 헬멧, 건틀릿, 부츠, 두루마리, 배낭 등 전리품을 넣을 수 있습니다.

로그 던전은 재생성이 뛰어나고 주제도 풍부하다. 제로에서 히어로로 한 시간 안에 갈 수 있는 게임은 그리 많지 않다. 전리품 관리 게임의 핵심이며, 그 매력이 바로 그것이다. 게임을 시작할 때 사용하는 고기로 게임을 시작할 수 있습니다. 늑대는 자물쇠 픽을 떨어뜨리는 좀비를 무찌르고 금고를 여는 데 사용합니다. 이 금고는 드래곤의 불을 무찌르기 위해 사용하는 행운의 방패와 교환합니다.

로그 던전은 힘들고 넌 죽을 거야! 하지만 경험과 노련한 플레이는 베테랑 로게스가 당신보다 더 살아서 던전을 빠져나올 수 있게 해줄 것입니다. 너, 결국엔 도블린 뱃속에 들어가게 될 거야 우리가 틀렸음을 증명해봐!

Rogue를 고르고, 출발 전리품을 챙기고, 스킬을 챙기고, 출발 통계를 정하고, 던전에 들어가세요. 미니맵을 통해 이동할 룸을 선택합니다. 강의실은 다음과 같은 유형으로 구분됩니다.

거래자 - 전리품 또는 통계를 다른 약탈품, 통계 또는 심복과 교환할 수 있는 옵션을 제공합니다. 일부 거래에는 상태 검사 또는 다이의 행운이 포함됩니다. 전리품 거래자들은 통상적으로 그들이 무역을 위해 제공하는 어떤 물건이든 간에 두 개의 물건을 교환한다. 그들은 반짝이는 물건에 예외를 두며 어떤 물건이라도 하나의 보물과 교환할 것이다.

전투 - 대부분의 전투실은 던전 레벨에 해당하는 몬스터 갑판에서 1~3개의 몬스터를 그려야 합니다. 전투는 로그스 기본 통계와 D10을 사용하여 해결됩니다. 둘을 합친 것이 몬스터 전투력보다 높으면 로그가 몬스터를 때립니다. 만약 그들이 동등하다면 둘 다 맞는다. 로그만 맞으면 돼 데미지는 갑옷을 버리거나 스킬 또는 마법 아이템을 플레이하여 무효화할 수 있습니다. 물약과 음식은 언제든지 섭취할 수 있어 체력을 높여 죽음을 예방할 수 있다. 어떤 몬스터들은 특정 주제 전리품을 노리는 약점이 있어서 메두사가 거울에 비친 당신의 얼굴을 보는 것과 같이 즉시 파괴된다. 몬스터의 체력이 0이 되면 몬스터가 죽고 전리품 1개와 던전 레벨에 해당하는 XP를 받게 됩니다.

덫 - 덫이 던전에 널려 있지만 적절한 장비가 있으면 대부분 무장을 해제하거나 우회할 수 있습니다. 비록 그렘린이 당신의 밧줄을 가지고 달아났더라도 당신이 적절한 힘, 민첩성 또는 지능 테스트를 통과한다면 당신은 항상 다치지 않을 가능성이 있습니다. 테스트에 성공하면 XP 보상을 받고 잠재적인 손상을 모두 무효화합니다. 너희 엄마가 전화해서 고등학교 때처럼 도전에 실패하더라도 XP를 한 개라도 받아야 한다고 하셨어.

모든 롤은 행운의 통계를 사용하여 조작할 수 있습니다. 운을 한 번 사용하면 다이 결과를 위 또는 아래로 1회 수정하거나 완전한 재롤을 수행할 수 있습니다.

게임은 계단으로 구분된 5개의 던전 레벨을 진행합니다. 당신은 시에스타를 방해하는 떠돌이 괴물의 위협 없이 계단에서 야영을 할 수 있습니다. XP만 있으면 언제든지 로그 등급을 매길 수 있습니다. 마지막 방에 도착하면 보스 몬스터를 그려서 싸우세요. 보스 몬스터는 공격 롤에 따라 다른 몬스터를 추가로 소환하거나 레벨 소모, 치유 등을 할 수 있는 특별한 능력이 있습니다.

보스 몬스터를 죽이면...

실행: 당신의 로그 사진을 찍고 당신의 승리에 대해 토론하세요. 그럼 엄마한테 이메일 보내서 네가 결국 네 인생에 뭔가를 했다고 말해줘.

하지 마세요: 독자 분의 초등학교 불량배에게 전화해서 재시합을 신청하세요. 그녀는 포춘 500대 기업을 운영하며 람보를 몰고 다니느라 바쁘다.

—디자이너의 설명
Rogue Dungeon is a solo roguelike dungeon crawl. It's a premium offering that is more than just a stinking deck of cards. It comes with a play mat that emulates the UI of a CRPG that organizes play into thematic slots for your weapon, shield, armor, helmet, gauntlets, boots, scrolls and your backpack full of loot.

Rogue Dungeon is highly replayable and is dripping with theme. Not very many games let you go from zero to hero in one hour. It's a loot management game at its core and that's where its charm comes from. You might start the game with a hunk of meat, that you use to charm a wolf who helps you defeat the zombie who drops a lockpick, which you use to open the safe where you find the jeweled goblet, which you trade for a lucky shield which you use to negate the Dragon's fire.

Rogue Dungeon is hard and you will DIE! However, experience and skillful play will ensure that veteran Rogues will make it out of the dungeon alive, more than you will. You, your going to end up in a Goblins belly. Prove us wrong!

Pick your Rogue, grab your starting loot, grab your skills, set your starting stats and enter the dungeon. Choose which room to navigate to via the mini maps. Rooms are divided into the following types....

Traders - Offer you a choice to trade loot or stats for other loot, stats, or henchman. Some trades involve a stat test or the luck of a die. Loot traders typically trade two items for any one item they offer for trade. They make exceptions for the shiny stuff and will trade any item for a single treasure.

Combat - Most combat room have you draw 1 to 3 monsters from the monster deck equal to the dungeon level. Combat is resolved using your Rogues primary stat and a D10. If the two combined are greater than the monsters combat stat your Rogue hits the monster. If they are equal both are hit. If it's less than only the Rogue is hit. Damage can be negated by discarding an armor or by playing a skill or magical item. Potions and food can be consumed at any time to increase your hitpoints to prevent your death. Some monsters have a weakness to specific thematic loot and are vanquished immediately such as when the Medusa gets a look at your face in the mirrors reflection. Once the monsters hitpoints reach zero the monster dies and you receive one loot and XP equal to the dungeon level.

Traps - traps litter the dungeon but most can be disarmed or bypassed if you have the appropriate equipment. Even if the gremlins ran off with your rope there is always a chance you can come out unscathed if you pass an appropriate Strength, Agility or Intelligence test. Successful, tests result in an XP reward and negation of any potential damage. Your Mom called and insisted that you should get at least one XP even if you fail the challenge just like in High School.

All rolls maybe manipulated with the use of the luck stat. Spending one luck will allow you to modify a die result by 1 up or down or allow for a complete reroll.

Play progresses through 5 dungeon levels separated by a staircase. You may camp at the stairs without the threat of a wandering monster interrupting your siesta. You may level your Rogue at anytime so long as you have the XP. When you get to the final room draw a boss monster and fight. Boss monsters have special abilities activated depending on your attack roll they can summon additional monsters, drain your level, heal, etc...

Upon slaying the boss monster...

Do: Take a photo of your Rogue and discuss your victory on the forums. Then email your Mom, let her know you did do something with your life after all.

Don't: Call your primary school bully and challenge her to a rematch. She's busy running a fortune 500 company and driving her Lambo.

—description from the designer

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