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BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Michał Oracz
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아티스트
Jakub Jabłoński
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인원
게임 소개
매드 봄버(Mad Bomber)는 2007-12-08 폴란드 글리비체에서 열린 피오네크(Pionek) 게임 대회 기간 동안 폴란드어로만 구성된 뉴로시마 헥스(Neuroshima Hex) 토너먼트 참가자들에게 지급된 타일 보충제이다.
Mad Bomber는 선수도 군대도 아닌 단일 부대입니다. 그는 지도 중앙에서 게임을 시작합니다. 전투 중 피해를 입으면 즉시 같은 국면에서 폭발해 주변 6개 육각(본부 제외) 모두에 피해를 입힌다. 이어 폭파범을 맞힌 선수에 이어 다음 선수가 차례로 첫 타일로 그려주며, 해당 선수는 다시 지도에 그를 배치할 수 있다. 만약 한 명 이상의 선수가 같은 전투 개시 단계에서 그를 치면, 그는 게임에서 탈락한다.
매드 봄버 2는 약간 다르게 작동한다: 그는 보드 위에서 게임을 시작한다. 그런 다음 두 플레이어 모두 일반적인 폐기 외에 타일을 버림으로써 보드의 아무 곳에나 봄버를 배치할 수 있다. 일단 그가 탈락하게 되면, 그는 이전에 상세하게 설명한 대로 어느 한 선수에 의해 다시 배치될 수 있다.
확장:
뉴로시마 헥스! 3.0
Mad Bomber는 선수도 군대도 아닌 단일 부대입니다. 그는 지도 중앙에서 게임을 시작합니다. 전투 중 피해를 입으면 즉시 같은 국면에서 폭발해 주변 6개 육각(본부 제외) 모두에 피해를 입힌다. 이어 폭파범을 맞힌 선수에 이어 다음 선수가 차례로 첫 타일로 그려주며, 해당 선수는 다시 지도에 그를 배치할 수 있다. 만약 한 명 이상의 선수가 같은 전투 개시 단계에서 그를 치면, 그는 게임에서 탈락한다.
매드 봄버 2는 약간 다르게 작동한다: 그는 보드 위에서 게임을 시작한다. 그런 다음 두 플레이어 모두 일반적인 폐기 외에 타일을 버림으로써 보드의 아무 곳에나 봄버를 배치할 수 있다. 일단 그가 탈락하게 되면, 그는 이전에 상세하게 설명한 대로 어느 한 선수에 의해 다시 배치될 수 있다.
확장:
뉴로시마 헥스! 3.0
The Mad Bomber is a single tile supplement for Neuroshima Hex! 3.0. It was given away, with rules only in Polish, to participants at a Neuroshima Hex tournament during the game convention Pionek in Gliwice, Poland 2007-12-08.
The Mad Bomber is a single unit which belongs to no player nor army. He starts the game on the center of the map. If he receives any damage during a battle, he immediately explodes in the same phase, causing a point of damage to units in all 6 neighboring hexes (except headquarters). He then will be drawn as the first tile by the next player in turn order after the one who caused the bomber to be hit, and that player can deploy him on the map again. If more than one player hits him in the same initiative phase of the battle, then he is knocked out of the game.
The Mad Bomber II works slightly differently: he starts the game off the board. Either player can then, by discarding a tile in addition to their usual discard, place the Bomber anywhere on the board. Once he is eliminated, he may then be placed again by either player, as previously detailed.
Expands:
Neuroshima Hex! 3.0
The Mad Bomber is a single unit which belongs to no player nor army. He starts the game on the center of the map. If he receives any damage during a battle, he immediately explodes in the same phase, causing a point of damage to units in all 6 neighboring hexes (except headquarters). He then will be drawn as the first tile by the next player in turn order after the one who caused the bomber to be hit, and that player can deploy him on the map again. If more than one player hits him in the same initiative phase of the battle, then he is knocked out of the game.
The Mad Bomber II works slightly differently: he starts the game off the board. Either player can then, by discarding a tile in addition to their usual discard, place the Bomber anywhere on the board. Once he is eliminated, he may then be placed again by either player, as previously detailed.
Expands:
Neuroshima Hex! 3.0
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