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World War II: Barbarossa to Berlin (2002)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    420-420 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.53 / 5

게임 소개

(GMT 게임부터):

1941년 봄: 나치 독일은 승리했습니다. 폴란드는 지도에서 사라진 지 오래다. 덴마크, 노르웨이, 그리고 저지대 국가들이 점령당했다. 1918년의 승자였던 프랑스는 멸망했다. 그리스와 유고슬라비아는 이제 분쇄되었다. 영국은 공군과 해군의 용기와 기술로 침략의 위협으로부터 자유로워진 채 홀로 서 있다. 그러나 영국은 나치 늑대 무리에 의해 스토킹당하고 공격당하고 있으며, 북아프리카에서는 영국군과 영연방군의 혼성 수비대가 토브룩에서 롬멜과 그의 아프리카 코프스에 의해 포위되고 있다.

그 후, 6월 22일, 히틀러는 스탈린의 소련 침공인 바르바로사 작전을 개시한다. 기갑창이 당황한 러시아 수비대를 뚫고 나가자, 그 무엇도 나치의 흐름을 막을 수 없는 것처럼 보인다. 그러나 역사의 과정은 이제 막 큰 전환점을 맞이했다. 마지막 유럽 전쟁은 끝났다; 2차 세계대전이 시작되었다. 그것은 4년 후, 베를린의 폐허에 있는 벙커에서 끝날 것이다.

제2차 세계 대전: 바르바로사는 모스크바에서 스탈린그라드, 토브룩에서 튀니스, 시칠리아에서 로마, D-Day에서 라인강까지 4년간의 서사시적 투쟁을 다루고 있다. 수상 경력이 있는 제2차 세계 대전 전략 게임인 영광의 길(Paths of Glory), 제2차 세계 대전: 바르바로사(Barbarosa)의 후속작으로 테드 레이서가 디자인한 이 작품은 유럽의 제2차 세계 대전의 전략 및 작전 역학을 포착하기 위해 영광의 길(Paths of Glory) 시스템을 수정한다.

제2차 세계 대전의 영광의 길과 마찬가지로 바르바로사부터 베를린까지 포인트 투 포인트 지도를 사용하며, 이번에는 프랑스에서 우랄 산맥까지, 노르웨이에서 북아프리카에 이르는 전 유럽을 포괄한다. 부대들은 육군과 군단(소비에트군의 경우 프런트와 군대)이며, 각 순번은 3개월을 나타낸다. 이 운동과 전투 시스템은 Path of Glory 플레이어들에게 친숙할 것이지만 1941-45년의 기습 작전을 재현하기 위해 수정되었다.

Paths of Glory와 마찬가지로 게임의 핵심은 110개의 액션 카드(Axis와 Allied 플레이어가 각각 55개씩)에 있다. 각 카드는 작전 이동 및 전투, 전략 이동, 교체 또는 이벤트에 사용할 수 있습니다. 이벤트는 다음과 같습니다.


개별 지도자(패튼, 구데리안 또는 사막여우 롬멜)
전술적 혁신과 새로운 무기(요새 박스, 타이거 전차)
전략전 (유보트, 폭격기 사령부, 제8공군)
증원군(소련 기계화 전선, 기갑군 아프리카, 패튼의 제3군)
연합군의 침공, 실제 또는 잠재력(토치, 슬레지해머, 허스키, 오버로드)
정치 및 외교 (히틀러, 카사블랑카, 얄타, 축 작전)
비정규전 (파르티잔, 마키, 오토 스코르제니)


제2차 세계 대전: 바르바로사는 연합국과 추축국 모두에게 다양한 흥미로운 게임 선택권을 제공하며, 전쟁의 주요 역사적 요인들을 설명한다. 그리고 다른 많은 게임들과 달리, 2차 대전: 바르바로사가 베를린으로 가는 것은 그 타이틀에 부합한다: 전쟁에 실패한 추축국 선수는 여전히 게임에서 승리할 수 있다. 연합군 선수가 나치 제국의 마지막 흔적을 없애기 위해 고군분투할 때 승자는 종종 마지막 판에서 결정된다.

1941년 6월 22일: 2차 세계대전이 바르바로사에서 독일의 승리로 끝날 것인가 아니면 베를린에서 붕괴될 것인가? 세상이 숨을 죽이고 있으니 결정은 당신 몫이에요.
(from GMT Games:)

Spring 1941: Nazi Germany is triumphant. Poland has long since vanished from the map. Denmark, Norway, and the Low Countries have been overrun. France, the victor of 1918, has fallen. Greece and Yugoslavia have now been crushed. Britain stands alone, freed from the threat of invasion by the courage and skill of its air force and navy. But Britain is stalked and assaulted by the Nazi wolfpacks, and in North Africa a mixed garrison of British and Commonwealth forces is besieged in Tobruk by Rommel and his Afrika Korps.

Then, on June 22, Hitler launches Operation Barbarossa, the invasion of Stalin's Soviet Union. As the panzer spearheads slice through the bewildered Russian defenders, it appears that nothing can halt the Nazi tide. But the course of History has just taken a major turn. The Last European War is over; World War II has begun. It will end four years later, in a bunker in the ruins of Berlin.

World War II: Barbarossa to Berlin covers those four years of epic struggle, from Moscow to Stalingrad, from Tobruk to Tunis, from Sicily to Rome, from D-Day to the Rhine, to the final battles for the Reich. Designed by Ted Raicer as a follow-up to his award-winning WWI strategic game, Paths of Glory, World War II: Barbarossa to Berlin modifies the Paths of Glory systems to capture the strategic and operational dynamics of WWII in Europe.

As in Paths of Glory, World War II: Barbarossa to Berlin uses a point to point map, this time covering all of Europe from France to the Urals, and from Norway to North Africa. Units are armies and corps (fronts and armies for the Soviets), and each turn represents three months. The movement and combat systems will be familiar to Paths of Glory players, but have been modified to recreate the blitzkrieg campaigns of 1941-45.

As in Paths of Glory, the heart of the game lies in the 110 Action Cards (55 each for the Axis and Allied players). Each card can be used for operational movement and combat, strategic movement, replacements, or for an Event. Events include:


Individual leaders (Patton, Guderian, or Rommel the Desert Fox)
Tactical innovations and new weapons (Fortified boxes, Tiger tanks)
Strategic Warfare (U-boats, Bomber Command, the 8th Airforce)
Reinforcements (Soviet Mechanized Fronts, PanzerArmee Afrika, Patton's Third Army)
Allied Invasions, actual or potential (Torch, Sledgehammer, Husky, Overlord)
Politics and Diplomacy (Hitler Declares War, Casablanca, Yalta, Operation Axis)
Irregular Warfare (Partisans, the Maquis, Otto Skorzeny)


World War II: Barbarossa to Berlin presents both the Allied and Axis players with a wide range of exciting game choices, while illustrating the key historical factors of the war; from the importance of mechanized forces in combat to the importance of oil to fuel them, but without the complexity of other strategic WWII designs. And unlike many of those games, World War II: Barbarossa to Berlin lives up to its title: an Axis player who fails to win the war may still win the game. The winner is often decided on the last turn as the Allied player struggles to extinguish the last traces of the Nazi empire.

It is June 22, 1941: Will WWII end in German triumph in Barbarossa or collapse in Berlin? As the world holds its breath, the decisions are yours.

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