-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
David Manley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
원거리 선박: 선형의 전술을 앞세운 항해 시대의 함대 행동을 다루는 일련의 빠른 규칙.
LFG’s Cannon, Cross and Crescent의 기술과 개념을 기반으로 20년 간의 개발 기간과 결합된 이 규칙의 목적은 전투의 지휘와 통제 측면에 초점을 맞춘 빠른 플레이 세트를 개발하여 체사피크 베이, 생스, 트라팔가 같은 대규모 전투를 가능하게 하는 것이었다.저녁에 나가서 게임을 하다.
신호 전달이 핵심이며, 중요한 신호를 놓치거나 명령이 늦게 실행되면 복잡한 계획이 무너질 수 있다.
이 규칙은 특히 신호 중계기로서의 역할에서 전선의 함선과 등급 프리깃에 초점을 맞춘 기간 동안 관련된 주요 선박 유형을 다룬다.
민간 선박, 소형 전함, 폭탄 선박, 해안 포대와 요새에 대한 통계도 포함되어 있어 해군 작전의 모든 스펙트럼을 재생할 수 있다.
규칙은 1/2400 모델을 염두에 두고 작성되었지만 더 큰 규모의 모델에서 작동합니다.
—출판사의 설명
LFG’s Cannon, Cross and Crescent의 기술과 개념을 기반으로 20년 간의 개발 기간과 결합된 이 규칙의 목적은 전투의 지휘와 통제 측면에 초점을 맞춘 빠른 플레이 세트를 개발하여 체사피크 베이, 생스, 트라팔가 같은 대규모 전투를 가능하게 하는 것이었다.저녁에 나가서 게임을 하다.
신호 전달이 핵심이며, 중요한 신호를 놓치거나 명령이 늦게 실행되면 복잡한 계획이 무너질 수 있다.
이 규칙은 특히 신호 중계기로서의 역할에서 전선의 함선과 등급 프리깃에 초점을 맞춘 기간 동안 관련된 주요 선박 유형을 다룬다.
민간 선박, 소형 전함, 폭탄 선박, 해안 포대와 요새에 대한 통계도 포함되어 있어 해군 작전의 모든 스펙트럼을 재생할 수 있다.
규칙은 1/2400 모델을 염두에 두고 작성되었지만 더 큰 규모의 모델에서 작동합니다.
—출판사의 설명
Far Distant Ships: a quick playing set of rules covering fleet actions in the age of sail where linear tactics were to the fore.
The aim of these rules, which draw upon techniques and concepts from LFG’s Cannon, Cross and Crescent combined with a development span covering some 20 years has been to develop a quick play set that focusses on the command and control aspects of the battle, allowing large battles such as Chesapeake Bay, the Saintes and Trafalgar to be played out in an evening’s gaming.
Signalling is key, and complex plans may fall apart if a vital signal is missed, or an order executed late.
The rules cover the main ship types involved across the period, focussing on ships of the line and rated frigates, in particular in their role as signal repeaters.
Stats are also included for civilian ships, smaller warships and bomb vessels, and shore batteries and fortifications, allowing the full spectrum of naval operations to be played.
The rules have been written with 1/2400 models in mind but will work with models in larger scales.
—description from the publisher
The aim of these rules, which draw upon techniques and concepts from LFG’s Cannon, Cross and Crescent combined with a development span covering some 20 years has been to develop a quick play set that focusses on the command and control aspects of the battle, allowing large battles such as Chesapeake Bay, the Saintes and Trafalgar to be played out in an evening’s gaming.
Signalling is key, and complex plans may fall apart if a vital signal is missed, or an order executed late.
The rules cover the main ship types involved across the period, focussing on ships of the line and rated frigates, in particular in their role as signal repeaters.
Stats are also included for civilian ships, smaller warships and bomb vessels, and shore batteries and fortifications, allowing the full spectrum of naval operations to be played.
The rules have been written with 1/2400 models in mind but will work with models in larger scales.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
477
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18