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BGG랭킹
BGG전체 : 14045
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-15 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Onthewayover
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아티스트
Giampiero Randazzo
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인원
게임 소개
서부지역 직접 캠페인 게임에서 현상금 사냥꾼 & 인용;디아이" 디나 리브스는 그녀의 법률가인 남동생을 위한 호의로 범죄 조직 보스들을 끌어내리고 있다. 불가능한 총격을 조준하고, 용감한 위험을 무릅쓰고, 사냥에 부족한 보급품을 늘려 각 범죄 보스를 죽거나 살아서 데려오십시오(대부분 사망할 가능성이 높습니다. 당신의 전설이 커질수록 당신의 적들을 두려움에 떨게 하고...그게 필요할 거야, 왜냐면 서부 지역에서 가장 터프하고 못된 바민트들을 노렸으니까 놓칠 줄 모르는 게 다행이야
디아이 디나는 8개의 독특한 미션과 4~6번의 만남, 그리고 각 미션에서의 끈질긴 캐릭터 진행으로 카드 전용 마이크로게임 캠페인을 직접 진행하는 것이 특징이다. 각각의 임무, 혹은 직업은 범죄 보스를 사냥하고 있습니다.
플레이어는 자신이 쫓고 싶은 보스를 위해 데크를 마련하는 것으로 일을 시작한다. 보스를 추적하기 위해 그들은 킷 카드(디나의 장비)를 연주하여 보스 카드 위에 쌓인 각각의 씬 카드(시련)를 극복한다. 씬 카드는 환경적으로 위험하거나 고용된 깡패와의 총격전이 될 수 있습니다. 각 킷 카드는 총알을 쏘거나 특수 효과를 위한 아이템으로 플레이되지만, 킷 카드를 플레이하면 디나는 총에 맞거나 카드를 잃어버릴 수 있다. 디나가 장면을 극복하면 플레이어는 디나의 키트 카드에 장면 카드를 추가합니다. 만약 그녀가 그 장면을 극복하지 못한다면, 그녀는 탈출해야 하고 카드를 잃어야 합니다. 만약 디나가 키트 카드를 다 쓰고 더 이상 추가할 수 없다면, 디나는 그 일에 실패하고 다시 시작해야 한다.
디나가 모든 장면을 극복하고 보스에게 닿는다면 직접 총격을 피하면서 보스를 쏘기 위해 총알을 치며 보스를 결투해야 한다. 만약 그녀가 그 두 조건을 모두 충족하지 못하면, 보스는 슬그머니 떠나가고 디나는 그 일을 실패한다. 그러나 두 조건이 모두 충족되면 디나는 결투에서 승리하고 보스를 붙잡고 임무를 완수하며 범죄 조직의 새로운 영역에서 명성을 얻는다. 디나가 명성을 얻으면서 플레이어는 그녀의 전설적 효과, 즉 각 직업마다 가지고 다니는 수동적인 혜택을 업그레이드한다.
이 게임은 2021년 9장 나노게임 인쇄 및 플레이 디자인 공모전에서 출품작으로 처음 공개되었으며, 여러 상을 수상하였다.
최고의 카드놀이 게임 1위
최고의 오리지널 아트웍 1위
최고의 카드 전용 게임 1위
#2 가장 혁신적인 메커니즘
전체 게임 3위
-디자이너의 설명
디아이 디나는 8개의 독특한 미션과 4~6번의 만남, 그리고 각 미션에서의 끈질긴 캐릭터 진행으로 카드 전용 마이크로게임 캠페인을 직접 진행하는 것이 특징이다. 각각의 임무, 혹은 직업은 범죄 보스를 사냥하고 있습니다.
플레이어는 자신이 쫓고 싶은 보스를 위해 데크를 마련하는 것으로 일을 시작한다. 보스를 추적하기 위해 그들은 킷 카드(디나의 장비)를 연주하여 보스 카드 위에 쌓인 각각의 씬 카드(시련)를 극복한다. 씬 카드는 환경적으로 위험하거나 고용된 깡패와의 총격전이 될 수 있습니다. 각 킷 카드는 총알을 쏘거나 특수 효과를 위한 아이템으로 플레이되지만, 킷 카드를 플레이하면 디나는 총에 맞거나 카드를 잃어버릴 수 있다. 디나가 장면을 극복하면 플레이어는 디나의 키트 카드에 장면 카드를 추가합니다. 만약 그녀가 그 장면을 극복하지 못한다면, 그녀는 탈출해야 하고 카드를 잃어야 합니다. 만약 디나가 키트 카드를 다 쓰고 더 이상 추가할 수 없다면, 디나는 그 일에 실패하고 다시 시작해야 한다.
디나가 모든 장면을 극복하고 보스에게 닿는다면 직접 총격을 피하면서 보스를 쏘기 위해 총알을 치며 보스를 결투해야 한다. 만약 그녀가 그 두 조건을 모두 충족하지 못하면, 보스는 슬그머니 떠나가고 디나는 그 일을 실패한다. 그러나 두 조건이 모두 충족되면 디나는 결투에서 승리하고 보스를 붙잡고 임무를 완수하며 범죄 조직의 새로운 영역에서 명성을 얻는다. 디나가 명성을 얻으면서 플레이어는 그녀의 전설적 효과, 즉 각 직업마다 가지고 다니는 수동적인 혜택을 업그레이드한다.
이 게임은 2021년 9장 나노게임 인쇄 및 플레이 디자인 공모전에서 출품작으로 처음 공개되었으며, 여러 상을 수상하였다.
최고의 카드놀이 게임 1위
최고의 오리지널 아트웍 1위
최고의 카드 전용 게임 1위
#2 가장 혁신적인 메커니즘
전체 게임 3위
-디자이너의 설명
In this in-hand solitaire Western campaign game, bounty hunter "Deadeye" Dinah Reeves is taking down a ring of crime bosses as a favor for her lawman little brother. Aim impossible shots, brave fearsome perils, and stretch scant supplies in your hunt to bring in each crime boss, dead or alive (most likely dead). As you progress, your legend will grow, striking fear into your enemies and granting you an edge...which you'll need, 'cause you've set your sights on the toughest, meanest pack of varmints this side o' the Wild West. Good thing you never miss.
Deadeye Dinah features an in-hand, cards-only microgame campaign with 8 unique missions, each lasting 4-6 encounters, and persistent character progression through each mission. Each mission, or "job," is hunting down 1 crime boss.
Players start a job by setting up the deck for the boss they want to pursue. To track down the boss, they play kit cards (Dinah's equipment) to overcome each scene card (the trials she faces) stacked on top of the boss card. A scene card can be an environmental peril or a shootout with hired thugs. Each kit card is played as either a bullet to shoot or an item to use for special effects, but playing kit cards also leaves Dinah open to being shot and losing cards. If Dinah overcomes a scene, the player adds the scene card to Dinah's kit cards. If she can't overcome the scene, she must escape and lose cards. If Dinah ever runs out of kit cards, and the player can't add any more, she fails the job and must start over.
If Dinah overcomes all the scenes and reaches the boss, she must duel the boss by playing a bullet to shoot the boss while avoiding getting shot herself. If she doesn't fulfill both those conditions, the boss slips away and Dinah fails the job. But if both conditions are fulfilled, Dinah wins the duel, captures the boss, and completes the job, earning reputation in the crime ring's new territory. As Dinah earns reputation, the player upgrades her legend effect, a passive benefit she carries into each job.
This game was first published as an entry in the 2021 9-Card Nanogame Print and Play Design Contest, where it won several awards:
#1 Best Solitaire Game
#1 Best Original Artwork
#1 Best Cards-Only Game
#2 Most Innovative Mechanism
#3 Best Overall Game
-description from designer
Deadeye Dinah features an in-hand, cards-only microgame campaign with 8 unique missions, each lasting 4-6 encounters, and persistent character progression through each mission. Each mission, or "job," is hunting down 1 crime boss.
Players start a job by setting up the deck for the boss they want to pursue. To track down the boss, they play kit cards (Dinah's equipment) to overcome each scene card (the trials she faces) stacked on top of the boss card. A scene card can be an environmental peril or a shootout with hired thugs. Each kit card is played as either a bullet to shoot or an item to use for special effects, but playing kit cards also leaves Dinah open to being shot and losing cards. If Dinah overcomes a scene, the player adds the scene card to Dinah's kit cards. If she can't overcome the scene, she must escape and lose cards. If Dinah ever runs out of kit cards, and the player can't add any more, she fails the job and must start over.
If Dinah overcomes all the scenes and reaches the boss, she must duel the boss by playing a bullet to shoot the boss while avoiding getting shot herself. If she doesn't fulfill both those conditions, the boss slips away and Dinah fails the job. But if both conditions are fulfilled, Dinah wins the duel, captures the boss, and completes the job, earning reputation in the crime ring's new territory. As Dinah earns reputation, the player upgrades her legend effect, a passive benefit she carries into each job.
This game was first published as an entry in the 2021 9-Card Nanogame Print and Play Design Contest, where it won several awards:
#1 Best Solitaire Game
#1 Best Original Artwork
#1 Best Cards-Only Game
#2 Most Innovative Mechanism
#3 Best Overall Game
-description from designer
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