-
BGG랭킹
BGG전체 : 1498
PARTYGAMES : 103
-
-
인원
3-8 명
BGG추천: 4-8 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.09 / 5
-
디자이너
Dominic Crapuchettes, Satish Pillalamarri
-
아티스트
Ali Douglass
-
인원
게임 소개
Say Anything은 당신과 당신의 친구들의 생각을 담는 가벼운 게임입니다. 수세기 동안 뜨거운 논쟁을 불러일으켰던 문제들을 해결할 수 있는 기회를 제공합니다. 예를 들어 "역대 가장 과대평가된 밴드는 어디인가요?& 또는 &의어떤 연예인이랑 하루 노는 게 제일 재미있을 것 같아?" 그러니 마음속 깊이 파고들거나 재치있는 말을 떠올려 보세요. 지금이 바로 여러분이 아무 말이나 할 수 있는 기회예요!
게임 방법
1) 당신이 뽑은 카드로 질문하세요. 예:
- 만약 당신이 "을 가질 수 있다면;큰 인용문; 아무거나, 어떤 것이 좋을까요?
- 지난 세기의 가장 중요한 발명품은 무엇일까요?
- 어떤 웹사이트가 없으면 가장 살기 힘들까요?
- 첫 데이트에서 가장 좋은 활동은 무엇인가요?
- 차 세우고 경찰한테 제일 나쁜 말이 뭐야?
2) 다른 사람들은 답을 쓰고 가능한 한 빨리 테이블에 엎어놓습니다. 중복 답변은 허용되지 않습니다!
3) 정품 최신 SELECT-O-MATIC 5000을 사용하여 원하는 응답을 비밀리에 선택하십시오.
4) 다른 모든 사람들은 당신이 어떤 답을 선택했는지 내기할 두 개의 베팅 토큰을 가지고 있습니다. 그들은 두 개의 토큰을 하나의 정답에 걸거나 두 개의 다른 정답으로 나눌 수 있다.
누가 이 게임을 좋아할까?
Say Anything은 순수한 파티 게임이다. 그것은 사람들이 흥미로운 것들에 대해 이야기하고 우스꽝스러운 발언을 하도록 유도함으로써 가능한 한 빨리 파티를 시작하기 위해 고안되었다. 만약 여러분이 훌륭한 사회적 상호작용과 많은 웃음을 찾고 있다면, 여러분은 아마도 Say Anything을 즐길 것입니다.
역사
세이 Anything은 도미니크 크라푸체츠 & 사티쉬 필랄라마리가 디자인했습니다. 프로토스피엘 2004에서 게임 디자이너들이 처음으로 워크쇼핑을 했으며 프로토스피엘 2005, 파우워 2005, GoF 2005 - 2007, 루니 랩스 주간 게임 나이트에서 개선되었다.
게임 방법
1) 당신이 뽑은 카드로 질문하세요. 예:
- 만약 당신이 "을 가질 수 있다면;큰 인용문; 아무거나, 어떤 것이 좋을까요?
- 지난 세기의 가장 중요한 발명품은 무엇일까요?
- 어떤 웹사이트가 없으면 가장 살기 힘들까요?
- 첫 데이트에서 가장 좋은 활동은 무엇인가요?
- 차 세우고 경찰한테 제일 나쁜 말이 뭐야?
2) 다른 사람들은 답을 쓰고 가능한 한 빨리 테이블에 엎어놓습니다. 중복 답변은 허용되지 않습니다!
3) 정품 최신 SELECT-O-MATIC 5000을 사용하여 원하는 응답을 비밀리에 선택하십시오.
4) 다른 모든 사람들은 당신이 어떤 답을 선택했는지 내기할 두 개의 베팅 토큰을 가지고 있습니다. 그들은 두 개의 토큰을 하나의 정답에 걸거나 두 개의 다른 정답으로 나눌 수 있다.
누가 이 게임을 좋아할까?
Say Anything은 순수한 파티 게임이다. 그것은 사람들이 흥미로운 것들에 대해 이야기하고 우스꽝스러운 발언을 하도록 유도함으로써 가능한 한 빨리 파티를 시작하기 위해 고안되었다. 만약 여러분이 훌륭한 사회적 상호작용과 많은 웃음을 찾고 있다면, 여러분은 아마도 Say Anything을 즐길 것입니다.
역사
세이 Anything은 도미니크 크라푸체츠 & 사티쉬 필랄라마리가 디자인했습니다. 프로토스피엘 2004에서 게임 디자이너들이 처음으로 워크쇼핑을 했으며 프로토스피엘 2005, 파우워 2005, GoF 2005 - 2007, 루니 랩스 주간 게임 나이트에서 개선되었다.
Say Anything is a light-hearted game about what you and your friends think. It gives you the chance to settle questions that have been hotly debated for centuries. For instance, "What is the most overrated band of all time?" or "Which celebrity would be the most fun to hang out with for a day?" So dig deep into your heart or just come up with something witty - this is your chance to Say Anything!
How to Play
1) Ask a question from the card you draw. For example:
- If you could have a "BIG" anything, what would it be?
- What's the most important invention of the last century?
- Which website would be hardest to live without?
- What's the best activity for a first date?
- What's the worst thing to say to a cop after getting pulled over?
2) Everyone else writes an answer and throws it face-up on the table as fast as possible. No duplicate answers are allowed!
3) Secretly choose your favorite response using a genuine state of the art SELECT-O-MATIC 5000:
4) Everyone else has two betting tokens to bet on which answer you chose. They can bet both tokens on one answer or split them between two different answers.
Who Will Like This Game?
Say Anything is a pure party game. It was designed to get a party started as quickly as possible by prompting people to talk about interesting things and to make ridiculous statements. If you are looking for great social interaction and lots of laughs, then you will probably enjoy playing Say Anything.
History
Say Anything was designed by Dominic Crapuchettes & Satish Pillalamarri. It was first work-shopped by game designers at Protospiel 2004 and refined at Protospiel 2005, PowWow 2005, the GoF 2005 - 2007, and weekly game nights at the Looney Labs.
How to Play
1) Ask a question from the card you draw. For example:
- If you could have a "BIG" anything, what would it be?
- What's the most important invention of the last century?
- Which website would be hardest to live without?
- What's the best activity for a first date?
- What's the worst thing to say to a cop after getting pulled over?
2) Everyone else writes an answer and throws it face-up on the table as fast as possible. No duplicate answers are allowed!
3) Secretly choose your favorite response using a genuine state of the art SELECT-O-MATIC 5000:
4) Everyone else has two betting tokens to bet on which answer you chose. They can bet both tokens on one answer or split them between two different answers.
Who Will Like This Game?
Say Anything is a pure party game. It was designed to get a party started as quickly as possible by prompting people to talk about interesting things and to make ridiculous statements. If you are looking for great social interaction and lots of laughs, then you will probably enjoy playing Say Anything.
History
Say Anything was designed by Dominic Crapuchettes & Satish Pillalamarri. It was first work-shopped by game designers at Protospiel 2004 and refined at Protospiel 2005, PowWow 2005, the GoF 2005 - 2007, and weekly game nights at the Looney Labs.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18