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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Moshe Callen
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 놀이에서는 쇼기 조각으로 샹치[또는 변형된 창기] 조각이나 샹치 판을 표현한다. 그 다음 쇼기의 드롭 메카니즘을 게임에 통합하고, 게임의 모든 제한을 가한다. 이것은 게임을 상당히 다르게 만든다.
드롭샹치는 순수 추상 게임으로, 기본적으로 샹치의 변형으로 표준 게임과 동일한 장비로 플레이되며 다른 게임으로 간주될 만큼 쉽게 다르다. 기본적으로 샹치의 작품에는 작품명이 중국어로 쓰여 있다. 그래서 작품의 방향에는 분명 위아래가 있다.
작품의 소유권은 그의 관점에서 글쓰기를 하는 사람에 의해 결정된다. 칠판에 하나를 옮기고 대신에, 납치된 말은 게임판에 제한으로 배치는 조각과 두개의 희생양 같은 플레이어가 소유하고 있는이 동일한 파일엘 수 있는 위치에서 법적인 움직임이 있어야 한다 배치할 수 있다.
이것이 상위 게임과 어떻게 다른지:
둘 다 체스 게임 계열이며 게임 목표를 공유한다. 원작과 마찬가지로 상대의 옥장군을 사로잡는 것이 목적인 순수 추상이다. 핵심은 플레이 중 보드 상황의 복잡성이 줄어들지 않는다는 점이다. 모든 피스는 경기 내내 항상 플레이되기 때문에 몇 피스만 관련된 엔드 게임은 절대 없을 것이다. 교환은 조각을 제거하는 것이 아니라 상대에게 잠재적으로 중요한 물질의 손을 대적하기 위해 사용하는 것입니다. 따라서, 샹치의 좋은 움직임은 종종 드롭-샹치와 그 반대로 재앙이 될 수 있다.
리더 추상 캡처는 일반적으로 쇼기 게임군을 제외하고 간단한 최종 게임으로 축소됩니다. 이 게임은 플레이어가 단순히 거래소를 상대로 간단한 전술 게임을 만들라고 강요할 수 없는 상황에서 복잡한 엔드 게임을 제공한다.
드롭샹치는 순수 추상 게임으로, 기본적으로 샹치의 변형으로 표준 게임과 동일한 장비로 플레이되며 다른 게임으로 간주될 만큼 쉽게 다르다. 기본적으로 샹치의 작품에는 작품명이 중국어로 쓰여 있다. 그래서 작품의 방향에는 분명 위아래가 있다.
작품의 소유권은 그의 관점에서 글쓰기를 하는 사람에 의해 결정된다. 칠판에 하나를 옮기고 대신에, 납치된 말은 게임판에 제한으로 배치는 조각과 두개의 희생양 같은 플레이어가 소유하고 있는이 동일한 파일엘 수 있는 위치에서 법적인 움직임이 있어야 한다 배치할 수 있다.
이것이 상위 게임과 어떻게 다른지:
둘 다 체스 게임 계열이며 게임 목표를 공유한다. 원작과 마찬가지로 상대의 옥장군을 사로잡는 것이 목적인 순수 추상이다. 핵심은 플레이 중 보드 상황의 복잡성이 줄어들지 않는다는 점이다. 모든 피스는 경기 내내 항상 플레이되기 때문에 몇 피스만 관련된 엔드 게임은 절대 없을 것이다. 교환은 조각을 제거하는 것이 아니라 상대에게 잠재적으로 중요한 물질의 손을 대적하기 위해 사용하는 것입니다. 따라서, 샹치의 좋은 움직임은 종종 드롭-샹치와 그 반대로 재앙이 될 수 있다.
리더 추상 캡처는 일반적으로 쇼기 게임군을 제외하고 간단한 최종 게임으로 축소됩니다. 이 게임은 플레이어가 단순히 거래소를 상대로 간단한 전술 게임을 만들라고 강요할 수 없는 상황에서 복잡한 엔드 게임을 제공한다.
In this game, one uses Shogi pieces to represent Xiangqi [or in a variant Changgi] pieces or a Xiangqi board. One then incorporates the drop-mechanism of Shogi into the game, with all the restrictions of that game. This makes the games quite different.
Drop Xiangqi is a pure abstract game, basically a variant of Xiangqi played with the same equipment as the standard game and easily different enough to be considered a different game. Basically the pieces in Xiangqi just have the name of the piece written on it in Chinese. So there's a definitely up and down to the piece's orientation.
Ownership of pieces is then marked by whoever has the writing "right-side up" from his point of view. In lieu of moving a piece on the board, a captured piece may be placed on the board instead with the restriction that the piece must have a legal move from its position when placed and that no two pawns owned by the same player can be on the same file.
How this differs from the parent game:
Both are of the chess family of games an they share the game goal. Like the original, it's a pure abstract where the object is to capture the opponent's jade general. The key difference is that the complexity of the board situation does not get reduced during play. All pieces are always in play throughout the game, and so one will never have an end-game with only a few pieces involved. Exchanges don't remove pieces but rather potentially hand of vital material to one's opponent to use against you. Thus, what will be a good move in xiangqi can often be disastrous in drop-xiangqi and vice-versa. (The inspiration here is drawn from shogi.)
Capture the leader abstracts typically reduce to a simple end-game with the exception of shogi family of games. This game offers a complex end-game in a situation so that aplayer can't simply force exchanges to make a simple tactical game.
Drop Xiangqi is a pure abstract game, basically a variant of Xiangqi played with the same equipment as the standard game and easily different enough to be considered a different game. Basically the pieces in Xiangqi just have the name of the piece written on it in Chinese. So there's a definitely up and down to the piece's orientation.
Ownership of pieces is then marked by whoever has the writing "right-side up" from his point of view. In lieu of moving a piece on the board, a captured piece may be placed on the board instead with the restriction that the piece must have a legal move from its position when placed and that no two pawns owned by the same player can be on the same file.
How this differs from the parent game:
Both are of the chess family of games an they share the game goal. Like the original, it's a pure abstract where the object is to capture the opponent's jade general. The key difference is that the complexity of the board situation does not get reduced during play. All pieces are always in play throughout the game, and so one will never have an end-game with only a few pieces involved. Exchanges don't remove pieces but rather potentially hand of vital material to one's opponent to use against you. Thus, what will be a good move in xiangqi can often be disastrous in drop-xiangqi and vice-versa. (The inspiration here is drawn from shogi.)
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