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BGG랭킹
BGG전체 : 19098
WARGAMES : 3572
6.6Red Dragon, Blue Dragon: The Huaihai, 1948-1949 (2016) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.75 / 5
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디자이너
Earl Dixon
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아티스트
Gavin Hu, Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
게시자의 게임 설명:
홍룡, 청룡: 화이하이 1948-49는 국공내전에서 가장 크고 결정적인 전투인 화이하이 전투에 관한 작전 수준의 게임이다. 이 대결은 장제스(창개석)의 국민당 군대가 본토에서 타이완으로 망명하는 것을 결정지었다. 그것은 국민당과 공산주의자들 사이에 20년 동안 계속된 내전의 정점이었다.
1946년, 항일 전쟁 동안 함께 유지되었던 국민당과 공산주의자들 사이의 8년간의 휴전이 마침내 깨졌다. 양측은 중국의 도시와 철도를 점령하기 위해 경쟁했다. 1948년 11월, 국민당은 만주와 북부에서 심각한 반전을 겪었다. 공산당 지도부는 중국 중부에 진입할 때가 되었다고 판단하여 전략적으로 중요한 도시인 쉬저우 주변 지역을 목표로 삼았다. 그 결과 양측에 50만 명 이상의 전투기가 투입된 거대한 전멸전이 벌어졌다. 공산주의자들은 보급품 이동을 돕기 위해 5백만 명에 달하는 농민들을 동원했다.
이것은 매우 '어게인스트 더 오즈!'의 상황입니다. 국민당은 공중 지원, 포병, 도로 이동, 탱크로 잘 무장되어 있다. 그럼에도 불구하고 국민당원들이 그 승산에 맞서고 있다! 그들의 물질적 우위에도 불구하고, 대부분의 국민당 부대들은 사기가 너무 낮아서 그들의 군대로부터의 "탈북자들"이 공산주의자들을 대체할 주요 원천이다! 공산주의자들은 가볍고 날씬하며 동기부여가 매우 좋다. 이 전투는 강력하지만 육중한 민족주의자들과 이동 공산주의자들 사이에서 비대칭적으로 전개된다.
얼 딕슨, 레드 드래곤, 블루 드래곤이 디자인했습니다. 화이하이 1948-49는 1주일 턴으로 육각형당 20km로 지도를 그린 것이 특징이다. 150개 이상의 단위 카운터와 마커가 있습니다. 부대 대부분은 국민당 & 인용문이다.군단 & 인용; 그리고 공산당 & 인용;약 2만에서 3만 명의 병사의 기둥을 인용했다. 또한 포병 연대와 전차 대대가 있다: 공산당은 몇 개 있다; 국민당은 더 많은 것을 가지고 있다. 양쪽은 (역사적으로) "하위 명령으로 세분됩니다." 이 규칙은 이 투쟁의 독특한 측면을 다룬다. 민족주의 망명, 공산주의 게릴라, 선전 공세, 공산주의 & 인용;짧은 공격, 공산주의 재교육, 붉은 민병대, 국민당 최종 방어 위치 등. 플레이어들은 이 전투 이후 불과 2년 만에 한국에서 유엔군에 대한 중국의 맹렬한 공격의 초기 기원과 나중에 베트남에서 익숙해진 게릴라전의 요소들을 구별할 수 있다.
서양에서는 거의 알려지지 않은 이 전투는 중국 본토와 타이완의 사람들에게도 매우 친숙하다. 그것을 " 인용문이라고 부르기에 적절한 표현이다.국공내전의 게티즈버그&인용문.
홍룡, 청룡: 화이하이 1948-49는 국공내전에서 가장 크고 결정적인 전투인 화이하이 전투에 관한 작전 수준의 게임이다. 이 대결은 장제스(창개석)의 국민당 군대가 본토에서 타이완으로 망명하는 것을 결정지었다. 그것은 국민당과 공산주의자들 사이에 20년 동안 계속된 내전의 정점이었다.
1946년, 항일 전쟁 동안 함께 유지되었던 국민당과 공산주의자들 사이의 8년간의 휴전이 마침내 깨졌다. 양측은 중국의 도시와 철도를 점령하기 위해 경쟁했다. 1948년 11월, 국민당은 만주와 북부에서 심각한 반전을 겪었다. 공산당 지도부는 중국 중부에 진입할 때가 되었다고 판단하여 전략적으로 중요한 도시인 쉬저우 주변 지역을 목표로 삼았다. 그 결과 양측에 50만 명 이상의 전투기가 투입된 거대한 전멸전이 벌어졌다. 공산주의자들은 보급품 이동을 돕기 위해 5백만 명에 달하는 농민들을 동원했다.
이것은 매우 '어게인스트 더 오즈!'의 상황입니다. 국민당은 공중 지원, 포병, 도로 이동, 탱크로 잘 무장되어 있다. 그럼에도 불구하고 국민당원들이 그 승산에 맞서고 있다! 그들의 물질적 우위에도 불구하고, 대부분의 국민당 부대들은 사기가 너무 낮아서 그들의 군대로부터의 "탈북자들"이 공산주의자들을 대체할 주요 원천이다! 공산주의자들은 가볍고 날씬하며 동기부여가 매우 좋다. 이 전투는 강력하지만 육중한 민족주의자들과 이동 공산주의자들 사이에서 비대칭적으로 전개된다.
얼 딕슨, 레드 드래곤, 블루 드래곤이 디자인했습니다. 화이하이 1948-49는 1주일 턴으로 육각형당 20km로 지도를 그린 것이 특징이다. 150개 이상의 단위 카운터와 마커가 있습니다. 부대 대부분은 국민당 & 인용문이다.군단 & 인용; 그리고 공산당 & 인용;약 2만에서 3만 명의 병사의 기둥을 인용했다. 또한 포병 연대와 전차 대대가 있다: 공산당은 몇 개 있다; 국민당은 더 많은 것을 가지고 있다. 양쪽은 (역사적으로) "하위 명령으로 세분됩니다." 이 규칙은 이 투쟁의 독특한 측면을 다룬다. 민족주의 망명, 공산주의 게릴라, 선전 공세, 공산주의 & 인용;짧은 공격, 공산주의 재교육, 붉은 민병대, 국민당 최종 방어 위치 등. 플레이어들은 이 전투 이후 불과 2년 만에 한국에서 유엔군에 대한 중국의 맹렬한 공격의 초기 기원과 나중에 베트남에서 익숙해진 게릴라전의 요소들을 구별할 수 있다.
서양에서는 거의 알려지지 않은 이 전투는 중국 본토와 타이완의 사람들에게도 매우 친숙하다. 그것을 " 인용문이라고 부르기에 적절한 표현이다.국공내전의 게티즈버그&인용문.
Game description from the publisher:
Red Dragon, Blue Dragon: The Huaihai 1948-49 is an operational-level game about the largest and most decisive battle of the Chinese Civil War: the Battle of the Huai-Hai. This showdown determined that the Nationalist forces of Jiang Jieshi (Chiang Kai-Shek) would be driven from the mainland into exile on Taiwan. It was the culmination of 20 years of on-again-off-again civil war between the Nationalists and the Communists.
In 1946, the eight-year-long truce between Nationalists and Communists that had held together during the War of Resistance against Japan finally broke down. Both sides raced to seize cities and rail lines in China formerly held by the Japanese. By November, 1948, the Nationalists had suffered severe reverses in Manchuria and the north. The Communist leadership decided the time had come to move into central China, so they targeted the area around the strategically crucial city of Xuzhou, about halfway between Beijing (Peking) and Nanjing (Nanking). The result was an enormous battle of annihilation that involved over half a million fighters on each side. The Communists also mobilized as many as five million peasants to help move supplies.
This is very much an Against The Odds! situation: The Nationalists are well-armed with air support, artillery, road mobility, and tanks. And yet it is the Nationalists who are going up "against the odds"! Despite their material superiority, most Nationalist units have morale so low that "defectors" from their army are the main source of replacements for the Communists! The Communists are light, lean, and very well-motivated. The battle develops asymmetrically between the powerful but ponderous Nationalists and the mobile Communists.
Designed by Earl Dixon, Red Dragon, Blue Dragon: The Huaihai 1948-49 features a map drawn to 20 kilometers per hex, with one week turns. There are over 150 unit counters and markers. Units are mostly Nationalist "Corps" and Communist "Columns" of about 20,000-30,000 soldiers. There are also artillery regiments and tank battalions: the Communists have a few; the Nationalists have a lot more. Both sides are subdivided (as they were historically) into "sub-commands." The rules cover unique aspects of this struggle: Nationalist Defections, Communist Guerrillas, the Propaganda Offensive, Communist "Short Attacks", Communist Re-Education, Red Militia, Nationalist Final Defense Positions, and more. Players may discern the early origins of the ferocious Red Chinese attack against UN forces in Korea a mere two years after this battle, as well as elements of guerrilla warfare that later became familiar in Vietnam.
Virtually unknown in the West, this battle is quite familiar to mainland Chinese and to those on Taiwan as well. It's a fair description to call it the "Gettysburg" of the Chinese Civil War.
Red Dragon, Blue Dragon: The Huaihai 1948-49 is an operational-level game about the largest and most decisive battle of the Chinese Civil War: the Battle of the Huai-Hai. This showdown determined that the Nationalist forces of Jiang Jieshi (Chiang Kai-Shek) would be driven from the mainland into exile on Taiwan. It was the culmination of 20 years of on-again-off-again civil war between the Nationalists and the Communists.
In 1946, the eight-year-long truce between Nationalists and Communists that had held together during the War of Resistance against Japan finally broke down. Both sides raced to seize cities and rail lines in China formerly held by the Japanese. By November, 1948, the Nationalists had suffered severe reverses in Manchuria and the north. The Communist leadership decided the time had come to move into central China, so they targeted the area around the strategically crucial city of Xuzhou, about halfway between Beijing (Peking) and Nanjing (Nanking). The result was an enormous battle of annihilation that involved over half a million fighters on each side. The Communists also mobilized as many as five million peasants to help move supplies.
This is very much an Against The Odds! situation: The Nationalists are well-armed with air support, artillery, road mobility, and tanks. And yet it is the Nationalists who are going up "against the odds"! Despite their material superiority, most Nationalist units have morale so low that "defectors" from their army are the main source of replacements for the Communists! The Communists are light, lean, and very well-motivated. The battle develops asymmetrically between the powerful but ponderous Nationalists and the mobile Communists.
Designed by Earl Dixon, Red Dragon, Blue Dragon: The Huaihai 1948-49 features a map drawn to 20 kilometers per hex, with one week turns. There are over 150 unit counters and markers. Units are mostly Nationalist "Corps" and Communist "Columns" of about 20,000-30,000 soldiers. There are also artillery regiments and tank battalions: the Communists have a few; the Nationalists have a lot more. Both sides are subdivided (as they were historically) into "sub-commands." The rules cover unique aspects of this struggle: Nationalist Defections, Communist Guerrillas, the Propaganda Offensive, Communist "Short Attacks", Communist Re-Education, Red Militia, Nationalist Final Defense Positions, and more. Players may discern the early origins of the ferocious Red Chinese attack against UN forces in Korea a mere two years after this battle, as well as elements of guerrilla warfare that later became familiar in Vietnam.
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