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Chrome Hammer Ascension: A Cyber Fantasy Solo Skirmish Campaign Game (2021)
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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

가끔 네오베를린의 사이버화된 뒷골목에서 엘프와 구울이 서로에게 총을 쏘고 싶을 때가 있다.

크롬 해머 어센션에 오신 것을 환영합니다.

이 단독 캠페인 게임에서 당신의 펑크 패거리들은 승승장구한 세계의 거대 기업들과 맞서려고 시도할 것입니다. 드래곤 CEO들은 제약회사를 운영하고 화염 마괴들은 뒷골목을 배회하고 코볼드 광신자들은 엘프 해커와 샷을 교환한다.

차(CHA)는 펑크족들이 경험을 쌓고, 새로운 멋진 장비를 찾고, 경비원이 마침내 그것들을 파쇄할 때 비 오는 골목에 엎드리지 않기를 바라는 완전한 캠페인 게임을 특징으로 한다.

무작위로 일어난 사건들, 장비와 능력의 광범위한 목록들, 그리고 거대한 생물들의 배열이 이 책에 존재하여, 여러분이 정말로 사이버 판타지의 세계에 몰입할 수 있게 해 준다.

스쿼드 해머와 크롬 해머를 기반으로 한 전투 시스템으로 복잡한 규칙에 얽매이지 않고 빠르고 다채로운 전투를 할 수 있어 플레이 중인 시나리오와 상대하는 적에 집중할 수 있다.

처음부터 단독 게임으로 의도된, 당신이 필요한 것은 VR 공간이나 아스트랄 비행기에서 피투성이의 거리에서 전투를 시작하기 위한 약간의 미니어처이다. 각 캠페인은 당신이 메가 코프와 싸우는 모습을 보며 그들의 괴물 CEO와의 대결을 펼칩니다.

이 모든 것은 게임 경험에 맛을 더하기 위해 포함된 랜덤 테이블에 의해 지원됩니다.

이것은 여러분이 아직 사용할 기회가 없었던 몇몇 피규어를 사용하거나, 새로운 페인트 작업이나 개조를 계획하거나, 사랑받았던 옛 애장품들을 다시 가져올 수 있는 환상적인 기회입니다.


핵심 역학은 2D6를 사용하며, 가장 높은 롤을 선택하여 캐릭터가 일련의 동작을 수행할 수 있는 각 턴을 활성화할 수 있는 캐릭터 수를 결정합니다.
원거리 전투는 2D6 롤로 해결되며, 목표치를 초과하려고 시도하면 근거리 적에게 반격이 허용된다.
신체적 부상, 스쿼드 사상자, 사기 등이 모두 하나의 피해 점수로 통합되며 특정 행동을 통해 이를 줄일 수 있다. 이것은 빠른 플레이를 하지만 전술적인 느낌의 경험을 가능하게 합니다.
은밀한 임무, 주문 등을 위한 기계들이 포함되어 있다.



이 규칙은 단독 플레이를 위한 것이며 독립적이다. 크롬 해머나 분대 해머의 사본이 필요 없습니다.
의도된 플레이 공간은 약 3 x 3 피트이지만 작은 테이블도 관리할 수 있습니다.
게임 스케일은 독립적이지만 15mm와 28mm 이상 모두 잘 작동합니다.
기록지가 포함되어 있습니다.


—출판사의 설명
Sometimes you just want an elf and a ghoul to go shoot at each other in the cyberized back alleys of neo-berlin.

Welcome to Chrome Hammer Ascension.

In this solo campaign game your gang of punks will attempt to take on the mega-corporations of the ascended world. Dragon CEOs run pharmaceutical companies while flame demons prowl the back alleys and kobold zealots trade shots with an elf hacker.

CHA features a full campaign game where your punks gain experience, find new cool gear and hopefully don't end up face down in a rainy alley when a security guard finally frags them.

Random events, extensive lists of gear and abilities and a huge array of creatures are present in the book, allowing for you to really immerse yourself in the world of cyber fantasy.

The combat system is based on Squad Hammer and Chrome Hammer allowing fast, colorful combat without being bogged down by complex rules, letting you focus on the scenario you are playing and the enemies you are facing down.

Intended from the ground up as a solo game, all you need is a handful of miniatures to get started doing battle on the blood-slick streets, in VR space or the astral plane! Each campaign sees you fighting the mega-corps leading to an epic showdown against their monster CEO.

All of this is supported by included random tables to add flavor to the game experience.

This is a fantastic opportunity to use some figures you have not had a chance to use yet, plan some wild new paint jobs or conversions or bring some beloved old favorites back.


The core mechanics use a 2D6, pick highest roll to determine how many characters can activate each turn with characters being able to perform an array of actions.
Ranged combat is resolved with a 2D6 roll trying to exceed a target number, with enemies in close range being permitted to return fire.
Physical injury, squad casualties and morale is all merged into a single damage score, which can be reduced through the use of certain actions. This allows a fast-playing but tactical feeling experience.
Mechanics are included for stealth missions, spells and more.



The rules are intended for solo play and are stand-alone. You do not need a copy of Chrome Hammer or Squad Hammer to play.
The intended play space is roughly 3 x 3 feet though smaller tables are manageable.
Game scale is agnostic but will play fine in both 15mm and 28mm+.
Record sheets are included.


—description from the publisher

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