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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
1-1 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Chris Lynd
-
아티스트
-
인원
게임 소개
지구 온난화 때문에 남극은 남극대륙이다.뉴프런티어 탐험과 정착 준비 완료. 각 플레이어는 새로운 지형을 발견하고 영토를 확보하며 홈스테드를 건설하는 탐험가입니다. 각 라운드에는 세 단계가 있습니다.
1단계: 각 플레이어는 발견 단계(2단계)를 위한 자원을 비축합니다. 플레이어는 9개의 고르게 분포된 가로 타일과 3개의 가로 타일로 플레이어의 영역을 채웁니다.
영역 주장 표시.
2단계: 플레이어들은 교대로 대륙을 탐험하고 숲, 호수, 강, 해안선, 산맥, 농경지의 경관 타일을 쌓음으로써 새로운 영토를 발견하게 된다. 각 플레이어마다 한 번씩 보드에 미소유 영토를 주장할 수 있는 기회가 주어지기 때문에 가장 풍부한 천연자원을 가진 최고의 땅을 차지하기 위한 경쟁이 치열할 것이다. 새로운 영토가 지속적으로 발굴되고 있어 부동산 가치를 예측하기는 어렵다.
3단계: 각 플레이어는 농지의 크기와 소유한 인접 자원(신선한 물, 목재, 돌)의 수에 따라 새로운 건물을 짓고 기존 건물을 업그레이드할 수 있습니다. 플레이어는 건물을 더 많은 농지가 있는 광장으로 이전할 수도 있다.
게임은 각 플레이어가 타일을 깔고 영역을 차지하며 홈스테드를 건설하면서 시계 방향으로 계속된다. 플레이어는 영역을 놓고 경쟁하거나, 상대편의 권리를 빼앗거나, 상대편의 건물을 철거할 수 있다.
이 게임은 남극 대륙의 모든 가용 토지와 자원이 발견되면 끝난다. 건물을 짓고 완전한 영토를 발견하여 가장 많은 부를 얻은 플레이어가 승자가 됩니다.
1단계: 각 플레이어는 발견 단계(2단계)를 위한 자원을 비축합니다. 플레이어는 9개의 고르게 분포된 가로 타일과 3개의 가로 타일로 플레이어의 영역을 채웁니다.
영역 주장 표시.
2단계: 플레이어들은 교대로 대륙을 탐험하고 숲, 호수, 강, 해안선, 산맥, 농경지의 경관 타일을 쌓음으로써 새로운 영토를 발견하게 된다. 각 플레이어마다 한 번씩 보드에 미소유 영토를 주장할 수 있는 기회가 주어지기 때문에 가장 풍부한 천연자원을 가진 최고의 땅을 차지하기 위한 경쟁이 치열할 것이다. 새로운 영토가 지속적으로 발굴되고 있어 부동산 가치를 예측하기는 어렵다.
3단계: 각 플레이어는 농지의 크기와 소유한 인접 자원(신선한 물, 목재, 돌)의 수에 따라 새로운 건물을 짓고 기존 건물을 업그레이드할 수 있습니다. 플레이어는 건물을 더 많은 농지가 있는 광장으로 이전할 수도 있다.
게임은 각 플레이어가 타일을 깔고 영역을 차지하며 홈스테드를 건설하면서 시계 방향으로 계속된다. 플레이어는 영역을 놓고 경쟁하거나, 상대편의 권리를 빼앗거나, 상대편의 건물을 철거할 수 있다.
이 게임은 남극 대륙의 모든 가용 토지와 자원이 발견되면 끝난다. 건물을 짓고 완전한 영토를 발견하여 가장 많은 부를 얻은 플레이어가 승자가 됩니다.
Due to global warming, Antarctica is the “New Frontier”, ready to be explored and settled. Each player is an explorer looking to discover new terrain, claim territory, and build homesteads. Each round has three phases.
Phase 1: Each player will stock up on resources for the discovery phase (Phase 2). Players fill their player’s area with 9 evenly distributed landscape tiles and 3
territory claims markers.
Phase 2: Players will take turns exploring the continent and discovering new territory by laying landscape tiles of forests, lakes, rivers, coastlines, mountain ranges, and farmland. Each player gets one opportunity each turn to claim any unclaimed territory on the board, so there will be plenty of competition for the best land with the most abundant natural resources. New territory is continually being discovered, so predicting the value of the real estate is difficult.
Phase 3: Each player may construct new buildings and upgrade existing buildings depending upon the size of her farmland and the number of adjacent resources she owns (fresh water, lumber, and stone). Players may also relocate buildings (at a cost) to a square with more farmland.
Play continues in a clockwise direction with each player laying tiles, claiming a territory, and building homesteads. Players may compete for territory, seize an opponent’s claim, or tear down an opponent’s building.
The game ends when all of Antarctica’s usable land and resources have been discovered. The player with the most wealth (earned by constructing buildings and discovering complete territories) is the winner.
Phase 1: Each player will stock up on resources for the discovery phase (Phase 2). Players fill their player’s area with 9 evenly distributed landscape tiles and 3
territory claims markers.
Phase 2: Players will take turns exploring the continent and discovering new territory by laying landscape tiles of forests, lakes, rivers, coastlines, mountain ranges, and farmland. Each player gets one opportunity each turn to claim any unclaimed territory on the board, so there will be plenty of competition for the best land with the most abundant natural resources. New territory is continually being discovered, so predicting the value of the real estate is difficult.
Phase 3: Each player may construct new buildings and upgrade existing buildings depending upon the size of her farmland and the number of adjacent resources she owns (fresh water, lumber, and stone). Players may also relocate buildings (at a cost) to a square with more farmland.
Play continues in a clockwise direction with each player laying tiles, claiming a territory, and building homesteads. Players may compete for territory, seize an opponent’s claim, or tear down an opponent’s building.
The game ends when all of Antarctica’s usable land and resources have been discovered. The player with the most wealth (earned by constructing buildings and discovering complete territories) is the winner.
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