-
BGG랭킹
BGG전체 : 187
STRATEGY : 87
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
90-240 분
-
연령
15+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.63 / 5
-
디자이너
Nigel Buckle, Dávid Turczi
-
아티스트
Ian O'Toole
-
인원
게임 소개
수세기 동안, 노바르코 왕가의 후손인 노바르코 왕조는 인류의 봉건적 은하 제국인 도미네움을 철권 통치해 왔다. 이 기간 동안, 그들은 놀라운 기술 혁신과 과학적 발전을 그들의 영역에 가져왔다. 이 가속화된 발전은 도미눔이 —에 도달하는 데 도움을 주었고, 마침내 제국의 외곽 지역을 다스릴 새로운 왕가가 출현한 알려진 은하의 가장 먼 부분까지 거주할 수 있게 했다. 노바르콘 가문이 세력을 키우면서, 그들을 둘러싼 종교 숭배도 커졌고, 다른 차원으로부터 온 고대 우주 존재에 대한 암울한 예언을 공표했다: 보이드본.
많은 사람들은 이것이 단지 신화라고 생각했지만, 사실, 노바치족에게 제국의 빠른 확장을 이룰 수 있는 순수한 지식을 준 것은 보이드본족의 어두운 영향이었다. 노바치 숭배자들이 저승의 존재를 통해 영생을 바라보았지만, 보이드본의 유일한 의도는 영원한 굶주림을 채우는 것이었다. 그래서 도미눔이 보이드본의 갈망에 맞는 광대한 것을 성취했을 때, 우주의 부패를 일으키기 위해 도미눔의 중심부에서 차원간 균열이 열렸다. 노바르콘 가문과 그 추종자들이 보이드본 왕가를 환영하고 그들의 잘못된 구원을 찾으면서, 그 실체는 감염되어 퍼졌고 내부 세계에 대한 통제권을 장악했다. 이제 남은 위대한 가문들이 은하계의 부패를 일소하고 보이드본이 우리의 차원에 완전히 드러나는 것을 막고 궁극적으로 도미눔의 새로운 통치자로서 혼란을 극복해야 할 때이다.
Voidfall은 이 장르를 유럽 애호가들의 테이블로 불러들이는 우주 4X 게임이다. 4X 장르의 긴장감, 플레이어 상호작용, 딥 엠파이어 커스터마이징과 자원 관리, 타이트한 결정, 그리고 경제적 유로 게임플레이의 최소 행운이 결합되어 있다. 솔로/쿠폰 모드에서 Voidborn을 밀어내거나 경쟁 모드 &mdash에서 Domineum을 복구하는 데 있어 경쟁자들의 영향력을 극복하여 승리하십시오. 동일한 규칙 집합과 게임 시스템을 모두 사용합니다. 자체 강점과 약점을 가진 여러 플레이 가능한 하우스뿐만 아니라 모든 게임 모드에 대한 다양한 맵 설정으로 가변성이 보장된다.
도전적인 그레이트 하우스의 리더는 게임을 바꿀 수 있는 은하계 이벤트, 새로운 득점 조건, 플레이 가능한 포커스 카드 등 3개의 사이클을 거치게 됩니다. 포커스 카드 결정과 시퀀싱은 게임플레이의 핵심이다. 세 가지 작업 중 두 가지를 선택하여 실행함으로써 기술을 개발 및 개선하고, 세 가지 주택별 문명 트랙을 발전시키며, 해당 분야의 인프라, 인구 및 생산을 관리하고, 최대 다섯 가지 유형의 우주 비행대를 통해 새로운 섹터를 정복할 수 있습니다. 우주 전투는 보이드본의 감염된 세력(경쟁 모드에서도 중립적인 적수로 존재한다) 또는 다른 플레이어들과 싸운다. 다이롤의 운에 의존하는 대신, 보이드폴에서의 전투는 완전히 결정적이고 신중한 준비와 상대방을 능가하는 보상을 제공합니다.
—출판사의 설명
많은 사람들은 이것이 단지 신화라고 생각했지만, 사실, 노바치족에게 제국의 빠른 확장을 이룰 수 있는 순수한 지식을 준 것은 보이드본족의 어두운 영향이었다. 노바치 숭배자들이 저승의 존재를 통해 영생을 바라보았지만, 보이드본의 유일한 의도는 영원한 굶주림을 채우는 것이었다. 그래서 도미눔이 보이드본의 갈망에 맞는 광대한 것을 성취했을 때, 우주의 부패를 일으키기 위해 도미눔의 중심부에서 차원간 균열이 열렸다. 노바르콘 가문과 그 추종자들이 보이드본 왕가를 환영하고 그들의 잘못된 구원을 찾으면서, 그 실체는 감염되어 퍼졌고 내부 세계에 대한 통제권을 장악했다. 이제 남은 위대한 가문들이 은하계의 부패를 일소하고 보이드본이 우리의 차원에 완전히 드러나는 것을 막고 궁극적으로 도미눔의 새로운 통치자로서 혼란을 극복해야 할 때이다.
Voidfall은 이 장르를 유럽 애호가들의 테이블로 불러들이는 우주 4X 게임이다. 4X 장르의 긴장감, 플레이어 상호작용, 딥 엠파이어 커스터마이징과 자원 관리, 타이트한 결정, 그리고 경제적 유로 게임플레이의 최소 행운이 결합되어 있다. 솔로/쿠폰 모드에서 Voidborn을 밀어내거나 경쟁 모드 &mdash에서 Domineum을 복구하는 데 있어 경쟁자들의 영향력을 극복하여 승리하십시오. 동일한 규칙 집합과 게임 시스템을 모두 사용합니다. 자체 강점과 약점을 가진 여러 플레이 가능한 하우스뿐만 아니라 모든 게임 모드에 대한 다양한 맵 설정으로 가변성이 보장된다.
도전적인 그레이트 하우스의 리더는 게임을 바꿀 수 있는 은하계 이벤트, 새로운 득점 조건, 플레이 가능한 포커스 카드 등 3개의 사이클을 거치게 됩니다. 포커스 카드 결정과 시퀀싱은 게임플레이의 핵심이다. 세 가지 작업 중 두 가지를 선택하여 실행함으로써 기술을 개발 및 개선하고, 세 가지 주택별 문명 트랙을 발전시키며, 해당 분야의 인프라, 인구 및 생산을 관리하고, 최대 다섯 가지 유형의 우주 비행대를 통해 새로운 섹터를 정복할 수 있습니다. 우주 전투는 보이드본의 감염된 세력(경쟁 모드에서도 중립적인 적수로 존재한다) 또는 다른 플레이어들과 싸운다. 다이롤의 운에 의존하는 대신, 보이드폴에서의 전투는 완전히 결정적이고 신중한 준비와 상대방을 능가하는 보상을 제공합니다.
—출판사의 설명
For centuries, the Novarchs, descendants of the royal House of Novarchon, have ruled with an iron fist over the feudalistic galactic empire of humankind, the Domineum. During this time, they brought stunning technological innovation and scientific advancements to their domain. This accelerated progression helped the Domineum reach — and eventually inhabit — even the farthest segments of the known galaxy, where new Houses emerged to govern the outer sectors of the empire. As the House of Novarchon grew in power, so grew the religious cult that surrounded them, proclaiming grim prophecies about an ancient cosmic being from another dimension: the Voidborn.
Many thought it to be only a myth, but in truth, it was the Voidborn's dark influence that granted the Novarchs the sheer knowledge to achieve rapid expansion for the empire. While the cult of the Novarchs envisaged eternal life through the otherworldly entity, the Voidborn's only intention was satiating its eternal hunger. And so, when the Domineum had achieved a vastness fitting the Voidborn's craving, interdimensional rifts opened at the heart of the Domineum to unleash cosmic corruption. As the House of Novarchon and its followers welcomed the Voidborn and sought their false salvation, the entity infected and spread and seized control over the inner worlds. Now, it is time for the remaining Great Houses to purge the galactic corruption, prevent the Voidborn from fully manifesting in our dimension, and to ultimately overcome the chaos as the new rulers of the Domineum.
Voidfall is a space 4X game that brings the genre to Euro enthusiasts' tables. It combines the tension, player interaction, and deep empire customization of the 4X genre with the resource management, tight decisions, and minimum-luck gameplay of an economic Euro. Win by pushing back the Voidborn in the solo/coop mode, or by overcoming your rivals' influence in restoring the Domineum in the competitive mode — both using the same rule set and game system. Variability is ensured not only by multiple playable houses with their own strengths and weaknesses, but also by many different map set-ups for all game modes.
As the leader of a defiant Great House, you play through three cycles, each with a game-altering galactic event, a new scoring condition, and a set number of focus cards that can be played. Focus card decisions and sequencing is the centerpiece of the gameplay. By selecting two of their three impactful actions as you play them, you develop and improve techs; advance on your three house-specific civilization tracks; manage your sectors' infrastructure, population, and production; and conquer new sectors with up to five different types of space fleets. Space battles are fought either against the Voidborn's infected forces (which are present as neutral opponents even in the competitive mode) or against other players. Instead of relying on the luck of a die roll, battles in Voidfall are fully deterministic and reward careful preparation and outsmarting your opponents.
—description from the publisher
Many thought it to be only a myth, but in truth, it was the Voidborn's dark influence that granted the Novarchs the sheer knowledge to achieve rapid expansion for the empire. While the cult of the Novarchs envisaged eternal life through the otherworldly entity, the Voidborn's only intention was satiating its eternal hunger. And so, when the Domineum had achieved a vastness fitting the Voidborn's craving, interdimensional rifts opened at the heart of the Domineum to unleash cosmic corruption. As the House of Novarchon and its followers welcomed the Voidborn and sought their false salvation, the entity infected and spread and seized control over the inner worlds. Now, it is time for the remaining Great Houses to purge the galactic corruption, prevent the Voidborn from fully manifesting in our dimension, and to ultimately overcome the chaos as the new rulers of the Domineum.
Voidfall is a space 4X game that brings the genre to Euro enthusiasts' tables. It combines the tension, player interaction, and deep empire customization of the 4X genre with the resource management, tight decisions, and minimum-luck gameplay of an economic Euro. Win by pushing back the Voidborn in the solo/coop mode, or by overcoming your rivals' influence in restoring the Domineum in the competitive mode — both using the same rule set and game system. Variability is ensured not only by multiple playable houses with their own strengths and weaknesses, but also by many different map set-ups for all game modes.
As the leader of a defiant Great House, you play through three cycles, each with a game-altering galactic event, a new scoring condition, and a set number of focus cards that can be played. Focus card decisions and sequencing is the centerpiece of the gameplay. By selecting two of their three impactful actions as you play them, you develop and improve techs; advance on your three house-specific civilization tracks; manage your sectors' infrastructure, population, and production; and conquer new sectors with up to five different types of space fleets. Space battles are fought either against the Voidborn's infected forces (which are present as neutral opponents even in the competitive mode) or against other players. Instead of relying on the luck of a die roll, battles in Voidfall are fully deterministic and reward careful preparation and outsmarting your opponents.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
371
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
417
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
356
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
314
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
592
-
2024-11-13
-
Lv.18