-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.75 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
사파티스타 자율성은 사파티스타 카라콜에서 자치권을 구축하기 위해 우리가 협력하는 보드게임입니다. 2021년 사파티스타의 유럽 여정을 지원하기 위해 유럽 사회운동에 의해 설립되었다.
이 게임의 목표는 사파티스타의 13가지 요구와 경기의 10라운드가 끝나기 전까지 순종함으로써 선두의 7가지 원칙을 달성하는 것이다. 그러기 위해서는 땅을 가꾸고, 주택과 지역 사회 기반 시설을 짓고, 발기인을 양성하고, 위협에 맞서 싸워야 할 것이다.
13개의 사파티스타 요구는 다음과 같다.
육지
민주주의
노동.
자유
음식
정보
주택
문화
건강
정의
교육
평화
독립
각 요구는 카드 뒷면에 표시된 두 가지 필수 목표가 충족될 때 달성됩니다.
순종함으로써 이끄는 7가지 원칙은 다음과 같습니다.
남을 위해 봉사하는 것이지, 자신을 위해 봉사하는 것이 아니다.
대표하기 위해서지 대체하기 위해서가 아니라
짓기 위해서지 파괴하기 위해서가 아니야
순종하기 위해서지 명령하는 것이다.
강요가 아니라 프로포즈.
설득하기 위해서지 패배하기 위해서가 아니야
밑에서 일하는 것이지, 출세하려는 것이 아니다.
각각의 원칙은 좋은 정부 협의회를 소집함으로써 달성된다.
순서 전환:
각 턴마다 다음 3단계를 수행합니다.
1. 상황별 카드 표시
2. 주사위를 굴려서 놓아라
3. 순번의 해상도
게임 종료:
라운드의 마지막에 13가지 사파티스타의 요구와 순종함으로써 이끄는 7가지 원칙을 달성했다면 게임에서 이긴 것이다. 10라운드를 마쳤을 때 여전히 빠진 요구나 원칙이 있다면 게임에서 진 것이다.
이 게임의 목표는 사파티스타의 13가지 요구와 경기의 10라운드가 끝나기 전까지 순종함으로써 선두의 7가지 원칙을 달성하는 것이다. 그러기 위해서는 땅을 가꾸고, 주택과 지역 사회 기반 시설을 짓고, 발기인을 양성하고, 위협에 맞서 싸워야 할 것이다.
13개의 사파티스타 요구는 다음과 같다.
육지
민주주의
노동.
자유
음식
정보
주택
문화
건강
정의
교육
평화
독립
각 요구는 카드 뒷면에 표시된 두 가지 필수 목표가 충족될 때 달성됩니다.
순종함으로써 이끄는 7가지 원칙은 다음과 같습니다.
남을 위해 봉사하는 것이지, 자신을 위해 봉사하는 것이 아니다.
대표하기 위해서지 대체하기 위해서가 아니라
짓기 위해서지 파괴하기 위해서가 아니야
순종하기 위해서지 명령하는 것이다.
강요가 아니라 프로포즈.
설득하기 위해서지 패배하기 위해서가 아니야
밑에서 일하는 것이지, 출세하려는 것이 아니다.
각각의 원칙은 좋은 정부 협의회를 소집함으로써 달성된다.
순서 전환:
각 턴마다 다음 3단계를 수행합니다.
1. 상황별 카드 표시
2. 주사위를 굴려서 놓아라
3. 순번의 해상도
게임 종료:
라운드의 마지막에 13가지 사파티스타의 요구와 순종함으로써 이끄는 7가지 원칙을 달성했다면 게임에서 이긴 것이다. 10라운드를 마쳤을 때 여전히 빠진 요구나 원칙이 있다면 게임에서 진 것이다.
Zapatista Autonomy is a board game in which we collaborate to build autonomy in a Zapatista caracol. It was created by the European social movement in support of the Zapatistas, in order to support the Zapatista journey to Europe in 2021.
The goal of the game is to achieve the 13 Zapatista demands and the 7 principles of leading by obeying before the end of the tenth round of the game. In order to do this, you will have to cultivate the land, build houses and community infrastructure, train the promoters, fight against threats, etc.
The 13 Zapatista demands are:
Land
Democracy
Labor
Freedom
Food
Information
Housing
Culture
Health
Justice
Education
Peace
Independence
Each demand is achieved when the two required objectives, indicated on the back of the card, are met.
The 7 principles of leading by obeying are:
To serve others, not serve oneself.
To represent, not to supplant.
To build, not to destroy.
To obey, not to order.
To propose, not to impose.
To convince, not to defeat.
To work from below, not seek to rise.
Each principle is achieved by convening the Good Government Council.
Turn Sequence:
In each turn, these 3 phases are carried out:
1. Show context cards
2. Roll and place dice
3. Resolution of the turn
End of the Game:
If at the end of a round you have achieved the 13 Zapatista demands and the 7 principles of leading by obeying, you have won the game. If any demand or principle is still missing when you have completed 10 game rounds, you have lost the game.
The goal of the game is to achieve the 13 Zapatista demands and the 7 principles of leading by obeying before the end of the tenth round of the game. In order to do this, you will have to cultivate the land, build houses and community infrastructure, train the promoters, fight against threats, etc.
The 13 Zapatista demands are:
Land
Democracy
Labor
Freedom
Food
Information
Housing
Culture
Health
Justice
Education
Peace
Independence
Each demand is achieved when the two required objectives, indicated on the back of the card, are met.
The 7 principles of leading by obeying are:
To serve others, not serve oneself.
To represent, not to supplant.
To build, not to destroy.
To obey, not to order.
To propose, not to impose.
To convince, not to defeat.
To work from below, not seek to rise.
Each principle is achieved by convening the Good Government Council.
Turn Sequence:
In each turn, these 3 phases are carried out:
1. Show context cards
2. Roll and place dice
3. Resolution of the turn
End of the Game:
If at the end of a round you have achieved the 13 Zapatista demands and the 7 principles of leading by obeying, you have won the game. If any demand or principle is still missing when you have completed 10 game rounds, you have lost the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18