-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
0BelloLudi: World War II – Skirmish Game 1939-1945 (2021) -
-
인원
1-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Peter van Dop
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 규칙은 1939년부터 1945년까지의 전투를 시뮬레이션한 것이다. 이 규칙은 이 시대에는 교전에도 통할 것이지만 스페인 내전과 한국전쟁이 대체로 동일한 소재와 전술을 가지고 싸웠기 때문에 전후 갈등에도 통할 것이다.
이상적인 전장 상황에서 적군은 보병과 포병의 집중 사격으로 인해 제 자리에 고정되거나 무질서해졌다. 일단 이것이 이루어지면, 다른 부대들은 쿠데타를 일으킬 수 있었다. 따라서 전술은 부대 간의 팀워크, 불길, 움직임에 기반을 두고 있었다. 모든 단원은 각자의 특정한 임무를 가지고 있으며, 그들이 함께 임무를 수행한다면, 종종 성공을 거둘 수 있었다. 이 게임의 목적은 마지막 한 사람에게 적을 전멸시키는 것이 아니라, 충분한 피해를 주어 사기가 저하되고 유닛이 흔들리거나 패닉에 빠져서 테이블 상판에서 쫓겨나는 것이다. 이동, 사격, 기병대 돌격의 교묘한 조합으로 이를 달성할 수 있다. 전술은 팀워크에 기반을 두고 있습니다. 집단 내뿐만 아니라 집단 간, 즉 전군(全軍)도 마찬가지였다.
당신의 역할은 작은 군인의 지휘관이 될 것입니다. 규칙과 관련하여 이견이 있을 경우 주사위를 던질 것을 제안합니다. 지금은 가장 높은 숫자를 굴리는 사람이 맞습니다.
그러니 앞으로, 영광으로!
—출판사의 설명
이상적인 전장 상황에서 적군은 보병과 포병의 집중 사격으로 인해 제 자리에 고정되거나 무질서해졌다. 일단 이것이 이루어지면, 다른 부대들은 쿠데타를 일으킬 수 있었다. 따라서 전술은 부대 간의 팀워크, 불길, 움직임에 기반을 두고 있었다. 모든 단원은 각자의 특정한 임무를 가지고 있으며, 그들이 함께 임무를 수행한다면, 종종 성공을 거둘 수 있었다. 이 게임의 목적은 마지막 한 사람에게 적을 전멸시키는 것이 아니라, 충분한 피해를 주어 사기가 저하되고 유닛이 흔들리거나 패닉에 빠져서 테이블 상판에서 쫓겨나는 것이다. 이동, 사격, 기병대 돌격의 교묘한 조합으로 이를 달성할 수 있다. 전술은 팀워크에 기반을 두고 있습니다. 집단 내뿐만 아니라 집단 간, 즉 전군(全軍)도 마찬가지였다.
당신의 역할은 작은 군인의 지휘관이 될 것입니다. 규칙과 관련하여 이견이 있을 경우 주사위를 던질 것을 제안합니다. 지금은 가장 높은 숫자를 굴리는 사람이 맞습니다.
그러니 앞으로, 영광으로!
—출판사의 설명
This ruleset simulates battles in the period of 1939 to roughly 1945, the age in which the worlds’ nation fought the greatest conflict in human history, the Second World War. The rules will work for skirmishes in this era, but also in conflicts shortly before and after as the Spanish civil war and the Korean war were largely fought with the same material and tactics.
In an ideal battlefield situation the enemy was pinned in place or disorganised by the concentrated fire of infantry and artillery. Once this was accomplished, other units could deliver the coup de grace. Tactics were therefore based on teamwork between units, on fire and movement. Every unit would have its own specific task and if they executed their tasks in unison, success was often achieved. The aim in this game, is not to annihilate the enemy’s units to the last man, but to inflict enough damage that morale is reduced and the unit will become shaken or will run away in panic and consequently removed from the tabletop. By a clever combination of movement, shooting and dashing cavalry charges, this can be achieved. The tactics are based on teamwork. Not only within a group, but also between groups and as such, the whole army.
Your role will be that of a commander of a small group of soldiers. Should any disagreement arise concerning the rules, we suggest you roll a dice. The one who rolls the highest number has it right, for now.
So onwards, to glory!
—description from the publisher
In an ideal battlefield situation the enemy was pinned in place or disorganised by the concentrated fire of infantry and artillery. Once this was accomplished, other units could deliver the coup de grace. Tactics were therefore based on teamwork between units, on fire and movement. Every unit would have its own specific task and if they executed their tasks in unison, success was often achieved. The aim in this game, is not to annihilate the enemy’s units to the last man, but to inflict enough damage that morale is reduced and the unit will become shaken or will run away in panic and consequently removed from the tabletop. By a clever combination of movement, shooting and dashing cavalry charges, this can be achieved. The tactics are based on teamwork. Not only within a group, but also between groups and as such, the whole army.
Your role will be that of a commander of a small group of soldiers. Should any disagreement arise concerning the rules, we suggest you roll a dice. The one who rolls the highest number has it right, for now.
So onwards, to glory!
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18