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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
3000-3000 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Andrew Rolph
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아티스트
-
인원
게임 소개
1942년 5월, 소련군은 독일과의 전쟁에서 첫 번째 소령을 공격적으로 간주했다. 4개의 소련군이 독일 제6군을 포위하고 소련에서 네 번째로 큰 도시를 탈환하는 것을 목표로 하여 기대가 높았다. 이러한 예상은 독일 육군이 공세를 흡수하고 반격을 개시하여 2주 만에 소련군 2개를 포위하면서 무산되었다.
하르코프, 1942년 5월 – 라스트 디스터(Last Disaster)는 2명에서 4명의 플레이어를 대상으로 한 미니어처 워게임 캠페인 시스템이다. 스탠드가 소대를 나타내거나 주요 기동 단위가 대대인 게임을 위해 설계되었다. 적절한 규칙에는 스피어헤드, 블릿츠크리그 사령관, 지휘 결정: TOB, A Fistful of Tows, Rapid Fire Reloaded 등이 포함된다.
이 시스템은 매일 6번에서 15번의 캠페인 턴에 걸쳐 10번에서 15번 정도 개별 배틀을 통해 50시간 정도의 게임 시간을 발생시킨다. 회전 횟수는 플레이어가 적을 포위할 수 있는지에 따라 결정된다. 캠페인의 진행 상황은 많은 전장 ‘spaces’와 함께 두 가지 주요 공격 축을 나타내는 캠페인 트랙을 따라 측정된다. 각 턴마다 플레이어들은 공격 여부를 결정하고, 그 다음 다음 전투에 투입할 총 병력의 일부를 결정한다. 전투는 일반적으로 양측에 4~8개 대대로 구성된 1개 여단 또는 연대 주변에서 벌어진다. 테이블 배틀의 각 결과는 메인 캠페인 맵의 진격 속도를 결정합니다.
그 책은 다음을 포함한다.
그 캠페인의 간략한 역사
시스템을 다른 규칙 집합에 적응시키는 데 유용한 배경 정보 및 추가 옵션 규칙에 대한 제안
포괄적 부록 세트
관련된 모든 사단 및 연대에 대한 소대 수준별 조직 및 장비 표(약 40개 연대 규모 편성)
출발 전력과 증원 전력 기록
각 공격 축에서 힘의 위치와 구성을 추적하는 차트
570개의 6피트 x 4피트 테이블톱을 생성하는 데 사용할 수 있는 19개의 전장 색상의 지형적 정사각형(1930년대 오리지널 지도를 기반으로 함)
캠페인 빠른 참조 시트
컬러 A4 캠페인 맵
그 시스템을 밥 코데리’의 포터블 워게임 규칙으로 전환하자는 일련의 제안들
A4 페이지 100페이지에 20개 이상의 컬러 삽화가 포함되어 있습니다.
– 게시자의 설명
하르코프, 1942년 5월 – 라스트 디스터(Last Disaster)는 2명에서 4명의 플레이어를 대상으로 한 미니어처 워게임 캠페인 시스템이다. 스탠드가 소대를 나타내거나 주요 기동 단위가 대대인 게임을 위해 설계되었다. 적절한 규칙에는 스피어헤드, 블릿츠크리그 사령관, 지휘 결정: TOB, A Fistful of Tows, Rapid Fire Reloaded 등이 포함된다.
이 시스템은 매일 6번에서 15번의 캠페인 턴에 걸쳐 10번에서 15번 정도 개별 배틀을 통해 50시간 정도의 게임 시간을 발생시킨다. 회전 횟수는 플레이어가 적을 포위할 수 있는지에 따라 결정된다. 캠페인의 진행 상황은 많은 전장 ‘spaces’와 함께 두 가지 주요 공격 축을 나타내는 캠페인 트랙을 따라 측정된다. 각 턴마다 플레이어들은 공격 여부를 결정하고, 그 다음 다음 전투에 투입할 총 병력의 일부를 결정한다. 전투는 일반적으로 양측에 4~8개 대대로 구성된 1개 여단 또는 연대 주변에서 벌어진다. 테이블 배틀의 각 결과는 메인 캠페인 맵의 진격 속도를 결정합니다.
그 책은 다음을 포함한다.
그 캠페인의 간략한 역사
시스템을 다른 규칙 집합에 적응시키는 데 유용한 배경 정보 및 추가 옵션 규칙에 대한 제안
포괄적 부록 세트
관련된 모든 사단 및 연대에 대한 소대 수준별 조직 및 장비 표(약 40개 연대 규모 편성)
출발 전력과 증원 전력 기록
각 공격 축에서 힘의 위치와 구성을 추적하는 차트
570개의 6피트 x 4피트 테이블톱을 생성하는 데 사용할 수 있는 19개의 전장 색상의 지형적 정사각형(1930년대 오리지널 지도를 기반으로 함)
캠페인 빠른 참조 시트
컬러 A4 캠페인 맵
그 시스템을 밥 코데리’의 포터블 워게임 규칙으로 전환하자는 일련의 제안들
A4 페이지 100페이지에 20개 이상의 컬러 삽화가 포함되어 있습니다.
– 게시자의 설명
May 1942 saw the first major, considered offensive by the Red Army in the war against Germany. Expectations were high, with four Soviet armies aiming to encircle the German Sixth Army and to recapture the fourth largest city in the Soviet Union. Those expectations were dashed within a fortnight by the German Army’s ability to absorb the offensive and launch a counteroffensive of its own which, in its turn, encircled two Soviet armies.
Kharkov, May 1942 – The Last Disaster is a miniature wargames campaign system, designed for two to four players, covering these events. It is designed for games in which a stand represents a platoon or in which the main unit of manoeuvre is the battalion. Suitable rules would include Spearhead, Blitzkrieg Commander, Command Decision: TOB, A Fistful of Tows, Rapid Fire Reloaded and others, including those which wargamers may have written themselves.
The system generates fifty or so hours of gaming spread over ten to fifteen individual battles which are fought over six to fifteen daily campaign turns. The number of turns is flexible and determined by whether either player can encircle the enemy’s forces. Progress in the campaign is measured along campaign tracks representing the two major axes of attack with a number of battlefield ‘spaces’. Each turn players decide whether to attack or not and then which parts of their total forces they commit to any ensuing battle. Battles will generally be around a brigade or regiment of four to eight battalions on each side. The results of each on table battle determine the speed of advance on the main campaign map.
The book includes
a brief history of the campaign
background information useful in adapting the system to different sets of rules and suggestions for additional optional rules
a comprehensive set of Appendices covering
the Tables of Organisation and Equipment to platoon level for all divisions and regiments involved (around forty regimental sized formations)
a record of the At Start forces and reinforcements
a chart to track the position and composition of forces on each attack axis
19 colour terrain squares of the battlefields (based on nearly 600 square miles of original 1930s maps) which can be used to generate 570 six feet by four feet tabletops
a Campaign Quick Reference Sheet
a colour A4 Campaign Map
a set of suggestions to convert the system to Bob Cordery’s Portable Wargame rules
100 A4 pages with 20+ colour illustrations.
– Description from the publisher
Kharkov, May 1942 – The Last Disaster is a miniature wargames campaign system, designed for two to four players, covering these events. It is designed for games in which a stand represents a platoon or in which the main unit of manoeuvre is the battalion. Suitable rules would include Spearhead, Blitzkrieg Commander, Command Decision: TOB, A Fistful of Tows, Rapid Fire Reloaded and others, including those which wargamers may have written themselves.
The system generates fifty or so hours of gaming spread over ten to fifteen individual battles which are fought over six to fifteen daily campaign turns. The number of turns is flexible and determined by whether either player can encircle the enemy’s forces. Progress in the campaign is measured along campaign tracks representing the two major axes of attack with a number of battlefield ‘spaces’. Each turn players decide whether to attack or not and then which parts of their total forces they commit to any ensuing battle. Battles will generally be around a brigade or regiment of four to eight battalions on each side. The results of each on table battle determine the speed of advance on the main campaign map.
The book includes
a brief history of the campaign
background information useful in adapting the system to different sets of rules and suggestions for additional optional rules
a comprehensive set of Appendices covering
the Tables of Organisation and Equipment to platoon level for all divisions and regiments involved (around forty regimental sized formations)
a record of the At Start forces and reinforcements
a chart to track the position and composition of forces on each attack axis
19 colour terrain squares of the battlefields (based on nearly 600 square miles of original 1930s maps) which can be used to generate 570 six feet by four feet tabletops
a Campaign Quick Reference Sheet
a colour A4 Campaign Map
a set of suggestions to convert the system to Bob Cordery’s Portable Wargame rules
100 A4 pages with 20+ colour illustrations.
– Description from the publisher
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