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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Dave De Vega
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 은유와 수수께끼의 생성을 통해 창의적인 사고를 유발합니다.
카드를 섞어서 테이블 중앙에 뒤집어 놓으세요. 각 플레이어는 색깔 있는 쓰기 카드를 받는다. 다른 게임 자료를 가까이 두세요.
가장 어린 플레이어가 시작하고 첫 번째 내레이터가 됩니다. 이름(사람, 동물, 사물)을 생각해내고, 그것을 보여주지 않고 자신의 글 카드에 적는데, 이것이 바로 신비한 물체가 될 것이다. 그/그녀는 한 무더기에서 카드를 꺼내 테이블 중앙에 올려놓아 모든 선수들이 명확히 볼 수 있도록 한다.
이때 내레이터는 1분 동안 테이블에 있는 카드의 그림을 보고 미스터리한 주제를 설명할 방법을 생각해 봅니다. 문장을 떠올리자마자 큰 소리로 발음한다. 이 시점에서 해설자는 모래시계를 넘기고 다른 모든 플레이어들은 신비한 물체를 추측하려고 노력해야 한다. 각 플레이어는 자신의 이름을 큰 소리로 말할 수 있습니다.
플레이어가 맞히면 라운드가 종료되고 포인트가 부여된다. 아무도 시간 내에 추측하지 못하면 새로운 라운드가 시작되고 새로운 내레이터가 마지막 내레이터의 오른쪽에 있는 플레이어가 된다.
여기 몇 가지 예가 있습니다: 만약 신비한 물체가 BOOK이고, 덮개가 있는 카드가 테이블을 나타낸다면, 해설자는 "이것이 종이 테이블" 또는 "이것이 표지가 있는 테이블"이라고 말합니다. 만약 수수께끼의 물체가 바지 한 벌이고 덮이지 않은 카드가 레몬을 나타낸다면, 은유나 수수께끼는 "이것은 직물로 만들어진 레몬이다" 또는 "지퍼를 열어서 벗겨지는 레몬이다.
정확하게 맞힌 플레이어와 해설자 모두 1점을 획득합니다. 먼저 5점에 도달한 선수가 승리합니다. 게임을 시작하기 전에, 선수들은 승리를 위해 더 많은 혹은 더 적은 점수를 결정할 수도 있다. 스코어는 소거 가능한 마커를 사용하여 스코어보드에 기록되고 업데이트됩니다.
—사용자 요약
카드를 섞어서 테이블 중앙에 뒤집어 놓으세요. 각 플레이어는 색깔 있는 쓰기 카드를 받는다. 다른 게임 자료를 가까이 두세요.
가장 어린 플레이어가 시작하고 첫 번째 내레이터가 됩니다. 이름(사람, 동물, 사물)을 생각해내고, 그것을 보여주지 않고 자신의 글 카드에 적는데, 이것이 바로 신비한 물체가 될 것이다. 그/그녀는 한 무더기에서 카드를 꺼내 테이블 중앙에 올려놓아 모든 선수들이 명확히 볼 수 있도록 한다.
이때 내레이터는 1분 동안 테이블에 있는 카드의 그림을 보고 미스터리한 주제를 설명할 방법을 생각해 봅니다. 문장을 떠올리자마자 큰 소리로 발음한다. 이 시점에서 해설자는 모래시계를 넘기고 다른 모든 플레이어들은 신비한 물체를 추측하려고 노력해야 한다. 각 플레이어는 자신의 이름을 큰 소리로 말할 수 있습니다.
플레이어가 맞히면 라운드가 종료되고 포인트가 부여된다. 아무도 시간 내에 추측하지 못하면 새로운 라운드가 시작되고 새로운 내레이터가 마지막 내레이터의 오른쪽에 있는 플레이어가 된다.
여기 몇 가지 예가 있습니다: 만약 신비한 물체가 BOOK이고, 덮개가 있는 카드가 테이블을 나타낸다면, 해설자는 "이것이 종이 테이블" 또는 "이것이 표지가 있는 테이블"이라고 말합니다. 만약 수수께끼의 물체가 바지 한 벌이고 덮이지 않은 카드가 레몬을 나타낸다면, 은유나 수수께끼는 "이것은 직물로 만들어진 레몬이다" 또는 "지퍼를 열어서 벗겨지는 레몬이다.
정확하게 맞힌 플레이어와 해설자 모두 1점을 획득합니다. 먼저 5점에 도달한 선수가 승리합니다. 게임을 시작하기 전에, 선수들은 승리를 위해 더 많은 혹은 더 적은 점수를 결정할 수도 있다. 스코어는 소거 가능한 마커를 사용하여 스코어보드에 기록되고 업데이트됩니다.
—사용자 요약
This game triggers creative thinking through the production of metaphors and riddles.
Shuffle the cards and lay them face down in piles in the centre of the table. Each player takes a coloured writing card. Keep the other game materials close at hand.
The youngest player starts and is the first narrator. He/she thinks up a name (person, animal or thing) and writes it on his/her writing card without showing it: this will be the mysterious object. Then he/she draws a card from one of the piles and places it face up in the centre of the table, clearly visible to all players.
At this point the narrator has 1 minute to think up a way to describe the mysterious subject starting from the picture on the card face up on the table. As soon as he/she has thought of a sentence he/she pronounces it aloud. At this point, the narrator turns over the hourglass and all the other players must try to guess the mysterious object. Each player can say its name aloud.
When a player guesses correctly, the round ends and points are awarded. If no one guesses in time, a new round begins and the new narrator becomes the player to the right of the last one who narrator.
Here are some examples: if the mysterious object is a BOOK and the uncovered card represents a TABLE, the narrator say "it is a paper TABLE", or "it is a TABLE with a cover" and so on. If the mysterious object is a pair of TROUSERS and the uncovered card represents a LEMON, the metaphor or riddle could be: "it's a LEMON made of fabric" or "it's a LEMON that is peeled by unzipping it."
Both the player who guesses correctly and the narrator earn one point. The player who reaches 5 points first wins. Before starting the game, the players can also decide on more or fewer points in order to win. Scores are recorded and updated on the scoreboard by using the erasable marker.
—user summary
Shuffle the cards and lay them face down in piles in the centre of the table. Each player takes a coloured writing card. Keep the other game materials close at hand.
The youngest player starts and is the first narrator. He/she thinks up a name (person, animal or thing) and writes it on his/her writing card without showing it: this will be the mysterious object. Then he/she draws a card from one of the piles and places it face up in the centre of the table, clearly visible to all players.
At this point the narrator has 1 minute to think up a way to describe the mysterious subject starting from the picture on the card face up on the table. As soon as he/she has thought of a sentence he/she pronounces it aloud. At this point, the narrator turns over the hourglass and all the other players must try to guess the mysterious object. Each player can say its name aloud.
When a player guesses correctly, the round ends and points are awarded. If no one guesses in time, a new round begins and the new narrator becomes the player to the right of the last one who narrator.
Here are some examples: if the mysterious object is a BOOK and the uncovered card represents a TABLE, the narrator say "it is a paper TABLE", or "it is a TABLE with a cover" and so on. If the mysterious object is a pair of TROUSERS and the uncovered card represents a LEMON, the metaphor or riddle could be: "it's a LEMON made of fabric" or "it's a LEMON that is peeled by unzipping it."
Both the player who guesses correctly and the narrator earn one point. The player who reaches 5 points first wins. Before starting the game, the players can also decide on more or fewer points in order to win. Scores are recorded and updated on the scoreboard by using the erasable marker.
—user summary
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