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BGG랭킹
BGG전체 : 2720
FAMILYGAMES : 813
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.06 / 5
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디자이너
Martino Chiacchiera, Michele Piccolini
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아티스트
Dario Cestaro, Miguel Coimbra
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인원
게임 소개
고대 용문명의 세계. 전설은 이 땅을 경이로운 용으로 가득 찬 목가적인 낙원으로 묘사하고 있으며, 그 주변은 번성하는 황야로 둘러싸여 있다. 그 세계로 통하는 유일한 문구는 버려진 탑에 갇혀있는 고대의 책인 원더북입니다. 먼지로 뒤덮인 채 잠을 자며 가장 원하는 한 가지를 기다린다. 바로 너다.
원더북은 모험심이 강한 친구 모임에서 각 플레이어가 10대 아이 역할을 맡는 1~4인용 팝업 게임이다. 이것은 여러분이 한 팀으로서 승패가 갈리는 협동 게임입니다.
게임은 6개의 연속 시나리오("챕터")로 나뉘며, 각각 규칙, 스토리, 당면 과제를 포함하는 미리 정렬된 카드의 특정 데크로 구성됩니다. 각 챕터마다 대화형 3D 카드보드 팝업북의 새로운 부분을 살펴보고 모험이 설정된 세계에 대해 자세히 알아보도록 합니다.
챕터 데크의 첫 번째 카드를 시작으로 골카드에 도달할 때까지 이야기가 펼쳐진다. 이 카드들은 선수들과 적들의 차례가 어떻게 이루어지는지 설명하고 진행하기 위해 달성되어야 하는 목표를 보여준다. 각 영웅은 이동과 전투, 개인기 사용, 마법의 불꽃 수집, 카드 및 팝업 상호작용을 포함하여 한 번에 세 가지 동작을 수행할 수 있다. 일단 모든 영웅들이 차례를 지켰을 때, Wyrm 카드는 적들이 움직이거나 공격하거나 산란하거나 예상치 못한 행동을 함으로써 어떻게 반응할지를 결정한다.
기본적인 메커니즘은 쉽게 파악할 수 있지만 시나리오마다 할 일이 다르게 제시되면서 게임은 계속 변화하고 있다. 탐험하고, 상사와 싸우고, 수수께끼를 풀고, 미니게임을 하고, 단서를 찾는 자신을 발견할 것이다.이야기가 진행되는 동안 무엇이든지 가능합니다!
—출판사 설명
원더북은 모험심이 강한 친구 모임에서 각 플레이어가 10대 아이 역할을 맡는 1~4인용 팝업 게임이다. 이것은 여러분이 한 팀으로서 승패가 갈리는 협동 게임입니다.
게임은 6개의 연속 시나리오("챕터")로 나뉘며, 각각 규칙, 스토리, 당면 과제를 포함하는 미리 정렬된 카드의 특정 데크로 구성됩니다. 각 챕터마다 대화형 3D 카드보드 팝업북의 새로운 부분을 살펴보고 모험이 설정된 세계에 대해 자세히 알아보도록 합니다.
챕터 데크의 첫 번째 카드를 시작으로 골카드에 도달할 때까지 이야기가 펼쳐진다. 이 카드들은 선수들과 적들의 차례가 어떻게 이루어지는지 설명하고 진행하기 위해 달성되어야 하는 목표를 보여준다. 각 영웅은 이동과 전투, 개인기 사용, 마법의 불꽃 수집, 카드 및 팝업 상호작용을 포함하여 한 번에 세 가지 동작을 수행할 수 있다. 일단 모든 영웅들이 차례를 지켰을 때, Wyrm 카드는 적들이 움직이거나 공격하거나 산란하거나 예상치 못한 행동을 함으로써 어떻게 반응할지를 결정한다.
기본적인 메커니즘은 쉽게 파악할 수 있지만 시나리오마다 할 일이 다르게 제시되면서 게임은 계속 변화하고 있다. 탐험하고, 상사와 싸우고, 수수께끼를 풀고, 미니게임을 하고, 단서를 찾는 자신을 발견할 것이다.이야기가 진행되는 동안 무엇이든지 가능합니다!
—출판사 설명
Oniria — the world of an ancient dragon civilization. Tales describe the land as an idyllic paradise filled with marvelous dragon-made wonders and surrounded by a flourishing wilderness. The only portal to that world is the Wonder Book, an ancient tome locked away in an abandoned tower. It sleeps, covered in dust, awaiting the one thing it desires most: you.
Wonder Book is a pop-up game for 1-4 players in which each player takes the role of a teenage kid in a group of adventurous friends. This is a co-operative game in which you all win or lose as a team.
The game is split into six consecutive scenarios ("chapters"), each composed of a specific deck of pre-sorted cards that contain the rules, the story, and the challenges you have to face. Each chapter has you explore a new part of the interactive 3D cardboard pop-up book and reveals more about the world in which your adventure is set.
Starting with the first card of the chapter deck, the story unfolds until you reach a goal card. These cards show a goal that must be achieved to proceed and explain how the players' and enemies' turns take place. Each hero can perform three actions per turn, including moving and fighting, using their individual skills, collecting sparks of magic (used to perform special actions), and interacting with cards and pop-ups. Once all heroes have taken their turn, a Wyrm card determines how the enemies will respond by moving, attacking, spawning, or doing something unexpected.
The basic mechanisms are easy to grasp, but the game keeps changing as each scenario offers different things to do. You will find yourself exploring, fighting bosses, solving riddles, playing little minigames, looking for clues...anything is possible during the story!
—description from publisher
Wonder Book is a pop-up game for 1-4 players in which each player takes the role of a teenage kid in a group of adventurous friends. This is a co-operative game in which you all win or lose as a team.
The game is split into six consecutive scenarios ("chapters"), each composed of a specific deck of pre-sorted cards that contain the rules, the story, and the challenges you have to face. Each chapter has you explore a new part of the interactive 3D cardboard pop-up book and reveals more about the world in which your adventure is set.
Starting with the first card of the chapter deck, the story unfolds until you reach a goal card. These cards show a goal that must be achieved to proceed and explain how the players' and enemies' turns take place. Each hero can perform three actions per turn, including moving and fighting, using their individual skills, collecting sparks of magic (used to perform special actions), and interacting with cards and pop-ups. Once all heroes have taken their turn, a Wyrm card determines how the enemies will respond by moving, attacking, spawning, or doing something unexpected.
The basic mechanisms are easy to grasp, but the game keeps changing as each scenario offers different things to do. You will find yourself exploring, fighting bosses, solving riddles, playing little minigames, looking for clues...anything is possible during the story!
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