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WARGAMES : 1391
8.2Thunder At Dawn: The Battle of Wilson's Creek (August 10, 1861) (2021) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-480 분
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연령
11+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Claude Whalen
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아티스트
Rick Barber, Charles Kibler, Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
썬더 앳 던(Thunder At Dawn)은 맹검 시스템을 사용한 레볼루션 게임 남북 전쟁 시리즈의 다섯 번째 타이틀이다.
1861년 8월 10일, 미주리주 스프링필드 근처에서 미시시피 횡단 전선의 첫 번째 주요 전투이자 남북전쟁의 두 번째 주요 전투가 벌어졌다. 북군 1명과 반란군 2명 등 3명이 윌슨’s Creek에서 만나 충돌했다.블러디 힐. 그들은 전쟁이 얼마나 피비린내 나는지 몰랐다.
지휘관들 역시 이 정도의 전투는 처음이었고, 두 번의 실수는 역사적인 전투를 형성했다. 북군 사령관인 리옹 장군은 자신의 전투 계획을 사령관들에게 상세히 설명했고, 마지막 순간에 소규모 병력을 둘로 나누었다. 반란군은 즉시 공격해야 할지 말아야 할지에 대해 맥컬로크와 프라이스 장군들 사이에 의견 충돌이 있었다. 다음날 아침(8월 10일) 공격을 위한 진격을 취소한 후, 그들은 캠프에 돌아와 피켓을 다시 붙이는 것을 잊었다. 이 실수로 그들은 다음날 아침 북군의 기습 공격에 노출되었다. 초기에 큰 성공을 거둔 북군은 탄약이 부족해졌고, 리옹 장군을 잃고 전장을 떠났다. 북군이 성공적인 “spoiling ” 공격을 할 가능성이 매우 높았기 때문에 그렇게 할 필요는 없었다. 더 “시나리오는 유니언 플레이어가 전략을 조정하고 전투에서 승리할 수 있는 기회를 줍니다.
이 게임은 긴 저녁 시간 안에 완료될 수 있는 전투의 게임 가능한 연대급 시뮬레이션으로 특별히 설계되었다. 해당 게임에서 일반적으로 볼 수 있는 무거운 규칙 없이 플레이어가 전술 전투의 몰입감을 느낄 수 있도록 하는 동시에 제한된 지능과 예기치 못한 사건에 대한 포괄적인 경험을 전달한다. 이 게임은 3가지 <을 강조하는 블라인드 검의 - 당기기 시스템을 특징으로 한다.FOWs ” 군사적 충돌: 전쟁의 안개, 전쟁의 마찰, 그리고 전쟁의 운명의. 한 번 당길 때마다 선수들은 그 순간 상황에 대한 평가에 따라 힘든 결정을 내려야 하는 도전을 받게 된다. 이는 긴장된 액션과 지속적인 놀라움 – 각 플레이어에 도전할 환경을 만들어낸다.
—사용자 요약
구성 요소:
-22 x 34인치 지도
-176 x 5/8인치 카운터
-풀 컬러 배타적 규칙집
-시리즈 규칙집(검은색 및 흰색)
-5 플레이어 보조 도구
-박스 또는 지퍼백
-2 주사위(상자 버전)
1861년 8월 10일, 미주리주 스프링필드 근처에서 미시시피 횡단 전선의 첫 번째 주요 전투이자 남북전쟁의 두 번째 주요 전투가 벌어졌다. 북군 1명과 반란군 2명 등 3명이 윌슨’s Creek에서 만나 충돌했다.블러디 힐. 그들은 전쟁이 얼마나 피비린내 나는지 몰랐다.
지휘관들 역시 이 정도의 전투는 처음이었고, 두 번의 실수는 역사적인 전투를 형성했다. 북군 사령관인 리옹 장군은 자신의 전투 계획을 사령관들에게 상세히 설명했고, 마지막 순간에 소규모 병력을 둘로 나누었다. 반란군은 즉시 공격해야 할지 말아야 할지에 대해 맥컬로크와 프라이스 장군들 사이에 의견 충돌이 있었다. 다음날 아침(8월 10일) 공격을 위한 진격을 취소한 후, 그들은 캠프에 돌아와 피켓을 다시 붙이는 것을 잊었다. 이 실수로 그들은 다음날 아침 북군의 기습 공격에 노출되었다. 초기에 큰 성공을 거둔 북군은 탄약이 부족해졌고, 리옹 장군을 잃고 전장을 떠났다. 북군이 성공적인 “spoiling ” 공격을 할 가능성이 매우 높았기 때문에 그렇게 할 필요는 없었다. 더 “시나리오는 유니언 플레이어가 전략을 조정하고 전투에서 승리할 수 있는 기회를 줍니다.
이 게임은 긴 저녁 시간 안에 완료될 수 있는 전투의 게임 가능한 연대급 시뮬레이션으로 특별히 설계되었다. 해당 게임에서 일반적으로 볼 수 있는 무거운 규칙 없이 플레이어가 전술 전투의 몰입감을 느낄 수 있도록 하는 동시에 제한된 지능과 예기치 못한 사건에 대한 포괄적인 경험을 전달한다. 이 게임은 3가지 <을 강조하는 블라인드 검의 - 당기기 시스템을 특징으로 한다.FOWs ” 군사적 충돌: 전쟁의 안개, 전쟁의 마찰, 그리고 전쟁의 운명의. 한 번 당길 때마다 선수들은 그 순간 상황에 대한 평가에 따라 힘든 결정을 내려야 하는 도전을 받게 된다. 이는 긴장된 액션과 지속적인 놀라움 – 각 플레이어에 도전할 환경을 만들어낸다.
—사용자 요약
구성 요소:
-22 x 34인치 지도
-176 x 5/8인치 카운터
-풀 컬러 배타적 규칙집
-시리즈 규칙집(검은색 및 흰색)
-5 플레이어 보조 도구
-박스 또는 지퍼백
-2 주사위(상자 버전)
Thunder At Dawn is the 5th title of the Revolution Games Civil War Series using the Blind Swords system.
On August 10th, 1861 the first major battle of the Trans-Mississippi theater, and the second major battle of the American Civil War, was fought near Springfield, Missouri. Three rather green forces (one Union army and two Rebel forces) met at Wilson’s Creek and clashed on “Bloody Hill. Little did they know how bloody the war would be.
The commanders were also new to this level of fighting and two novice errors shaped the historic battle. The Union commander, General Lyon, detailed his battle plan to his commanders and then was talked into dividing his smaller force in two at the last minute. The Rebels had dissention amongst Generals McCulloch and Price over whether they should attack immediately or not. After cancelling an advance to attack the next morning (August 10th), they forgot to repost pickets when they returned to their camps. This mistake left them open to the Union surprise attack the next morning. After great initial success, the Union forces ran low on ammunition, lost General Lyon and ended up leaving the field. It didn’t have to be that way as the Union forces had a very good chance of conducting a successful “spoiling” attack. The “What If” scenario gives the Union player a chance to adjust his strategy and win the battle.
The game is specifically designed to be a playable regimental-scale simulation of the battle that can be completed in a long evening. It allows the players the immersive experience of tactical combat without the heavy rules normally found in such games, while also delivering a comprehensive experience of limited intelligence and unexpected events. The game features the Blind Swords chit-pull system, which emphasizes the three “FOWs” of military conflict: fog-of-war, friction-of-war and fortunes-of-war. With each chit pull, players will be challenged to make tough decisions based on their assessment of the situation at that moment. This yields an environment of tense action and constant surprises – an environment that will challenge each player.
—user summary
Components:
-22 x 34 inch Map
-176 x 5/8 inch Counters
-Full Color Exclusive Rulebook
-Series Rulebook (Black and White)
-5 Player Aids
-Box or ziploc bag
-2 Dice (Boxed Version)
On August 10th, 1861 the first major battle of the Trans-Mississippi theater, and the second major battle of the American Civil War, was fought near Springfield, Missouri. Three rather green forces (one Union army and two Rebel forces) met at Wilson’s Creek and clashed on “Bloody Hill. Little did they know how bloody the war would be.
The commanders were also new to this level of fighting and two novice errors shaped the historic battle. The Union commander, General Lyon, detailed his battle plan to his commanders and then was talked into dividing his smaller force in two at the last minute. The Rebels had dissention amongst Generals McCulloch and Price over whether they should attack immediately or not. After cancelling an advance to attack the next morning (August 10th), they forgot to repost pickets when they returned to their camps. This mistake left them open to the Union surprise attack the next morning. After great initial success, the Union forces ran low on ammunition, lost General Lyon and ended up leaving the field. It didn’t have to be that way as the Union forces had a very good chance of conducting a successful “spoiling” attack. The “What If” scenario gives the Union player a chance to adjust his strategy and win the battle.
The game is specifically designed to be a playable regimental-scale simulation of the battle that can be completed in a long evening. It allows the players the immersive experience of tactical combat without the heavy rules normally found in such games, while also delivering a comprehensive experience of limited intelligence and unexpected events. The game features the Blind Swords chit-pull system, which emphasizes the three “FOWs” of military conflict: fog-of-war, friction-of-war and fortunes-of-war. With each chit pull, players will be challenged to make tough decisions based on their assessment of the situation at that moment. This yields an environment of tense action and constant surprises – an environment that will challenge each player.
—user summary
Components:
-22 x 34 inch Map
-176 x 5/8 inch Counters
-Full Color Exclusive Rulebook
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