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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-150 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Brian Train
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아티스트
José Ramón Faura
-
인원
게임 소개
지역 사령관: ZNO는 알제리 독립 전쟁 중 반란군과 반정부군의 작전과 전술에 초점을 맞추고 있다. 이 게임은 이 전쟁이 일어났던 무기, 테러 조직, 이중 스파이, 인종과 종교 집단의 강제 재정착, 그리고 어떻게 정부가 권력을 획득하고 보유하며 사용하는지에 대한 불안한 질문을 불러일으킨다.
Brian Train's District Commander는 반란 상황에 대한 일련의 작전 게임이다. 플레이어는 작업 포인트(TP)의 지출을 통해 이산 연산(미션)을 수행하기 위해 유닛 그룹(스택)을 번갈아 활성화한다. 어떤 미션은 전술 임무이다 - 순찰을 수행하고, 적군을 매복 또는 공격하거나, 한 장소에서 다른 장소로 이동하는 것과 같은 간단한 군사 임무이다. - 이것들은 차례 동안 스택에 의해 여러 번 수행될 수 있다. 다른 임무에서는 작전의 종료, 지역 내에서의 아군 영향력, 통제, 기반 시설 구축, 적의 주장 축소, 병력 모집 또는 훈련 등을 강조한다. 이러한 미션은 수행하는데 더 많은 시간이 걸리기 때문에 전술 임무와는 달리 순번 동안 스택이 수행하는 유일한 미션일 수 있다.
미션은 비밀리에 보유하고 있는 Chance Chits의 플레이로 해결되며, 각 게임은 특정 유형의 작전에 대해 더 좋거나 더 나쁜 등급을 가집니다. 동시에 치트가 연주되고 등급을 비교, 단위, 자산 및 현재 이사회 상태에 따라 수정하여 결과를 결정한다. 적절한 시기에 올바른 전표를 사용하는 것-나중에 좋은 전표를 아낄 때와 사용할 때를 알고, 상대가 올인하는지 아니면 참는지 판단하려고 하는 것-은 의심과 기만의 분위기 속에서 냉철한 판단이 필요할 것이다.
이 모든 것은 상관에 의해 전달된 목표(즉, 무작위로 선택된 목표)를 추구하기 위해 수행되며, 상대에게 비밀로 유지되며 게임 진행 중에 변경될 수도 있습니다. 이 틀 안에서, 정부와 반란군 양측은 특히 그들의 목표를 달성하기 위해 허세와 속임수에 의존하는 반란군 플레이어와 매우 다르게 행동한다. 많은 수의 변형 규칙이 게임을 반격 교리와 연습을 위한 샌드박스로 만들 수 있게 해줍니다.
—출판사의 설명
Brian Train's District Commander는 반란 상황에 대한 일련의 작전 게임이다. 플레이어는 작업 포인트(TP)의 지출을 통해 이산 연산(미션)을 수행하기 위해 유닛 그룹(스택)을 번갈아 활성화한다. 어떤 미션은 전술 임무이다 - 순찰을 수행하고, 적군을 매복 또는 공격하거나, 한 장소에서 다른 장소로 이동하는 것과 같은 간단한 군사 임무이다. - 이것들은 차례 동안 스택에 의해 여러 번 수행될 수 있다. 다른 임무에서는 작전의 종료, 지역 내에서의 아군 영향력, 통제, 기반 시설 구축, 적의 주장 축소, 병력 모집 또는 훈련 등을 강조한다. 이러한 미션은 수행하는데 더 많은 시간이 걸리기 때문에 전술 임무와는 달리 순번 동안 스택이 수행하는 유일한 미션일 수 있다.
미션은 비밀리에 보유하고 있는 Chance Chits의 플레이로 해결되며, 각 게임은 특정 유형의 작전에 대해 더 좋거나 더 나쁜 등급을 가집니다. 동시에 치트가 연주되고 등급을 비교, 단위, 자산 및 현재 이사회 상태에 따라 수정하여 결과를 결정한다. 적절한 시기에 올바른 전표를 사용하는 것-나중에 좋은 전표를 아낄 때와 사용할 때를 알고, 상대가 올인하는지 아니면 참는지 판단하려고 하는 것-은 의심과 기만의 분위기 속에서 냉철한 판단이 필요할 것이다.
이 모든 것은 상관에 의해 전달된 목표(즉, 무작위로 선택된 목표)를 추구하기 위해 수행되며, 상대에게 비밀로 유지되며 게임 진행 중에 변경될 수도 있습니다. 이 틀 안에서, 정부와 반란군 양측은 특히 그들의 목표를 달성하기 위해 허세와 속임수에 의존하는 반란군 플레이어와 매우 다르게 행동한다. 많은 수의 변형 규칙이 게임을 반격 교리와 연습을 위한 샌드박스로 만들 수 있게 해줍니다.
—출판사의 설명
District Commander: ZNO centers on insurgent and counter-insurgent operations and tactics during the Algerian War of Independence. The game deals unflinchingly with the weapons with which this war was fought – terror cells, double agents, the forced resettlement of ethnic and religious groups – prompting uneasy questions about how governments obtain, hold, and use power.
Brian Train's District Commander is a series of operational games on counterinsurgency situations. The players alternate activation of groups of units (stacks) to perform discrete operations (missions) through the expenditure of Task Points (TP). Some missions are Tactical Missions - straightforward military tasks such as performing patrols, ambushing or attacking enemy forces, or moving from one place to another - and these may be performed multiple times by a stack during a turn. Other missions emphasize the "non-tactical" end of the campaign, establishing friendly influence, control, and infrastructure in an area, reducing the enemy's claim to the same, and recruiting or training troops. These missions take more time to perform and so unlike the tactical missions may be the only mission performed by the stack during the turn.
Missions are resolved by play of secretly-held Chance Chits, each with ratings that are better or worse for certain types of operations. Chits are played simultaneously and the ratings compared, modified by units, assets, and the current board state to determine the outcome. Using the right chit at the right time - knowing when to save a good chit for later and when to use it, and trying to determine if your opponent is going all-in or holding back - will require steely judgment in an atmosphere of doubt and deception.
All this is done in pursuit of objectives handed down to you by your superiors (i.e., chosen randomly) and kept secret from your opponent - objectives that may even change over the course of the game. Within this framework, the two sides - Government and Insurgent - play very differently, with the Insurgent player, in particular, depending on bluff and deception to achieve their goals. A large number of variant rules allow you to turn the game into a sandbox for exploring counterinsurgency doctrine and practice.
—description from the publisher
Brian Train's District Commander is a series of operational games on counterinsurgency situations. The players alternate activation of groups of units (stacks) to perform discrete operations (missions) through the expenditure of Task Points (TP). Some missions are Tactical Missions - straightforward military tasks such as performing patrols, ambushing or attacking enemy forces, or moving from one place to another - and these may be performed multiple times by a stack during a turn. Other missions emphasize the "non-tactical" end of the campaign, establishing friendly influence, control, and infrastructure in an area, reducing the enemy's claim to the same, and recruiting or training troops. These missions take more time to perform and so unlike the tactical missions may be the only mission performed by the stack during the turn.
Missions are resolved by play of secretly-held Chance Chits, each with ratings that are better or worse for certain types of operations. Chits are played simultaneously and the ratings compared, modified by units, assets, and the current board state to determine the outcome. Using the right chit at the right time - knowing when to save a good chit for later and when to use it, and trying to determine if your opponent is going all-in or holding back - will require steely judgment in an atmosphere of doubt and deception.
All this is done in pursuit of objectives handed down to you by your superiors (i.e., chosen randomly) and kept secret from your opponent - objectives that may even change over the course of the game. Within this framework, the two sides - Government and Insurgent - play very differently, with the Insurgent player, in particular, depending on bluff and deception to achieve their goals. A large number of variant rules allow you to turn the game into a sandbox for exploring counterinsurgency doctrine and practice.
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