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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
TWO FREKIN SCRES는 카드 게임으로, 갑판 구성, 역할 놀이 요소(게임과 퍼마 데스 사이에 캐릭터가 이어짐), 그리고 가위바위보 메커니즘이 있다. 플레이어는 1 대 1 게임, 3 대 1 게임, 4 대 4 이상의 팀 게임에서 캐릭터를 생성하고 40장의 카드를 커스터마이징하며 상대와 왔다 갔다 할 수 있습니다.
각 덱에는 4가지 타입의 10개의 카드가 함께 제공됩니다.
방어/차단
방어/패리
공격/스트라이크
공격/가짜
아직 캐릭터 시트를 작성하지 않았다면 경기 전에 작성해야 한다. 그런 다음 덱을 사용자 정의하고 구성할 수 있으며, 덱에 있는 카드의 수를 40개에서 최소 8개로 유지할 수 있다. 만약 모든 사람이 커스텀 덱을 가지고 있지 않다면, 플레이어들은 대신 80장의 카드 더미에서 카드를 뽑아야 한다.
모든 플레이어는 오른팔에 공격용 동전을 놓고 자신의 카드나 커뮤니티의 카드 4장을 뽑는다. 그런 다음 플레이어들은 자신이 플레이하고 싶은 카드를 인디케이터 쪽(방어/어택)이 위를 향하게 한다. 그런 다음 그들은 상대편 카드에 대응하여 무엇을 하고 싶은지 결정합니다. 모든 사람이 카드를 내리면, 플레이어는 카드를 뒤집어서 각각의 손을 독립적으로 비교한다(A 플레이어의 오른손과 B 플레이어의 오른손, 그리고 그 반대).
목표는 상대방을 게임에서 쓰러뜨릴 수 있는 충분한 안타를 얻어내고(새로운 캐릭터가 죽기 전에 5안타를 칠 수 있음), 그 과정에서 캐릭터 시트를 찢고 (이길 경우) 다음 게임에서 플레이할 캐릭터에 +1의 적중점을 추가하는 것입니다. 경기는 마지막 선수가 서 있을 때 종료된다.
각 덱에는 4가지 타입의 10개의 카드가 함께 제공됩니다.
방어/차단
방어/패리
공격/스트라이크
공격/가짜
아직 캐릭터 시트를 작성하지 않았다면 경기 전에 작성해야 한다. 그런 다음 덱을 사용자 정의하고 구성할 수 있으며, 덱에 있는 카드의 수를 40개에서 최소 8개로 유지할 수 있다. 만약 모든 사람이 커스텀 덱을 가지고 있지 않다면, 플레이어들은 대신 80장의 카드 더미에서 카드를 뽑아야 한다.
모든 플레이어는 오른팔에 공격용 동전을 놓고 자신의 카드나 커뮤니티의 카드 4장을 뽑는다. 그런 다음 플레이어들은 자신이 플레이하고 싶은 카드를 인디케이터 쪽(방어/어택)이 위를 향하게 한다. 그런 다음 그들은 상대편 카드에 대응하여 무엇을 하고 싶은지 결정합니다. 모든 사람이 카드를 내리면, 플레이어는 카드를 뒤집어서 각각의 손을 독립적으로 비교한다(A 플레이어의 오른손과 B 플레이어의 오른손, 그리고 그 반대).
목표는 상대방을 게임에서 쓰러뜨릴 수 있는 충분한 안타를 얻어내고(새로운 캐릭터가 죽기 전에 5안타를 칠 수 있음), 그 과정에서 캐릭터 시트를 찢고 (이길 경우) 다음 게임에서 플레이할 캐릭터에 +1의 적중점을 추가하는 것입니다. 경기는 마지막 선수가 서 있을 때 종료된다.
TWO FREAKIN SWORDS is a card game with deck construction, role playing elements (with characters carrying over between games and perma-death), and a rock-paper-scissors mechanism. Players create characters, customize decks of 40 cards, and go back and forth against opponents in 1 vs 1 games, 3+ player rumbles, and 4+ player team games.
Each deck comes with 10 cards of 4 different types:
Defending/Block
Defending/Parry
Attacking/Strike
Attacking/Fake
Before the game, players must fill out a character sheet if they haven't already. They can then customize and organize their decks, keeping the number of cards in the deck at 40 and a minimum of 8 of each type of card. If not everyone has a custom deck, players must instead draw cards from a single pile of 80 cards (two standard decks shuffled together).
All players then place an aggression coin by their right arm and draw 4 cards from their (or the community's) deck. Players then place the card they want to play with the indicator side (Defending/Attacking) facing up. They then decide what they want to do in response to their opponent(s) cards. Once everyone has their cards down, players flip their cards over and compare each hand independently (Player A's right hand vs Player B's and vice versa).
The goal is to get enough hits on your opponent to knock them out of the game (a new character can take 5 hits before dying), tearing up their character sheet in the process and (if you win) adding +1 hit point to your character for the next game you play. The game ends when the last player (or team, in a team game) is left standing.
Each deck comes with 10 cards of 4 different types:
Defending/Block
Defending/Parry
Attacking/Strike
Attacking/Fake
Before the game, players must fill out a character sheet if they haven't already. They can then customize and organize their decks, keeping the number of cards in the deck at 40 and a minimum of 8 of each type of card. If not everyone has a custom deck, players must instead draw cards from a single pile of 80 cards (two standard decks shuffled together).
All players then place an aggression coin by their right arm and draw 4 cards from their (or the community's) deck. Players then place the card they want to play with the indicator side (Defending/Attacking) facing up. They then decide what they want to do in response to their opponent(s) cards. Once everyone has their cards down, players flip their cards over and compare each hand independently (Player A's right hand vs Player B's and vice versa).
The goal is to get enough hits on your opponent to knock them out of the game (a new character can take 5 hits before dying), tearing up their character sheet in the process and (if you win) adding +1 hit point to your character for the next game you play. The game ends when the last player (or team, in a team game) is left standing.
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