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BGG랭킹
BGG전체 : 3642
WARGAMES : 425
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.49 / 5
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디자이너
Don Greenwood, Ben Knight, Mark McLaughlin
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
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인원
게임 소개
GMT 게임:
나폴레옹 전쟁에서 GMT 게임은 역사의 중추적인 기간 동안 새로운 방향으로 한계를 밀어내는 포인트 투 포인트 이동 시스템으로 빠르게 진행되고 긴장감이 넘치는 카드 중심의 워게임을 제공합니다. 수상 경력이 있는 마크 허먼의 위 더 피플(We The People) 시스템에 착실히 뿌리를 두고 있는 나폴레옹 전쟁은 2~5명의 플레이어가 2~10시간 동안 흥미로운 게임을 할 수 있도록 개선했다. 많은 게임을 괴롭히는 "세계의 끝" 현상을 제거하는 가변적인 게임 길이를 제공하는 갑작스러운 죽음의 승리 조건 덕분에 대부분의 게임은 하루 저녁에 쉽게 끝날 수 있습니다. 종종 하룻밤에 두 번 설치하고 두 번 쓰러뜨리기도 하며, 캠페인 게임을 할 때는 이틀 밤을 보내야 멋진 파노라마 같은 역사가 눈앞에 펼쳐집니다.
비슷한 카드 구동 게임처럼 나폴레옹 전쟁도 전략 카드를 제공하는데, 이 카드는 이벤트나 지휘부, 군단, 함대가 지도 위에서 움직일 수 있도록 하는 역할을 한다. 플레이어는 명령 포인트의 필요성에 대항하여 이벤트나 리액션 카드의 가치를 지속적으로 측정해야 한다. 커맨드 포인트 자체는 다양한 활동을 위해 플레이할 수 있으며, 앉아 있을 때마다 예측이 불가능하고 신선하게 플레이할 수 있다. 통제되지 않는 권력은 외교적 트랙에 의해 지배되며, 이는 또한 명령과 사건의 플레이에 의해 영향을 받는다.
확장 기준:
나폴레옹 전쟁: 슈퍼 디럭스 맵
수정자:
나폴레옹 전쟁 2008 업데이트 키트(2판)
재구현 대상:
웰링턴
나폴레옹 전쟁 (제2판) (일명 2008년판)
나폴레옹 전쟁에서 GMT 게임은 역사의 중추적인 기간 동안 새로운 방향으로 한계를 밀어내는 포인트 투 포인트 이동 시스템으로 빠르게 진행되고 긴장감이 넘치는 카드 중심의 워게임을 제공합니다. 수상 경력이 있는 마크 허먼의 위 더 피플(We The People) 시스템에 착실히 뿌리를 두고 있는 나폴레옹 전쟁은 2~5명의 플레이어가 2~10시간 동안 흥미로운 게임을 할 수 있도록 개선했다. 많은 게임을 괴롭히는 "세계의 끝" 현상을 제거하는 가변적인 게임 길이를 제공하는 갑작스러운 죽음의 승리 조건 덕분에 대부분의 게임은 하루 저녁에 쉽게 끝날 수 있습니다. 종종 하룻밤에 두 번 설치하고 두 번 쓰러뜨리기도 하며, 캠페인 게임을 할 때는 이틀 밤을 보내야 멋진 파노라마 같은 역사가 눈앞에 펼쳐집니다.
비슷한 카드 구동 게임처럼 나폴레옹 전쟁도 전략 카드를 제공하는데, 이 카드는 이벤트나 지휘부, 군단, 함대가 지도 위에서 움직일 수 있도록 하는 역할을 한다. 플레이어는 명령 포인트의 필요성에 대항하여 이벤트나 리액션 카드의 가치를 지속적으로 측정해야 한다. 커맨드 포인트 자체는 다양한 활동을 위해 플레이할 수 있으며, 앉아 있을 때마다 예측이 불가능하고 신선하게 플레이할 수 있다. 통제되지 않는 권력은 외교적 트랙에 의해 지배되며, 이는 또한 명령과 사건의 플레이에 의해 영향을 받는다.
확장 기준:
나폴레옹 전쟁: 슈퍼 디럭스 맵
수정자:
나폴레옹 전쟁 2008 업데이트 키트(2판)
재구현 대상:
웰링턴
나폴레옹 전쟁 (제2판) (일명 2008년판)
From GMT games:
In The Napoleonic Wars, GMT Games brings you a fast-paced, tension-filled, card-driven wargame with a point-to-point movement system that pushes the envelope in a new direction for a pivotal period of history. Rooted soundly in Mark Herman's award-winning We The People system, The Napoleonic Wars provides refinements that allow two-to-five players to play an exciting game requiring two to ten hours. The majority of your games will easily end in a single evening, thanks to sudden death victory conditions providing variable game lengths that eliminate the "end of the world" phenomenon that plague many games. Often, you'll set 'em up and knock 'em down twice a night, and once in a great while your Campaign game will require two nights of play for the terrific panoramic history to unfold before your eyes.
Like similar card-driven games, The Napoleonic Wars provides strategy cards that are played as events or to activate leaders, armies or fleets (by play of command points) to move on the map. Players must constantly weight the value of an event or reaction card against the need for its command points. Command points themselves can be played for a wide variety of activities, making play unpredictable and fresh with each sitting. Uncontrolled powers are governed by a diplomatic track which is also affected by play of command points and events.
Expanded by:
Napoleonic Wars: Super Deluxe Map
Revised by:
The Napoleonic Wars 2008 Update Kit (upgrade to 2nd edition)
Re-implemented by:
Wellington
The Napoleonic Wars (Second Edition) (aka 2008 reprint Edition)
In The Napoleonic Wars, GMT Games brings you a fast-paced, tension-filled, card-driven wargame with a point-to-point movement system that pushes the envelope in a new direction for a pivotal period of history. Rooted soundly in Mark Herman's award-winning We The People system, The Napoleonic Wars provides refinements that allow two-to-five players to play an exciting game requiring two to ten hours. The majority of your games will easily end in a single evening, thanks to sudden death victory conditions providing variable game lengths that eliminate the "end of the world" phenomenon that plague many games. Often, you'll set 'em up and knock 'em down twice a night, and once in a great while your Campaign game will require two nights of play for the terrific panoramic history to unfold before your eyes.
Like similar card-driven games, The Napoleonic Wars provides strategy cards that are played as events or to activate leaders, armies or fleets (by play of command points) to move on the map. Players must constantly weight the value of an event or reaction card against the need for its command points. Command points themselves can be played for a wide variety of activities, making play unpredictable and fresh with each sitting. Uncontrolled powers are governed by a diplomatic track which is also affected by play of command points and events.
Expanded by:
Napoleonic Wars: Super Deluxe Map
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