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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-300 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Gerald Kielpinski
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아티스트
Gerald Kielpinski
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인원
게임 소개
SOLO-DUO 투박하고 현실적인 좀비 서바이벌 카드 게임으로 교외 지역을 배경으로 합니다. 시나리오에 따라 1-4시간 내에 재생됩니다.
캐릭터는 영웅적인 행동, 약탈, 전당포, 그리고 플레이어 매트를 사용하여 구성된 백팩으로 시작합니다. 동네 지도는 시나리오에 따라 4가지 패턴 중 1가지 패턴으로 처리하시면 됩니다.
게임 순서는 "day"입니다. 새벽, 낮, 밤, 새벽의 3단계와 생존자들이 음식을 먹거나 굶어야 하는 1단계 결정 단계가 있다.
플레이어는 16진 기반의 보편적인 전장에서 마주치기 위해 롤링하고 전투를 벌여 위치를 탐색합니다. 배틀은 보상을 획득하고, 위치를 지우고(카드를 뒤집고), 당신의 차례를 마칩니다. 전투에서 퇴각할 경우 퇴각할 장소를 비우거나 시도하다가 죽어야 합니다.
시나리오의 종료 조건을 충족하거나 생존자가 죽으면 게임이 종료된다.
—디자이너의 설명
캐릭터는 영웅적인 행동, 약탈, 전당포, 그리고 플레이어 매트를 사용하여 구성된 백팩으로 시작합니다. 동네 지도는 시나리오에 따라 4가지 패턴 중 1가지 패턴으로 처리하시면 됩니다.
게임 순서는 "day"입니다. 새벽, 낮, 밤, 새벽의 3단계와 생존자들이 음식을 먹거나 굶어야 하는 1단계 결정 단계가 있다.
플레이어는 16진 기반의 보편적인 전장에서 마주치기 위해 롤링하고 전투를 벌여 위치를 탐색합니다. 배틀은 보상을 획득하고, 위치를 지우고(카드를 뒤집고), 당신의 차례를 마칩니다. 전투에서 퇴각할 경우 퇴각할 장소를 비우거나 시도하다가 죽어야 합니다.
시나리오의 종료 조건을 충족하거나 생존자가 죽으면 게임이 종료된다.
—디자이너의 설명
A SOLO-DUO gritty, realistic zombie survival card game set in a suburban neighborhood. Plays in 1-4 hours depending on the scenario.
Your characters start with a heroic action, loot, pawn, & a backpack organized using the player mat. You deal the neighborhood map in 1 of 4 patterns depending on the scenario.
A game turn is one "day". It has 3 action phases–dawn, day, night–and 1 reckoning phase when survivors must eat food or starve.
Players scout locations by rolling for encounters & battle them on a hex-based universal battlefield. Battles won win rewards, clear the location (flipping the card), and end your turn. If you retreat from a battle, you must clear the location you retreat to or die trying.
The game ends when you meet the end condition of the scenario, or if your survivors die.
—description from the designer
Your characters start with a heroic action, loot, pawn, & a backpack organized using the player mat. You deal the neighborhood map in 1 of 4 patterns depending on the scenario.
A game turn is one "day". It has 3 action phases–dawn, day, night–and 1 reckoning phase when survivors must eat food or starve.
Players scout locations by rolling for encounters & battle them on a hex-based universal battlefield. Battles won win rewards, clear the location (flipping the card), and end your turn. If you retreat from a battle, you must clear the location you retreat to or die trying.
The game ends when you meet the end condition of the scenario, or if your survivors die.
—description from the designer
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