-
BGG랭킹
BGG전체 : 24275
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
3-3 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Christian Stöhr, Daniela Stöhr
-
아티스트
Fiore GmbH
-
인원
게임 소개
마일스톤의 목표는 한 팀으로서 최대한 많은 득점을 올리는 것이지만, 게임 내내 각자 매우 제한된 의사소통으로 목표를 달성하게 됩니다.
세팅하기 위해서는 카드 한 벌을 난이도에 따라 3개의 스택으로 나눕니다. 각 선수는 자신이 선택한 골카드를 뽑아 숨겨둔다. 3분 모래 타이머를 돌려 게임을 시작합니다. 시작하기 위해, 한 명의 선수가 6개의 주사위를 모두 굴리는데, 이 주사위들은 각 면에 다른 색깔로 숫자 1~6이 붙어 있다. 그런 다음 플레이어들은 시계 방향으로 돌아가면서 테이블 위에 놓여 있는 주사위를 원하는 만큼 잡고 다시 굴린다. 만약 주사위 결과가 여러분이 언제든지 여러분의 손에 있는 목표 카드를 완성할 수 있게 해 준다면, 그 카드를 "완료된 목표"더미에 놓고 여러분이 선택한 더미에서 새로운 카드를 뽑으세요. 샘플 목표는 같은 숫자의 주사위가 3개 있거나, 같은 색의 주사위가 순차적으로 3개 있거나, 눈에 보이는 빨간색 또는 검은색 주사위가 없거나, 특정 색상과 다른 숫자의 쌍을 동시에 갖는 것이다.
모래 타이머가 소진되면 완료된 목표에 대한 점수를 집계합니다. 게임을 더 도전적으로 만들기 위해, 모든 골 카드를 한 데크로 섞거나 게임 시작 시 1-4개의 공개적인 특수 골을 배치할 수 있습니다; 만약 당신이 모든 특별한 골을 완료하지 못하면, 당신의 최종 점수는 다른 어떤 것을 하든 0이 됩니다.
세팅하기 위해서는 카드 한 벌을 난이도에 따라 3개의 스택으로 나눕니다. 각 선수는 자신이 선택한 골카드를 뽑아 숨겨둔다. 3분 모래 타이머를 돌려 게임을 시작합니다. 시작하기 위해, 한 명의 선수가 6개의 주사위를 모두 굴리는데, 이 주사위들은 각 면에 다른 색깔로 숫자 1~6이 붙어 있다. 그런 다음 플레이어들은 시계 방향으로 돌아가면서 테이블 위에 놓여 있는 주사위를 원하는 만큼 잡고 다시 굴린다. 만약 주사위 결과가 여러분이 언제든지 여러분의 손에 있는 목표 카드를 완성할 수 있게 해 준다면, 그 카드를 "완료된 목표"더미에 놓고 여러분이 선택한 더미에서 새로운 카드를 뽑으세요. 샘플 목표는 같은 숫자의 주사위가 3개 있거나, 같은 색의 주사위가 순차적으로 3개 있거나, 눈에 보이는 빨간색 또는 검은색 주사위가 없거나, 특정 색상과 다른 숫자의 쌍을 동시에 갖는 것이다.
모래 타이머가 소진되면 완료된 목표에 대한 점수를 집계합니다. 게임을 더 도전적으로 만들기 위해, 모든 골 카드를 한 데크로 섞거나 게임 시작 시 1-4개의 공개적인 특수 골을 배치할 수 있습니다; 만약 당신이 모든 특별한 골을 완료하지 못하면, 당신의 최종 점수는 다른 어떤 것을 하든 0이 됩니다.
Your goal in Milestones is to score as many points as possible as a team, but throughout the game you'll each be working on a goal individually with very limited communication during play.
To set up, divide the deck of cards into three piles according to their difficulty. Each player draws a goal card of their choice and keeps it hidden. Flip the three-minute sand timer to begin play. To start, one player rolls all six dice, which have the numbers 1-6 on the sides with a different color on each side. Players then take turns in clockwise order grabbing and re-rolling as many dice as they wish from what lies on the table. If at any time the die results allow you to complete your goal card in hand, place that card on your "completed goals" pile, then draw a new card from the pile of your choice. Sample goals are have three dice with the same number, have three dice of the same color in sequence, have no visible red or black dice, or have a pair of a certain color and a different pair of a certain number at the same time.
When the sand timer runs out, tally the points for completed goals. To make the game more challenging, you can shuffle all of the goal cards into a single deck or you can lay out 1-4 public special goals at the start of the game; if you fail to complete all of the special goals, then your final score is 0 no matter what else you do.
To set up, divide the deck of cards into three piles according to their difficulty. Each player draws a goal card of their choice and keeps it hidden. Flip the three-minute sand timer to begin play. To start, one player rolls all six dice, which have the numbers 1-6 on the sides with a different color on each side. Players then take turns in clockwise order grabbing and re-rolling as many dice as they wish from what lies on the table. If at any time the die results allow you to complete your goal card in hand, place that card on your "completed goals" pile, then draw a new card from the pile of your choice. Sample goals are have three dice with the same number, have three dice of the same color in sequence, have no visible red or black dice, or have a pair of a certain color and a different pair of a certain number at the same time.
When the sand timer runs out, tally the points for completed goals. To make the game more challenging, you can shuffle all of the goal cards into a single deck or you can lay out 1-4 public special goals at the start of the game; if you fail to complete all of the special goals, then your final score is 0 no matter what else you do.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
456
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18