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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.75 / 5
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디자이너
Mike Nagel
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아티스트
Mike Nagel
-
인원
게임 소개
1914년형 디럭스는 독일 육군이 이웃한 프랑스를 공격하기 시작한 제1차 세계 대전의 첫 몇 달을 아우르는 작전 수준의 전쟁 게임이다.
독일 선수는 어떻게 초기 침공을 가장 잘 수행할지를 결정해야 한다.
이번 공격이 프랑스 국경을 넘어 직접 공격해야 할까요, 아니면 프랑스 국경선을 따라 공격해야 할까요?좀 더 가볍게 방어된 벨기에를 통과하는 행진의 Schliefen Plan”?
플레이어 외부의 몇 가지 요소는 도전, 좌절, 높은 수준의 재생 가능성을 추가한다.
플레이어들은 자신만의 침략 계획을 정의할 수 있는가 아니면 각자의 계획을 세울 것인가?High Commands” 사전 결정된 설정을 지시하시겠습니까?
추가 병력의 가용성에 영향을 미칠 수 있는 주변 국가들과 조약이 체결될 것인가?
동부전선에 대한 다가오는 위협은 어떻게 되는가?
이 모든 것들은 제1차 세계 대전의 시작 움직임을 가변적이지만 정확하게 시뮬레이션한다.
이 게임에는 벨기에와 북해에서 남쪽 스위스까지 대략 16km의 속도로 프랑스의 서부 국경을 커버하는 인쇄가 쉬운 편지와 타블로이드 크기의 종이 (각각 8.5x11”, 11x17”)로 제공되는 44&rdqu;의 거대한 지도가 포함되어 있다.
전투부대는 대부분 군단으로 보병, 기병, 포병을 대표하는 사단과 여단으로 구성되어 있다. 이 작품들은 독일과 프랑스뿐만 아니라 영국, 벨기에, 네덜란드, 그리고 심지어 몇몇 이탈리아인들의 힘을 상징합니다.
지도에 묘사된 지형은 항행하기 어려운 지형으로, 철도를 이용하여 더 빠르게 전진하고 전투에 필요한 보급품을 공급한다.
1914년 디럭스의 기본은 아발론 힐 게임 컴퍼니가 1968년 3월에 발매한 1914년 오리지널 게임이다.
이 프로젝트는 여러 가지 면에서 해독하기 어려운 오리지널 게임 “painted”의 최신 버전을 만들기 위한 노력으로 시작되었다. 일단 완성되면, 플레이를 단순화하는 새롭고 다채로운 카운터 세트(새로운 정보 마커 포함)를 만드는 것은 그리 큰 노력이 아니었다. 12페이지 미만의 새롭고 응집력 있는 규칙 집합을 만들기 위해 &ldqu;advanced&rdqu; 규칙, 새로운 규칙 및 알려진 에라타를 통합하는 방식으로 규칙을 다시 작성하는 짧고 추가 단계였다.
이 업데이트된 버전은 원래 게임하기 어려웠던 것을 취하며 규칙보다는 구성 요소 때문에 상대적으로 간단하고, 흥미로우며, 재생하기 쉬운 게임 환경을 제공한다. 오리지널 게임(사마귀 등)을 선호하는 분들을 위해 새로운 카운터가 있든 없든 간단하게 새로운 맵을 사용하여 더욱 다채로운 경험을 할 수 있습니다.
이제, 여러분은 1차 세계대전의 첫 달을 다시 조명할 수 있습니다!
—출판사의 설명
독일 선수는 어떻게 초기 침공을 가장 잘 수행할지를 결정해야 한다.
이번 공격이 프랑스 국경을 넘어 직접 공격해야 할까요, 아니면 프랑스 국경선을 따라 공격해야 할까요?좀 더 가볍게 방어된 벨기에를 통과하는 행진의 Schliefen Plan”?
플레이어 외부의 몇 가지 요소는 도전, 좌절, 높은 수준의 재생 가능성을 추가한다.
플레이어들은 자신만의 침략 계획을 정의할 수 있는가 아니면 각자의 계획을 세울 것인가?High Commands” 사전 결정된 설정을 지시하시겠습니까?
추가 병력의 가용성에 영향을 미칠 수 있는 주변 국가들과 조약이 체결될 것인가?
동부전선에 대한 다가오는 위협은 어떻게 되는가?
이 모든 것들은 제1차 세계 대전의 시작 움직임을 가변적이지만 정확하게 시뮬레이션한다.
이 게임에는 벨기에와 북해에서 남쪽 스위스까지 대략 16km의 속도로 프랑스의 서부 국경을 커버하는 인쇄가 쉬운 편지와 타블로이드 크기의 종이 (각각 8.5x11”, 11x17”)로 제공되는 44&rdqu;의 거대한 지도가 포함되어 있다.
전투부대는 대부분 군단으로 보병, 기병, 포병을 대표하는 사단과 여단으로 구성되어 있다. 이 작품들은 독일과 프랑스뿐만 아니라 영국, 벨기에, 네덜란드, 그리고 심지어 몇몇 이탈리아인들의 힘을 상징합니다.
지도에 묘사된 지형은 항행하기 어려운 지형으로, 철도를 이용하여 더 빠르게 전진하고 전투에 필요한 보급품을 공급한다.
1914년 디럭스의 기본은 아발론 힐 게임 컴퍼니가 1968년 3월에 발매한 1914년 오리지널 게임이다.
이 프로젝트는 여러 가지 면에서 해독하기 어려운 오리지널 게임 “painted”의 최신 버전을 만들기 위한 노력으로 시작되었다. 일단 완성되면, 플레이를 단순화하는 새롭고 다채로운 카운터 세트(새로운 정보 마커 포함)를 만드는 것은 그리 큰 노력이 아니었다. 12페이지 미만의 새롭고 응집력 있는 규칙 집합을 만들기 위해 &ldqu;advanced&rdqu; 규칙, 새로운 규칙 및 알려진 에라타를 통합하는 방식으로 규칙을 다시 작성하는 짧고 추가 단계였다.
이 업데이트된 버전은 원래 게임하기 어려웠던 것을 취하며 규칙보다는 구성 요소 때문에 상대적으로 간단하고, 흥미로우며, 재생하기 쉬운 게임 환경을 제공한다. 오리지널 게임(사마귀 등)을 선호하는 분들을 위해 새로운 카운터가 있든 없든 간단하게 새로운 맵을 사용하여 더욱 다채로운 경험을 할 수 있습니다.
이제, 여러분은 1차 세계대전의 첫 달을 다시 조명할 수 있습니다!
—출판사의 설명
1914 Deluxe is an operational level hex-and-counter wargame that covers the first few months of the First World War when the German Army began its offensive into neighboring France.
The German player must decide how best to perform the initial invasion.
Should it be a direct assault across the French border, or should the assault follow the “Schlieffen Plan” of a march through a more lightly defended Belgium?
Several factors outside of the players’ control add challenges, frustration, and a high level of replayability.
Will the players be able to define their own invasion plans or will their respective “High Commands” dictate a pre-determined setup?
Will treaties be signed with neighboring states that might impact the availability of additional forces?
And what of the looming threat of action on the Eastern Front?
All these provide a variable, but accurate simulation of the First World War’s opening moves.
The game includes a huge 34” by 44” map, provided in easily printed letter- and tabloid-sized sheets (8.5x11” and 11x17” respectively), that covers the western border of France from Belgium and the North Sea to Switzerland in the south at roughly ten miles per hex.
Combat units are mostly corps, with a smattering of divisions and brigades, representing infantry, cavalry, and artillery. These pieces represent the forces of not only Germany and France, but also Great Britain, Belgium, The Netherlands, and even a couple of Italians.
The terrain depicted on the map is a challenge to navigate, with forces depending upon the use of rail lines to more quickly advance and provide the supply needed to fight.
The basis for 1914 Deluxe is the original 1914 game published by The Avalon Hill Game Company in March of 1968.
The project began as an effort to create an updated version of the original game’s ugly “painted” map that is difficult to decipher in many respects. Once completed, it was not that much of an effort to also create a new, colorful set of counters (including new informational markers) that simplifies play. It was then a short, additional step to rewrite the rules in a manner that incorporates some of the “advanced” rules, some new rules, and known errata to create a new, cohesive rules set of under twelve pages.
This updated version takes what was originally a difficult game to play, more due to its components than its rules, and provides a relatively simple, exciting, and highly replayable gaming experience. For those who prefer the original game (warts and all), they are welcome to simply use the new map with or without the new counters for a more colorful experience.
Now, YOU can refight the opening months of the First World War!
—description from the publisher
The German player must decide how best to perform the initial invasion.
Should it be a direct assault across the French border, or should the assault follow the “Schlieffen Plan” of a march through a more lightly defended Belgium?
Several factors outside of the players’ control add challenges, frustration, and a high level of replayability.
Will the players be able to define their own invasion plans or will their respective “High Commands” dictate a pre-determined setup?
Will treaties be signed with neighboring states that might impact the availability of additional forces?
And what of the looming threat of action on the Eastern Front?
All these provide a variable, but accurate simulation of the First World War’s opening moves.
The game includes a huge 34” by 44” map, provided in easily printed letter- and tabloid-sized sheets (8.5x11” and 11x17” respectively), that covers the western border of France from Belgium and the North Sea to Switzerland in the south at roughly ten miles per hex.
Combat units are mostly corps, with a smattering of divisions and brigades, representing infantry, cavalry, and artillery. These pieces represent the forces of not only Germany and France, but also Great Britain, Belgium, The Netherlands, and even a couple of Italians.
The terrain depicted on the map is a challenge to navigate, with forces depending upon the use of rail lines to more quickly advance and provide the supply needed to fight.
The basis for 1914 Deluxe is the original 1914 game published by The Avalon Hill Game Company in March of 1968.
The project began as an effort to create an updated version of the original game’s ugly “painted” map that is difficult to decipher in many respects. Once completed, it was not that much of an effort to also create a new, colorful set of counters (including new informational markers) that simplifies play. It was then a short, additional step to rewrite the rules in a manner that incorporates some of the “advanced” rules, some new rules, and known errata to create a new, cohesive rules set of under twelve pages.
This updated version takes what was originally a difficult game to play, more due to its components than its rules, and provides a relatively simple, exciting, and highly replayable gaming experience. For those who prefer the original game (warts and all), they are welcome to simply use the new map with or without the new counters for a more colorful experience.
Now, YOU can refight the opening months of the First World War!
—description from the publisher
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